Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis oli 3kk neuvola rokotuksineen,

6890g /63cm oli meidän neidin mitat, tytöllä oli kyllä jalat koukussa kun terkka mittas pituutta,sanoi itsekkin ettei saa niitä suoriksi mutta sentti sinne tai tänne:)

Liia sai tapansa mukaan raivarit kaikesta tempomisesta, ensin kyllä jutteli ja nauroi tädille mutta sitten suuttui tuosta mittaamisesta.

Nyt sitten nukkuu vaunuissa väsyneenä kaikesta kiusaamisesta;)

Toivottavasti ei tule mitään kuumeilua rokottamisesta!

Q oli kysellyt kiinteiden aloittelusta, mä ajattelin mennä täysimetyksellä mahdollisimman kauan, ainakin lähelle sitä puoltavuotta..sitä suositteli terkkakin kun tuo tyttönen on niin pullea pelkällä maidollakin;)

Queen ja Liia

Vierailija
22/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Liia varmasti ihanan vauvan pyöreä :) Mitkäs oli neidin mitat 1kk:n ja 2kk:n iässä?

Minä yritin äsken neidin varpaankynsiä leikata, kun ne alkaa jo kohta tuleen sukista läpi ;) Tyttö nukkuu, mutta ei siitä siltikään mitään tullut :) Kohta sormien kynsien kimppuun :)

MiaMik ja Iinu-Liina 6vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synt. 3960g/50cm

1kk 4910g/55,6cm

2kk 5920g/59cm

3kk 6890g/63cm

Vierailija
24/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

meille syntyi viime torstaina tyttö! Mittaa oli 52cm ja 3935g. Ekat päivät vietettiin teholla, lapsivesi oli vihreää ja napanuora kaulan ympärillä ja pisteet olikin nousujohteiset 4-6-9. Nyt ollaan oltu pari yötä jo kotosalla ja edelleen seuraillaan bilirubiiniarvoja. Yritän keksiä keinoja parantaa tuon pienen syöntiä, kun saattaa sen neljäkin tuntia vedellä sikeitä yhteen menoon, mutta syö kyllä minusta ihan hyvin sen aikaa kun syö. Ja maitoa tulee suurin piirtein ovista ja ikkunoista... Pitää varmaan koettaa lisää pullosta antaa lypsettyä kun tuntuu pysyvän paremmin hereillä pullolla kuin rinnalla.

En ole nyt kovin hyvin perillä teidän kuulumisista, mutta eiköhän se tästä. Aikaa olis surffailla, mutta päässä ei pysy mikään. :)

Jos teillä on hyviä ideoita tähän bilirubiinihommaan eli miten saan tuon neidin hereille ja syömään kunnolla, niin otan niitä mielelläni vastaan!!

Muuten olen todella onnellinen ja sekaisin tuon ipanan ihanuudesta! Eilen piti oikein itku tihrauttaa kun tajusin, että vauva on tosiaan täällä vihdoin neljän vuoden odotuksen jälkeen. Meidän vauva...

-Osse ja neiti 6vrk

Vierailija
25/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pieni tyttö teillä! Toivottavasti bilirubiiniarvot pian ovat kohdillaan. Ihana, että kuitenkin näin pian olette tytön alkuhankaluuksista huolimatta kotiin saaneet! Paljon onnea koko perheelle!

En valitettavasti osaa neuvoa siinä ruokailuasiassa ja biliarvoissa, meidän sälli kun osasi vaatia ruokaa heti ensi hetkistä alkaen ja tiuhaan... Ei tarvinnut kokeilla mitään kommervenkkejä. ;) Toivotan teille hyviä vointeja ja arvojen normalisoitumista pian!

Kissankello ja Matias jo yli 7 kk (nyyh...)

Vierailija
26/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kokeileen sinne yhteisöön liittymistä mut en päässy mihinkään siit eka sivulta, meni jumiin tämä koneen romu. Jos siellä oululaiset tapaamista on sopimassa niin ilmotelkaa tosiaan tännekin, olisin mielelläni tulossa.

Kissankello: samaa olemme mekin miettineet että onko se matka sieltä lapista tänne jotenki pitempi ku täältä sinne... meillekin hoetaan jatkuvasti että miksettä ajele täälä päin..raivostuttavaa.

Lisa on menossa hakemaan vauvakuumetta..saa nähä miten itellä vauvakuume sitten ens vuonna kun velipojalla ja hänen hellulla on laskettuaika maaliskuussa ja minun ystävällä toukokuussa..sillon on oma neiti 5kk, eikä enää niin pieni.

