Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse,

Hienoa, että biliarvot lähteneet laskuun :) Kyllä täälläkin aikoinaan " pelättiin" neuvolantätiä niin, että mies imuroitti ennen hänen kotikäyntiä :D Vois pyytää sitä tätskää käymään vaikka joka viikko, jos sillä sais miehen innostuun aina imurista *nauraa*

Ope,

Tuo on ihme juttu tuo roikottaminen. Täällä autto kans se yleensä, jos pikkuinen konsertoi aikoinaan. Onnea myös Ainon 1kk päivästä! Kohta hänkin on jo " isotyttö" :)

NapNap,

Kunniamerkki tosiaan sukkahousujen keksijälle :) Ainoat mitkä pysyy jalassa etes jotenki. Välillä tahtoo kyllä nekin olla " makkaralla" kuten Magdaleena-laulussa kerrotaan. Sitä monesti pojalle lauleskelenki :)

Meillä edessä kans kohta tuo ovien ja laatikoiden käsittely. If-vakuutusyhtiöllä oli sellanen kampanja, että kun tekee vakuutuskartotuksen saa lahjaksi ovien ja laatikoiden lapsilukot ja liesisuojan (arvo 80¿). Meillä kaikki vakuutukset siellä, joten helppo tehä kartotus. Ompahan niistä sit jotain hyötyä :)

Pakko hieman hehkuttaa...

Käytiin just ostaan Veetille uus turvaistuin =) Recaro Young Sport. Se ei tietty mene kuin kasvot menosuuntaan, mutta eipä tuohon volvoon mahdu juuri mikään muu. Tuo Gracon kaukalokin kun on takana, eteen ei mahdu istumaan meitä pidempi ihminen. Periaatteessa voisi ottaa sen uuden istuimen jo käyttöön, mutta odotamme varmaan n. kuukauden, että paino on sit sen vaadittavan 9kg. (Jos vain mahtuu etes siihen asti tuohon kaukaloon.)

Käytiin myös ostamassa matkasänky. Veeti sai ristiäislahjana 70¿ lahjakortin lastetarvikeliikkeeseen, eikä mitään muutakaan keksitty mitä sillä ois ostanu, kaikki tarvittava kun on tullut ostettua jo aikaisemmin. Ompahan nyt sitten reissussa mukana sänky, josta poika ei ihan heti ryömi/konttaa alas :) Ja ompahan nyt kotonakin sänky sit toisessa huoneessa, missä poika voi nukkua, kun isukki ollut yövuorossa ja nukkuu makkarissa.

Mies meni just laskemaan myös pinnasängyn pohjan alemmas, jos oltais askeleen edellä Veetiä :)

En nyt kommentoinu kaikille, mutta antakee anteeksi ;)

Lisa & V 6kk

Vierailija
42/47 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alotettiin kiinteät ihan persikkasoseella ja muilla hedelmäsoseilla jatkettiin. Hyvin on kuitenki uponnu myös ei makeat soseet sen jälkeen. Mutta vaara tosiaan on, että lapsi tottuu makeaan ja ei huolis muuta, kuten Jenni sanoi...

Amylle voimia :) Kokeile tosiaan nukkua päikkäreitä lapsen kans aina silloin kun siltä tuntuu.

L & V

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, olipa tippunut kauas tämä pino. Täälä se flunssa tosiaan puskee koko ajan pahemmax, nyt on kurkku kivun lisäksi nuha ja ihan kuumeinen olo mut ei siltikkään ole kuumetta. Toivottavasti Neitiin ei tulis.

Pesukarhu suunnittelee reissua ulkomaille perheen kanssa,ai ihanaa. Kyllä olis mukava päästä itelläkin ekaa kertaa ulkomaille..mut lentopelko on iso este matkustelulle..:-/ Nelosen Lost on tosi hyvä sarja...

Queenin Liia kasvanut hienosti, samoten Open Aino.

NapNap hakenut uutta sisustus tyyliä teipillä..:0) Se kyllä pitäs tehä silloin ku kummityttö käy kylässä, noin 3vee ja osaa kyllä levittää kaikki tavarat pitkin huushollia..viime käynnin jälkeen sykemittariki löyty vessasta..

Osse: Hyvä että arvot lähtenyt laskuun. Kummasti sitä tulee siivottua tai järjesteltyä tosi tarkkaan kun terkka tulee kotia, tämä meidän terkka olikin niin todella tarkka katsomaan, kierteli kaikki huoneet ja kehu tapetteja, ihan ku olis asunto esittelyyn tullu.