Osselle Onnittelut Tyttö vauvasta!!! Meidän tytölläkin oli bilir.arvot koholla laitoksella ollessa ja olikin vuorokauden sinivalokaapissa. Vuorokaudenikäsenä ne siis nousivat ja uninen oli mut en kyllä osaa neuvoa. Meitä ei päästetty kotia ennen ku arvot olivat laskeneet, 4vrk oltiin osastolla.

Minulla meinaa flunssa pukata, toivottavasti ei kuumetta nostais. Kurkku ainaki on kipeä, inhottavaa. Neiti huutaa..pitää mennä.

Annika ja Neiti 5viikkoa+

Vierailija
27/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isänpäivä meni kans tosi kivasti, molemmat ukkelit oli hyvällä tuulella ja nukkui pitkät päikkärit yhtäaikaa. Sain sit hyvin touhuta omia juttuja sillä välin ;) Daddy sai kuvakehykset missä on monta kuvaa D' sta yksin tai meidän kanssa. Illalla tein täytettyjä paprikoita, juustosarvia, pizzaa ja omenapiirakkaa. Lähti vähän käsistä toi kokkaaminen, mut oli niin kivaa kun sai rauhas tehdä ruokaa ;) Mies söikin niin paljon, et valitti vielä maanantainakin täyttä mahaa :D.

Mä taas odotan innolla hoitovapaan alkua, kun tulot nousee ;). Tää minimiäpraha on kyllä niin syvältä! Vaikka rikkaita me ollaan viimesiin pariin vuoteen verrattuna näinki.. Se hyvä puoli täs köyhäilyssä on, että ei totu suotta liian hyvään ;) Ei vaan, en koe et esim. nyt oltais mitenkään konkurssissa. Ylimääräisiin ei paljon rahaa ole eikä meillä ole mahiksia esim. matkustella, mut ruuasta yms. ei tarvi tinkiä.

Meillä on myös sellanen sitteri minkä saa ihan makuuasentoonkin. Aika vähän D on sitterissä ollut. Joskus kun ripustan pyykkiä tai syön/teen ruokaa. Ja nyt soseita " syödessä" . Ehkä nyt kun D on vähän isompi ja jaksaa olla mahallaan kauemmin tai leikkiä yksin, on tuo sitterissä oleilu vähentynyt entisestään. On paljon päiviä, jolloin D käy sitterissä vaan maistelemassa sosetta.

Toi soseiden syöminen tökki edelleen ja tosi pahasti.. Mikään ei kelpaa, ei peruna, ei porkkana, ei maissi eikä kukkakaali. Oon nyt antanut D' lle kaks päivää lomaa soseista ja tänään alotan väsytystaktiikan eli annan vaan perunaa ja niin kauan et alkaa uppoomaan. Jossain luki, et voi mennä 10 maistelukertaakin ennen kuin vuava tottuu makuun ja alkaa syödä, en sait tiedä miten toimii (tähän asti oon antanut 3 päivää kutakin sosetta ja sit vaihtanut).

MiaMik: Meilläkin leikataan kynnet aina " nukutuksessa" . D' lla ei ois varmaan sormia enää, jos hereillä yrittäisin.

Osbourne: Kun D oli vastasyntynyt ja piti herättää 3 h välein syömään, me vaihdettiin aina ennen syömistä vaippa. Heräsi viimeistään pyllyn pesuun :D. Muita keinoja, mitä sairaalasta neuvottiin (pitämään vauva hereillä syötön ajan) on vaatteiden vähentäminen. Kun vauvalla on pikkuisen viileä, ei uni tule niin helposti. Lisäksi voi kutitella poskesta, korvasta tms. Onnea perheelle prinsessasta!

Jenni

Vierailija
28/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitahan vaan Annika uudestaan yhteisöön, tai jos voit laittaa sähköpostia sini_ankka@hotmail.com niin laitan sulle suoraan kutsun. Me nyt sovittiin että kun se tapaaminen yhteisön puolella järjestetään niin siellä siitä ilmoitetaankin, ettei sitten tule kutsumattomia " kurkkimaan" .

Mikään pakko ei tietenkään ole liittyä=) Meillä on kyllä tosi kiva porukka jo kasassa.

Vierailija
29/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin ihanaa, että vauvoja syntyy ;) Veetillä oli aikoinaan kans biliarvot hieman koholla, mutta päästiin kotiin 3vrk:n ikäisenä. Ohjeena tosiaan oli tuo syöttäminen syöttämisenkin perään. En kyllä herätelly poikaa kovinkaan usein, kun nukkui (max 4-6h putkeen), mutta muuten tarjosin tissiä ja pulloa niin usein kun kelpas. Tuo silittely, valojen päälle laitto, vaatteiden vähentäminen, vaipanvaihto autto heräämisessä. Ja eikös se ollut, että valoisassa muutenkin piti lasta pitää, paitsi öisin...

Queen, Hienosti on teän Liia kasvanut :) Meillä Veeti kans harrastaa tuota pissimistä neuvolatädin päälle, kun toinen kiskoo kintusta :D Mitäs kiskoo ;)

Meillä leikattiin kynnet kans eka 2kk pojan nukkuessa, mutta myöhemmin on kyllä ollut hereillä. Aika tarkkana ja vikkelänä saa kyllä olla =)

Annika ja kissankello: kyllä se taitaa tosiaan olla niin, että pohjosesta on etelämpään paljon pitempi matka kuin toisin päin! Niin ainaki meänki sukulaiset ajattelee. Eli kuin noin moni on sitä mieltä niin täytyyhän asian olla totta ;)

Lisa & V 6kk

Vierailija
30/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih! Onnea onnea onnea Ossen pikkuneidille ja tietysti äidille ja isille!!! Voin vain kuvitella, miten huumaava tunne se on kun saa pikkuisensa neljän vuoden odottelun jälkeen tosiaan omaan syliin ja omaan kotiin!

Meillä ei mennyt ihan noin kauaa, mutta kauan kuitenkin, joten vieläkin monesti mietin, miten onnellinen sitä onkaan. Monet itkutkin olen iltaisin tirauttanut nukkuvaa quuta katsellessa. :)

Ai niin, taisin unohtaa vastata MiaMikille aikaisemmin, kun olit pohtinut tota ehkäisyasiaa. Et ollut varmaankaan vielä tällä puolella, kun asiasta viimeksi oli galluppia. Me ollaan siis tehty tietoinen valinta, että ehkäisyä ei käytetä. Toinen vauva on tervetullut koska vaan, jos sellainen meille suodaan.

Pikku-quu ja Liia ei selkeästikään paini samassa sarjassa. :) Tässä on meidän rimppakintun mittoja vertailun vuoksi:

syntyessä 3380 g/49 cm

3 vko 4085 g/54,3 cm

8 vko 5150 g/57,5 cm

3 kk 6150 g/61 cm

-Q- ja -q- 3kk

Vierailija
31/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin laittaa kuulumisia nyt kun kiukku-iita nukkuu..

Ihan ensiksi onnea Osselle pikku neidistä! Ja siitä bilistä voin sen verran sanoa että meillä jouduttiin valo-hoitoon 5vrk ikäisenä kun arvot oli 367. 24h kuluttua enään 295 ja päästiin kotiin. Ohjeeksi anoivat imetystä, imetystä ja imetystä :) Seuraavalla kerralla bili oli 330, sitten 324.. eli hitaasti tuo laski mutta kun tyttö oli muuten pirteä hereilläolo-aikansa ja kasvoi hienosti eivät kyllä kovin huolissaan olleet. 1kk iässä Mathilda oli edelleen aika keltainen ja käytiinki ties missä kokeissa sen takia. Kaikki arvot normaaleja silloin, bili 216. Pari lääkäriä siinä sitten kävi ja sanoivat että niin on terve tyttö että :) Ilmeisesti siis äidinmaitokeltaisuutta jolle ei voi mitään (johtuu äidin hormoneista) ja joka ei ole vaarallista. 6 viikon iässä olikin sitten ihonväri ja silmät ihan normaaleja. Ei kannata huolestua jos vauva voi muuten ihan hyvin! Tosiaan minäkin varovasti herättelin ja vaipan vaihdoin, kyllä sen verran hereillä oltiin sen jälkeen että tisu maistui.

Hienosti on Queenin Liia kasvanut!! Nyt tuntuu Mathilda vielä kirpummalta kun noita mittoja katsoo :D Eli 4kk neuvolassa 5920g ja 61,5cm. Hassua muuten, neiti menee melkeen samoissa mitoissa kun minä saman ikäisenä, muutaman gramman heittää!

Jokos Open Aino on 3kg? :) Niin kovaa vauhtia näyttää tyttö kasvavan, varmasti kuroo kiinni sen mitä alussa puuttui.

Monella on rakennus- sun muut remppaprojektit menossa.. kyllä kateeksi käy! Oma talo olis kyllä mahtavaa, vuokralla asuminen alkaa vähitellen tympiä kun ei oikeen mitää muutoksia voi tehdä.