Nyt unohin taas loput kommentoitavat..sen muistan että toinen hammas oli tullut olikohan Lisan pojalle..

Otettiin eilen Neitistä kuvia tonttulakin ja punaisen mekon kera, tilattiin siis kuvalliset joulukortit. Ei meinattu oikeen saada iloista kuvaa millään kun ei Neiti digannut tonttulakista ja lakkikin oli aikas iso..ilman lakkia sitten onnistu. Neiti nukkuu joten pitäs itelläki lähtiä makoileen ja yrittää parannella oloa..

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Annika ja Neiti 6viikkoa

Vierailija
44/47 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän pitänyt kiirettä, oltiin perheen kanssa Itä-Suomessa kyläilemässä, nyt äiti on täällä ja uurastetaan sunnuntaina olevien ristiäisten eteen.

Ihan ensiksi onnea Osselle pikkuprinsessasta! Teidän pitkä odotus siis palkittiin vihdoinkin, ihanaa! =)

Annika: Harmi kuulla että osa ristiäisvieraista on perunut tulonsa. Kyllä esim. kummien olis mun mielestä asiallista olla paikalla, sehän on vauvan ensimmäinen tärkeä juhla! Meillä aina välillä vähän sama ongelma, että Savossa pitäisi vierailla vähän väliä, mutta sukulaiset eivät jaksa ajella meille koska tänne on niin pitkä matka. Ihan kuin meillä olisi heille lyhyempi matka kuin heillä meille... Niin ja paranemista kun on sulle toi flunssa iskenyt!

Amy: meillä neiti viihtyy sitterissä, se on sellainen Fisher-Pricen sitteri lelukaarella. Neiti ei tosin niinkään katsele leluja vaan kaikkea muuta, kun on vähän eri näkökulm kuin sylissä. Tykkää myös makoilla puuhamatolla, vaikka ei niinkään puuhaile vaan katselee maailmaa.

Q: Vauvauinti kuulostaa ihanalta! Me mennään varmaan myös heti kunhan se on sallittua. Oon itse sellainen vesipeto että odotan jo innolla että Ainon kanssa vois lähteä vaikka kylpylään. Isi saa vahtia lasta, minä menen vesiliukuihin. =D

Napero: Mukavaa että voit vielä jäädä kotiin hoitamaan Eetua. Meilläkin vähän säästetään rahaa tällä hetkellä, että voisin olla vähän kauemmin kotona hoitamassa Ainoa. Tuo asuntolaina kun on maksettavana, tulee oleen aika tiukkaa hoitovapaalla...

Ope: Ootteko antaneet masuvaivoihin jotain lääkitystä? Meilläkin myös on Aino oppinut olemaan kantoliinassa. Huusin hurraata kun se ekan kerran alkoi siinä viihtyä. Aino ei muuten tykännyt olla mun kaverin kantoliinassa, mutta heti kun laitoin Ainon siihen omaani, jota ei siis ollut vielä käytetty, niin viihtyi. Voisko olla ettei Aino tykännyt kun siinä kaverin liinassa oli vieraan naisen tuoksu?

Queen: Liia on ihanan pyöryläinen! Meillä Aino kasvaa kovin hitaasti, viime mittauksessa 5 viikon iässä painoa oli vähän yli 4 kiloa. Tosin neiti olikin syntymästään kasvanut pituutta yli 7 senttiä, eli on pitkä tyttö! Oon huomannut että vähän on Ainon posket pyöristyneet ja kaksoisleukakin on tullut, eli eiköhän sitä vauvanpyöreyttä ala tulla. :)

Pesuharkun Joonalle onnea toisesta hampaasta! =)

NapNap: Meilläkin lentelee sukat ja tumput kans, kun tytteli innostuu heiluttelemaan käsiä ja jalkoja. Muutamat sukat ja tumput on jo kadonneet, kun ne lentelee milloin minnekin...

Olikohan muuta vielä mitä piti kommentoida... Silmäilin aika nopeesti pinon läpi kun aika on niin rajallinen pikkuneidin kanssa.

Meillä on elämä jotenkin vakiintunut ja alun väsymys ja jännitys täysin kadonnut. Just mietittiin miehen kanssa aamulla miten sujuvasti elämä ja Ainon hoito sujuu vaikka vähän aikaa sitten ei osattu kumpikaan oikein hoitaa vauvaaa. Kai se elämä jotenkin opettaa, kun on vaan pakko selviytyä.