Kissankello ja Annika oli noista pitkän matkan vierailuista jutelleet.. sama homma täällä, aina kysellään että millon tuutte vauvaa näyttämään ihan kun ei nuo lentokoneet ja laivat kulkis toiseen suuntaan ollenkaan. Eikä kyllä moinen reissu just nyt houkuta kun Mati on aika kiukkuisella päällä :S

Sitteristä sen verran että meillä on Emman sitteri. Vissiin ihan perusmalli, siihen vaan niskatuki ja lelukaari. Mummin mielestä piti olla tykötarpeet :) Siinä on kyllä viihdytty alusta alkaen, ensin ihan lyhyitä pätkiä ja nykyään voi hyvin laittaa ruokaa tai tiskata samalla kun neiti puuhaa omiaan tuolissa.

Huh noita Naperon menkkoja!! Onneksi jo laantuivat. Täällä on jomotellut uhkaavasti pari päivää, saa nyt nähdä milloin alkavat. Minä kun olin ajatellut että ilman sais olla vielä monta kuukautta mutta kuukausi sitten alkoivat ekaa kertaa :( Syytän kyllä noita cerazeteja, ihan typerät pillerit, plaah!

Jaahas, nyt kuuluu tuhinaa, paras mennä saman tien ettei ehdi huudoksi asti :)

Mysan & Mathilda 4kk

Vierailija
32/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on olut oikein itkuaalto menossa: Mimmi nukahti eilen vasta puol kahden aikaan yöllä ja iltapäivästä saakka taas tänään ollut sillä mielellä, että aina kun silmät aukee, niin alkaa huuto. Aika komeet silmäpussit äiteen naamalla... =S Mies jo kysyi tänään, että meneekö mulla koskaan hermot tytön huutoon. Vastasin, ettei ole varaa, mutta kyllä eilen illalla tuli itku, kun en meinannut saada neitiä rauhoittumaan syöttämällä enkä kiikuttamalla enkä millään.

Eilinen päivä meni mun vanhempien luona, jonne kokoontui äidin kaks tätiä ja mun täti ihailemaan meidän neitiä. Saatiin lahjaks kestovaippoja, joista kauniisti kiitin, mutta taitaa kyllä edelleen jäädä meiltä käyttämättä... Kiittämätön minä - hyi,hyi! Illalla sitten yritettiin jatkaa remppaa koko perheen voimin. tyttö oli eri mieltä, joten jätettiin eilen ja lähetettiin tänään iskä ihan ittekseen hommiin.

Rempasta sen verran, että ei meidän Mimmi vielä saa omaa huonetta. Talo on vanha ja siellä on vain yksi varsinainen makuuhuone, joka tosin on todella iso. Sinne aiomme mahtua muutaman vuoden koko sakki. Sieltä löytyy kyllä takkahuone, joka aikanaan oli hetken aikaa mun huoneena ja jos ei ihan muutamaan vuoteen aleta laajentaa taloa, niin saattaa Mimmi sitten vähän isompana saada siitä itselleen huoneen. Mutta nuo isot jutut jää nähtäväksi tuonnempana...

Kiitos muuten sitterivinkeistä ja linkistä. Mummu lupasi Mimmille joululahjan, joten tilasin tuon Baby Björnin sitterin tuossa äskettäin.

Mimmi muuten kokeili tänään ekaa kertaa leikkimattoa, jonka päällä kaarissa roikkuu palloja ja nalleja. Hetken aikaa neiti siinä jaksoi köllötellä ja yrittipä hän tarkentaa katsettaan jo heliseviin leluihin. Siitä se lähtee. Juu, ja jo monena iltana ja päivänä juuri ennen kuin tyttö nukahtaa, hän hymyilee valloittavasti. Sydän sulaa sitä katsellessa ja huudot unohtuu! =)

Q:n ja pikku quun vauvauinnista muistin alkaa etsiä tänään meidän kaupungin vauvauintimahdollisuuksia. Vielä ei löytynyt, mutta etsinnät jatkuu...

Kävin tässä välillä kylvettämässä tytön, mutta nyt se ei millään rauhoitu, joten täytyy jatkaa taas toisella kertaa. Sorry, etten taas ennätä kommentoida muita!

-Amy ja huutava Mimmi reilu kolme viikkoa

Vierailija
33/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhiaa, kun tuntuu, että ei nykyisin kerkiä tänne ees kirjottelemaan. Mihin lie kaikki aika menee? Mä oon myös liittynyt sinne yhteisöön, mutta en siellä kerkiä millään kirjoittelemaan. Hyvä, että täälläkään kerkiää. Yritän keskittää kirjoitteluni tänne yhteen paikkaan(tää on jotenkin tutumpi ja kodikkaampi). Varmasti sitten tammikuussa kirjottelu vähenee entisestään, kun joudun töihin.

Eilen käytiin siellä mun työpaikalla vähän sopimassa kuvioita. Voipi olla, että pidän osan pitämättömistä lomistani heti alkuun. Ajateltiin mennä oikein perheen kanssa etelään. Kanariansaarille varmaan suunistamme, kun on ehkä aika lapsiystävällinen ja kohtuuhintainen paikka. Onkos muilla muuten kokemuksia vauvan kanssa matkustamisesta? Ottaisin ilomielin vinkkejä vastaan.

Onnea Osbornelle pienestä tuhisiasta. Voi, kun ihanaa, kun tulee uusia pikkuisia. Toivottavasti bilirubiiniarvot menee kohdilleen ja pääsette viettämään ihanaa vauva-arkea.

Siitä Calmetesta vielä. Mä oon jostain lukenut, että siitä saattaa tulla jotain luuydinjuttua tai jotain sinne päin. Se on aika harvinaista tosin, mutta voipi ilmetä vasta yli vuodenkin iässä. Siitä saattaa tulla jotain vammoja ihan, mutta tosi harvinaista siis. Sen takia mua pääasiassa harmittaa, että Joonalle se rokotus otettiin. Ja sekin harmittaa, kun siitä tuli se mätäpaise.

Joonalla on nyt sitten kaksi hammasta :) Viereen puhkesi nimittäin toinen. Täytyy mennä ostamaan pojalle hammasharja. Äläkä NapNAp ole huolissasi niistä tytön hampaista. Mulle neuvolassa sanotiin, että on ihan normaalia, että eka hammas tulee vasta vuoden iässä. Ja teidän tytöllähän on jo kaksi hammasta. Kyllä ne sieltä varmaan pikkuhiljaa loputkin esiin putkahtaa. Joko muuten NapNapin tyttö kävelee puita pitkin? En muista, että tekikö sitä jo.

Kuka se laittoi hauskasti, että tissi herää ennen kuin äiti. Mua nauratti se juttu. Mulla taas niin päin, että mä nukahdan aina ennen tissiä. mä nimittäin nukahdan öisin, kun Joona syö ja sitten, kun Joona lopettaa, tissi saattaa jäädä valumaan. Inhottavaa sitten herätä, kun lakana on ihan maitonen.

Jaa Lisankin mies meni sinne konserttiin. Niin lähti munkin ukko. Tylsää! Just, kun sillä olis ollu vapaa ilta. Tosin kyllähän se jo osti lipun aikapäiviä sitten. Enkä mä todellakaan olis halunnut kyseiseen konserttiin mennä.

Jennille jaksamista Danielin kiinteiden maistelussa. Eiköhän Danielkin pian opi syömään kunnolla. Voihan se olla, että Danielilla tulee myöhemmin se herkkyyskausi lusikasta syömiseen. Ootkos kokeillut jotain hedelmä- tai marjasoseita antaa? Makea vois alkuun upota helpommin. Voi tietty olla, että sitten tottuu vaan siihen makeampaan. Mun äiti sanoi, että ennen vanhaa (siis sillon, kun mä olin vauva) aloitettiin kiinteät jollain hedelmällä. Vai onko sulle neuvolasta neuvottu, että ei anneta hedelmää?

Jaa, quukin jo viihtyy vauvauinnissa. Aika nopeasti poika oppi siitä tykkäämään. Millon quu pääsee sukeltamaan? Se on varmaan jännä paikka vanhemmille, kun ekan kerran sukellutetaan.

Liia onkin hyvin kasvanut. Joonakin alkuun kasvoi tosi hyvin rintamaidolla. Kasvu alkoi sitten tasoittumaan, kun Joona alkoi enempi liikkumaan.

En taas muista mitä muuta piti kommentoida. Lahopää mikä lahopää.

pesukarhu ja Joona melkein jo 7 kk

Vierailija
34/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Amy säästyy pahemmalta flunssalta.

Kiitos, kun vastasitte tohon kanankeittämisongelmaan. Ostan varmaan seuraavaksi, kun kaupassa käydään, kanasuikaletita ja laitan padan porisemaan :)

Lisa: Joona puri joskus pari kuukautta sitten ikenillä tissiä. Nyt on vaan sillain varovasti hampaiden ja ikenen väliin ottanut. Ei oo siis mitenkään kunnolla puraissut. Onneksi! Toivottvasti ei kokeilekkaan.