Ainosta on kehkeytynyt hurmaava nuori neiti, tosi hyväntuulinen. Nälkää vain itkee, ei muuta. Yöt nukkuu hyvin, syö kerran pari kertaa yössä. Aika myöhään Aino käy yöunille, yleensä menee kahteentoista ennen kuin nukahtaa. Nukkuu melkein kellontarkalleen ensin 3,5 tuntia, sitten syö, seuraavat unet ovat yleensä vähän lyhyemmät. Saan itsekin nukuttua tosi hyvin, eikä päiväunia ole erityisemmin tarvinnut nukkua. Aamut ovat tosi pätkittäisiä, mutta se ei haittaa kun olen jo itse hereillä ja lueskelen Ainon vieressä.

Aino oli ekan kerran lentokoneessa viime viikonloppuna kun surruuteltiin potkurikoneella Savoon. Neitokainen nukkui koko lennon ajan, eikä paluumatkalla ollut moksiskaan kun lento oli 3 tuntia myöhässä. Söi vaan välillä ja nukkui, itseäni odotus ärsytti paljon enemmän. Lähdetään varmaan Ainon kanssa tammikuussa Roomaan tai johonkin muualle Eurooppaan, kun id-lipuilla kerta halvalla päästään. Ainon kanssa on helppo reissuta, kun on niin tyytyväinen tyttö. Ollaan tehty aika monta ostosreissua jo yhdessä.

Olen nyt pari keraa jättänyt Ainon äidilleni hoitoon, kun tyttö juo jo niin hienosti pullosta. Kävin kampaajalla ja sitten yksi ilta oltiin miehen kanssa elokuvissa. Oli kauhea ikävä Ainoa koko ajan, mutta oli toisaalta kivaa myös päästä vähän tuulettumaan. En edes itse keksinyt lähteä elokuviin, vaan äitini ehdotti että menkää ihmeessä! Juuri ja juuri malttaa sen 2-3 tuntia olla vauvasta erossa, mutta ei yhtään enempää.

Nyt pikaisesti vielä esittäytymään sinne yhteisöön ja sitten ristiäishommiin.

Hyvää viikonloppua!

Karssuli ja Aino

Vierailija
45/47 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä viikko! Me ei olla yhtenäkään päivänä oltu koko päivää Eetun kanssa kotosalla! Ollaan käyty mm mun työpaikassa (ryhmis), mun vanhassa työpaikassa (koulu) ja sitten ympäri kylää kavereilla...

Meillä olis huomenna se kylpyläviikonloppu edessä... Saa nähä miten siellä viihdytään, vaiko tullaan kotiin kesken kaiken! Kun en tuota Eetua haluais siellä lattioilla pitää nuolemassa ja syömässä kaikkee mahollista! Ja kun ei oikein voi koko aikaa pitää sitä sylissä/rattaissa... Mun vanhemmilta jo kysyttiin josko ne ottais Eetun hoitoon, mutta kun Eetu ei oo ollu yökylässä koskaan aikaisemmin, niin saa nähä miten menee... No, onneksi ollaan niin lähellä (kylpylä Hämeenlinnassa, ja mun vanhemmat asuu noin vartin matkan päässä) joten päästään hakemaan kyllä Eetu pois jos alkaa ahistamaan tai jätkä alkaa huutamaan. Kun ei oo ennen nukkunut ilman tissii, paitti nyt on kyl alkanut illalla nukahtamaan ite sänkyyn, tai siis ei nukahda tissille, alkaa vaan pelleilemään tissin kanssa ja nousee istumaan/seisomaan... Joten oon vaan laittanut tissittelyn jälkeen omaan sänkyynsä. Mutta saa nyt nähä mitä päätetään...

Osselle ja onnittelut pienokaisista!

Opelle onnittelut tytyn kasvusta, hieno homma että painoa on alkanut tulemaan! Mä en voi edes kuvitella miten pieni teidän tyty on, kun tuo meidän jätkä oli melki nelikilonen jo syntyessään...