Niin NapNAp kysyi, että kontako kertaa imetän. Näin äkkiseltään laskettuna tänään oon imettänyt ehkä n. 5 kertaa. Onkohan se riittävästi? Määristä ei oo hajuakaan. Aika vaihtelevaa varmaan. Iltapuuro tosin on nyt ollut kovikepohjainen. Eli senkin varmaan voi laskea mukaan.

Tän enempää ei jäänyt juttuja muistiin ja nyt on pakko lopettaa.

Terkkuja vielä kaikille äideille ja vauvoille tasapuolisesti :)

pesukarhu

Vierailija
35/47 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi, kun aina joudun laittamaan monta viestiä putkeen.

Annikallahan se oli flunssaa pukkaamassa eikä Amylla. Paranemisia siis sinne.

Amylle piti sanoa jaksuja, kun tyttö on kerta vähän itkutuulella. Voimia!

Vierailija
36/47 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni mukavasti, tyttö heräsi vain kerran. Pari aikaisempaa yötä on mennyt ihan pipariksi... Tosi levottomasti nukkuu... toivottavasti tää on vaan joku vaihe, ja yöt palautuu takaisin rauhallisiksi. Ahistaa jo valmiiksi, jos tää jatkuu vielä silloin kun pitäisi töihin mennä.

Queenin Liia kasvaa hienosti. Kilo per kuukausi! Pystyt varmasti menemään täysimetyksellä sinne 6kk asti, luulisin. Meillä aloitettiin kiinteät 4kk ikäisenä neuvolan kehoituksesta. Paino meni käyrillä koko ajan laskusuuntaisesti. Nyt on kyllä jo useamman kuukauden ollut käyrä tasainen, ei laskuja mutta ei kyllä nousujakaan. Meidän tyttö painoi 3kk ikäisenä kilon vähemmän kuin Liia. Vaikka syntymäpaino oli vain 3oog vähemmän. Niin ne kaikki vauvat kasvavat omaan tahtiin...

Onnittelut Osbornelle tytöstä!

Pesukarhu: Tosi kiva jos pääsette koko perhe reissuun! Onko Joonalla passi? Moni maaliskuinen hankki passeja melkein heti syntymän jälkeen, oli ollut melkoista kikkailua että tuli vaatimukset täyttävä passikuva=)

Täällä kävellään tukea pitkin jo melko mallikkaasti, kulkee pöytää ympäri hitaasti mutta varmasti. Nyt myös päästää välillä jo tuesta irti, mutta melko nopeesti pyllähtää. Taitaa harjoitella tasapainoa.

Meillä on teippailtu kaikki laatikot ja kaapin ovet maalarinteipillä kiinni ettei tyttö olisi koko ajan availemassa niitä. Pienet sormet jää muuten melko helposti laatikoiden väliin=(

Ja sukat ei pysy jalassa, ei sitten millään! Joko ne irtoo vauhdissa tai tyttö repii ne iste pois. Pikkusia sukkia löytyy milloin mistäkin. Sukkahousut on hyvät!

Kohta ulos vaunulenkille ja kauppaan.

NapNap + tyttö 8kk

Vierailija
37/47 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan saitkin jo hyviä vinkkejä, miten tytön saisi hereille. Parhaat taitaa olla juuri vaipanvaihto ja se kun menet kylmillä käsillä tytön iholle (mulla on aina kylmät kädet ja tyttö aluksi aina huusi kun koskin häneen, nyt on jo tainnut tottua). JOstain luin, että vauva pysyy paremmin hereillä kun hieroo vauvan kämmentä koko ajan syönnin aikana. Sen pitäisi kuulemma pitää vauva valppaana. No, meillä se ei auttanut. Kokeilin sitä silloin kun neiti päätti ekat 3 viikkoa lutkutella tissiä aina koko illan ja nukahti kesken kaiken... Ja sit ku sulla tulee tylsää, niin muista pyytää mut kylään :) Onko sun mies nyt isyyslomalla?

Onko Amyn tytöllä sitten masuvaivoja? Etkös sä aloittanut ne cuplatonitkin? Onko ollut apua? Muista nukkua Mimmin kanssa päikkäreitä, jos yöt menee plörinäksi!!