Niin tuosta hoitovapaaalle jäännistä, me kyl miehen kanssa mietittiin tosi pitkään onko mun varaa jäädä hoitovapaalle, mutta sitten päädyttiin tähän tulokseen ja onneksi mun vanhemmat ovat valmiita auttamaan jos tarvitaan... (siis rahallisesti). Ja me ollaan kyl tultu pienemmälläkin toimeen, laskeskelin että kun mies oli työttömänä/lomautettuna ja mulla oli vaan puolipäivätyö, niin saatiin vähemmän liksaa kun nyt, ja kummasti silläkin tuli toimeen, kun oli PAKKO! Ja meillä kanssa miehen kaikki rahat menee käytännössä lainoihin, asunto ja auto, joten ruokaan jää tosi vähän (onpa ainakin mahista laihtuu :=) ) ja kaikki muu sit jää... Mut musta tuntuu niin tyhmältä että oisin vienyt näin pienen lapsen (Eetu vuodenvaihteessa vasta 11kk, kun oisin pitänyt kaikki lomat yms.) vieraalle hoitoon ja menny ite hoitamaan vieraitten lapsii...

Hampuista. Eetulla puhkes ekat kaks alle 5kk, ja nyt parin viikon sisään on tullu 2 myös ylös. Ja tiedän muutaman joille on ekat hamput tulleet vasta vuoden iässä, joten ei hätää NapNap.

Rikulle 8kk onnittelut!!! Ja kaikille muillekin ketä en vielä onnitellut (että oli vaikee sana kirjoittaa)!!!

Eetun uusista taidoista piti laittaa, nyt hän on sitten hokannut että esim sohvan reunaa pitkin pääsee mukavasti kävelemään... Ja äippä on paniikissa!!! Ja sitten vähän epämieluinen ¿oppiminen¿ meinaan pureminen!!! Eetu puree (vaan ja ainoastaan) MUA!!! Ja mitenkäs tuollaiselle sitten opettaa ettei saa purra! Oon yrittänyt ottaa vähän niskasta kiinni, ja poskesta puristaa yms. Mutta ei tunnu auttavan!!! Meikä vaan on kohta mustelmilla...

Tuosta neuvolatädin käynnistä, meillä tosin hän kävi jo ennen pojun syntymääkin, on kuulemma uusi tapa... Mutta siis tuolloin ekalla käynnillä mä kanssa hinkkasin kaikki paikat, ja tuntu kyl tosi tyhmältä! Koska ei meillä ainakaan se tullu kattomaan kuinka monta villakoiraa täällä juoksee, tai onko lattiat puhtaat... No, mutta ainahan sitä haluaa näyttää että koti on puhdas!!!

Lisa oli laskenut Veetin sängyn pohjaa, meillä ei oltu askeleen edellä poikaa, vaan eka laskettiin pohja keskivaiheelle, kun Eetu veti kerran ittensä mahalla ollessaan ihan kiinni laitaan, ottaen myös laidasta kiinni, ja pää tuli yli, ja sit laskettiin ihan alas, kun nähtiin ekan kerran Eetun seisovan sängyssä. Niin ja tietysti nää tapahtu kaikki kun oltiin jo nukkumaan menty... Eli myöhään illalla. Mutta onneksi ei mitään kauheita sattunut!!!

Pesukarhulle onnee etelänlomalle! Meillä on maaliskuun alkuun varattu reissu, laivalle! Eetukin pääsee mukaan!

Piti vielä jotain laittaa mut en enää muista mitä, ja tulipa taas romaani tästäkin, joten jätän tilaa muillekin...

napero ja Eetu 9kk+1vko

Vierailija
46/47 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten se aika on katoavaista sorttia, en tahdo tosiaan koneelle enää ennättää! En edes keksi, mikä nykyään vie aikaa niin paljon enemmän... Kummallista.

Tulinpahan vain kirjoittamaan, että meilläkin on kokeiltu puuron keittämistä korvikkeeseen, ja hyvin upposi. Itse asiassa pitäisi lähteä ostamaan lisää korviketta, kun niin hyvin maistui siihen tehty puuro. Ostin siis eilen vain yhden purkin kokeeksi...

Pesukarhu: Ymmärtääkseni 5 imetyskertaa vuorokaudessa on riittävä määrä. Meillä Matias syö yleensä sen 5 imetystä päivällä ja yöllä nykyään 1-2 kertaa. Ja kiinteitä vedellään myös 5 kertaa päivässä. Ajattelin kuitenkin maitopuuron olevan tukevampaa ja myös paremman makuista, joten sen vuoksi kokeilin sitä.

Ja Lisan kanssa olemme sitten olleet samoihin aikoihin ostamassa turvaistuinta! Mekin haettiin eilen uusi istuin Matiakselle. Ostimme Britaxin Evolvan, joka on myös kasvot menosuuntaan istuin. Meidän ostopäätöksen lopulta ratkaisi todella hyvät sivupääsuojat ja pitkä käyttöikä (riittää lapsen ainoaksi istuimeksi, n. 10 vuoden ikään asti). Lisäksi istuin mahtui hyvin meidän pienehköön autoon. Istuinta emme aio vielä ottaa käyttöön, Matias mahtuu hyvin vielä turvakaukaloonsa, mutta ostimme tuolin valmiiksi. Täällä on joulun alla Tiernaseteleitä, joilla saa -25 % alennusta, oululaiset tuntenevat tuotteen. No, näillä kävimme ostamassa istuimen ja lampaantaljan. Onpahan nyt valmiina sitten kevättä varten.

Meillä tuo kaukalo on tosiaan vähän reilumpaa mallia, otimme " täytteen" pepun alta pois vasta puolivuotiaana, ja nyt kaukalo on ihan sopiva vielä varmaan useamman kuukauden. Istuinta sai alkaa käyttämään 9 kg tai 6 kk iässä, katsomme nyt sitten milloin kaukalo ahdistaa ja vaihdamme isompaan.

Open Ainolle onnittelut ensimmäisestä kuukaudesta! Pian se teidänkin kirppu kasvaa! Iso tyttö jo syntymämittoihinsa nähden. Selvisikö milloinkaan, miksi Aino oli niin pieni syntyessään? Hänhän syntyi muistaakseni kuitenkin vain vähän ennen laskettua aikaa?

Niin oli Queenin Liia komeasti kasvanut, eikä taida olla mitään ongelmaa jatkaa täysimetystä puoleen vuoteen asti. Kasvu varmaan alkaa vähitellen nyt tasoittua, mutta se on ihan normaalia.

Annikalle tervehtymistoivotukset, toivottavasti olo pian helpottuu ja neiti pysyy terveenä. Pidä hyvä huoli käsihygieniassa, ettei pöpöt sitä kautta pääse vauvan elimistöön.

Amylle jaksuja kitinöiden kanssa!

NapNapin sisustustyyliä taidan vähän matkia, meilläkin on alimpien laatikoiden kanssa ongelmia, kun M haluaisi niiden sisältöä aivan liian innolla tutkia... Maalarinteipit siis kehiin!

No, harmi sinällään se tapaaminen, vaikka ymmärrän kyllä pointin. Näitä viestejä kun kuka hyvänsä pääsee lukemaan. Ihan hauskaa tämä virtuaalijutustelukin on.

Jaahans, nyt täytyy lähteä sinne kauppaan! Näytti tulevan romaani, vaikka pikaiseen aioin tullakin. ;)

Kissankello ja Matias 7 kk

Vierailija
47/47 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ensikot niin kiireisiä, että ei koneelle ehdi.

En minäkään kamalan kauaa ehdi olemaan, kun täytyy ukkokullan kainaloon käpertyä. Oli tänään sitten se ruotsin koe. Huh! Kamalaa oli. Ihan tuli yo kirjotukset mieleen. Täytyy vaan toivoa, että menee läpi, kun seuraavaa koetta ei enään koulu maksakkaan. Kävin siis aikuisopiston ruotsinkokeen suorittamassa (siis yrittämässä suorittaa). 77 euroa maksaa koe, joten ei ihan kauheen montaa koetta viittis käydä uusimassa. Kahen kuukauden päästä tulee vasta tulokset.

Varattiin eilen se matka. Ihanaa lähteä, mutta vähän jännittää. En itse ole paljon aikaisemmin matkustellut, joten jänskättää lähteä vauvan kanssa matkaan. Eiköhän kaikki silti ihan hyvin mee ja saadaan nauttiakkin matkasta.

Pestiin Joonan hampaat tänään ekaa kertaa. Joona oikein nautti, kun harjattiin ikeniäkin. Sai vielä itsekkin harjoitella pesemistä.

Me ostettiin Joonalle niitä sellasia maissinaksuja, joissa ei oo suolaa, rasvaa, lisäaineita eikä paljon muutakaan. Pelkkää maissia siis. Joona tykkää niitä narskutella. Enempi tosin tykkää puristella naksuja nyrkissä :)

Tuli nyt tosi omanapainen viesti. Seuraavalla kerralla sitten kommentoin.

pesukarhu ja Joona pian 7kk