Meidän tyttökin sitten päätti eilen huutaa ihan kurkku suoraan klo 22-23 välisen ajan!!! En tiedä mikä sille tuli, koska mun mielestä ei ollut masuvaivaakaan. Koko päivänkin oli ihan normaalit rutiinit ja tavanomaisesti mentiin tai yritettiin mennä nukkumaan. Mies lähti yövuoroon... Annan yleensä tissiä sillon klo 22 ja nostan tytön omaan sänkyyn, jonne nukahtaa itse. Mutta eilen ei suostunut ottamaan tissiä, vaan loukkaantui siitä ja huuto alkoi?? No klo 23 jälkeen söi ja rauhoittui. Kaippa se otti niin voimille, että ekan kerran heräsi syömään klo 5.30 ja nyt tuolla vieläkin vetää unta palloon.

Ja tissi heräsi tänään taas ennen minua ja sänky oli märkänä :) Meinasin yöllä tai siis sillon klo 5.30 mennä pumppaamaan toista tissiä, mutta kierrehän siitä vain tulisi jos niin alkaisin tekemään. Saan ihan tarpeeksi pumpata päivisin niille Taysin keskosille :)

On se NapNapin tyttö kyllä todella taitava :)

Meillähän oli neidin paino samoissa lukemissa 1kk-neuvolassa kuin Liiallakin, siksi niitä kyselin :) Pituushan oli vain 53,1cm ja painoa 4920g :) Äitin pieni pullero pallero :)

Pitäisköhän tästä mennä kahvinkeittoon, kun ei tuo tyttö meinaa tuolta herätä ja mieskin koisaa varman iltaan asti :)

Vierailija
38/47 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, kun taas katosi päästä kaikki kommentoitavat jutut samantien, kun painoin vastaa -nappia :DD

Muutamassa kodissa ainakin oli pidetty " konserttia" iltaisin. Meilläkin on nyt tässä viikon sisään alkanut " iltahuuto" , joskus viiden ja seitsemän välillä yleensä konsertoidaan siinä 45min-tunti. Jotain masuvaivaa se taitaa olla, kun " mahasta roikottaminen" yleensä auttaa ;) Eilenkin oli neiti huutanut kurkku putkella koko sen tunnin, minkä olin ruokakaupassa ja Aino oli iskän kanssa kotona. Tosin äitin " magic touch" sitten helpotti pian ;)) tai jos se olikin vaan ikävä äitiä ;)

Ai niin, en olekaan vielä onnitellut Ossea! Meillä toimii/toimi herättämiskonstina jalkapohjan vähän " kovakouraisempi" hieronta, ei siis mitään hellää sivelyä jos pitää herättää :)) Ja vaipanvaihtoa ennen syöntiä kätytettiin keskolassakin, siihen meidänkin pikkuinen viimeistään havahtuu nykyäänkin, kun välillä pitää öisin herätellä syömään.

Me käytiin taas alkuviikosta neuvolassa, ja uusimmat strategiset mitat ovat upeat: paino, se tärkein 2680 g, pituus 48 cm sekä pipo 34 cm. Pituuttakin on siis tullut syntymästä jo 4 cm! Huvittavaa on, että oikeastaan nyt vasta Aino on sen kokoinen, mitä odotimme hänen olevan syntyessään, kaikkien ultra-arvioiden mukaan :) Mutta hyvä näin, suuntä on koko ajan ylöspäin! Painoa on nyt parin viime viikon aikana tullut noin 30 g päivässä, joten se 3 kg häämöttää luultavasti jossain ensi viikon loppupuolella ;)

Tyttö nukahti, pitänee liittyä seuraan ;)) Pääkin on ihan tyhjä, joten täyttyy palata taas asiaan, kun päässäkin liikkuu jotain :DD

t. Ope ja Aino, tänään tasan 1 kk!!

Vierailija
39/47 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille onnitteluista! Tänään käytiin kolmannen kerran verikokeissa ja vihdoin saatiin vapauttava tuomio, biliarvot olivat laskeneet sen verran, ettei enää tartte rampata joka aamu labrassa. Huomenna saadaan siis nukkua pitkään... kyllä me tänäänkin koko perheen voimin otettiin päikkärit ja noustiin lopulta vasta kahdeltatoista. Tyttö söi kyllä eilen sen verran paljon että olin melko varma arvojen laskusta.

Kiitos myös noista hereilläpitovinkeistä. Meillä ei pahimman väsymyksen aikaan auttanut vaipanvaihtokaan, vaikka heräsi pesuun niin kohta jo nukutti taas. Kokeilin myös hierontaa, viilentämistä, poskien hivelyä jne jne, mutta näköjään se oma nälkä vaan on ainut joka auttoi... Illalla jopa oli vähän kärttyinen, ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan muttei halunnut tissiäkään enää. Tuolla sängyssä silittelin päätä, ja lopulta nukuttiin molemmat. Mies kävi nostamassa pienen omaan sänkyyn.

Kohta pitäis neuvolatätin tulla käymään, kiinnostaa hirveesti paljonko on painoa tullut. Meidän omalla tätillä on sen verran ruuhkaa + neuvolan aluerajat on muuttuneet, joten kylään tulee joku ihan uusi henkilö. Eipä sillä väliä, kunhan joku tulee. :) Mies on höösännyt innoissaan ja siivosi, ettei näytetä ihan huonoilta vanhemmilta. Pakotti mut moppaamaan keittiön lattiankin. :D No, mä sit taas oon puunannut neitiä nätiksi, et tapansa kullakin.

MiaMik, mun mies on vielä ens viikon isyyslomalla, mut sit oon päivät yksin. Saa meille toki tulla, vaikka mies on paikalla. Ja me oltiin jo toissapäivänä ihan tylsistyneitä, kun toi tyttö vaan nukkui. Onneks eilen oli jo vähän vilkkaampi. Jotenkin on sellainen odottava olo koko ajan, ei osaa mitään alkaa tekemään...

Open pienelle toivottelen kovasti kasvua, tuntuu tosiaan hassulle, että Aino on vieläkin niin pieni! Monet sanoo tuota meidän tyttöä pieneksi, mutta ei se minusta kovin pieni ole. Sopivan kokoinen mössykkä, niin kuin jokainen.

Nyt tätiä odottamaan,

Osse ja neiti 1vk

Vierailija
40/47 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten nää viikot menee näin nopeasti! Ja kuukaudet, D vasta syntyi ja nyt on jo pian 5 kk..

Viime yönä D heräs taas vain kerran! Meni nukkumaan 21.30, söi (ja kakkasi) 1.30, heräs aamulla 6.50 ja ois ehkä vielä nukkunut, mutta tuli taas kakkahätä (ja me ollaan muutenkin annettu D' n nousta uuteen päivään tossa 7 aikaan, kun silloin nukuttaminen ois yhtä tuskaa). Eli ehkä on toivoa et D joskus nukkuu 1 syömisellä :D!

Q: Pikku-q menee D' n kanssa suunnilleen samaa kasvutahtia. D' n mitat tässä:

2 kk 5336 g/58 cm

3 kk 6060g/ 60,5 cm

Noita syntymä ja 1 kk mittoja ei kannata verrata, D oli silloin vielä ihan hyttyssarjassa ;)

Ja 4 kk D oli 6655 g/63,5 cm (ihan tulevaisuuden varalle teille ;) ).

Amylle jaksuja Mimmin huutoon. Yritä nukkua aina kun Mimmi nukkuu ja jätä kotihommat vähemmälle. Anna vaikka miehelle kauppalista ja imuri käteen ;) D hymyili kans aluksi vaan just ennen nukahtamista ja siitä vähitellen muulloinkin. Edelleen syliin nukahatessa voi vielä juuri ennen unen tuloa raottaa vähän silmiä ja hymyillä äidille. Toi on niiin suloista <3 ja tosiaan kaikki kiukkupuuskat saa anteeks samantien ;) Meillä muuten ilmavaivoihin auttoi D-vitamiinin vaihto vesipohjaiseen (Jekovit) ja Rela-tipat (jos siis kiukku johtuu mahan kipristelystä). Aika kallis pullo (noin 20 euroa), mutta oli kyllä sen arvoinen (siis nuo Relat)! Kaks pullollista D Reloja veteli ja nyt joskus 3 kk+ iässä lopetettiin (mä aloin unohteleen niitä koko ajan). Toinen mikä auttoi ilmavaivoihin oli se, kun laittoi pojan poikittain syliin reisien päälle mahalleen ja vähän nosteli kantapäitä maasta. Omat reidet siinä tömpsytteli ja hieroi mahaa ja helpotti ilman ulostuloa.

Pesukarhu: Neuvolan tätsy sanoi ettei hedelmillä kannata alottaa ,ettei totu makeaan. Eilen ei peruna tullut ulos niin nopsaan ja tehokkaasti kuin aiemmin, tosin tänään voi olla jo taas ihan eri meno :S

NapNapin tyttöhän on tosi ahkera uusien taitojen kanssa!

Open Aino kasvaa hienosti! Pian saatte lopettaa tuon herättelynkin varmaan. Ainakin meillä 3 kg oli se raja, ettei enää tarvinnut herätellä (ja siihen mennessä D oli itse oppinut 3 h ruokaväliot ja heräsi kellon tarkasti itse).

Jenni