Saako teidän lapset leikkiä olkkarissa?
Vai pitääkö heidän pitää lelut ja leikit pelkästään omassa huoneessaan?
Kommentit (50)
Eli meidänkin sohvapöytä n 1000 euron arvoinen, mutta silti siinä kasataan legotornia ja piirretään ym. Koti on elämistä varten.
En ymmärrä tuollaista kalusteiden suojelemista. Meidän koti on sisustettu kallisti, mutta jos tuohon 100 euron sohvapöytään tulee naarmu, niin sitten tulee. Ja tuo mainitsemasi 30 000 sisustamiseen ei meidän talossa ainakaan edes riittänyt, mutta silti meidän koti ja kalusteet on ELÄMISTÄ varten. Ja elämiseen kuuluu myös lasten leikit.
Sotka-laatu, tai mikä lie nykyään, on kyllä järkevä valinta, kun lapset ovat pieniä.
Itse olen innokas kalustamaan ja olen kovin esteettinen, siitä syystä meillä on huonekalut periaatteessa kalleinta mitä kaupasta löytyy.
Olen aina ajatellut että koti rakennetaan seinien sisälle. Tällä ajatuksella olen siis päässyt rakentamaan niin kauniin olohuoneen ja keittiön ym yhteiset tilat kuin mahdollista. Nautin joka päivä näkemästäni, asuessani omassa kodissani.
Lasten huoneessakaan ei ole mitää Sotka-laatua, mutta kuten eräs kirjoitti, ne ovat todellakin elämistä varten, kun osa meidän muistakin huonekaluista.
Olonuoheessa, ja osa muistakin huonekaluista on sitten enemmänkin ihailua ja silmän lepäämistä varten.
Myönnän, että tämä on ollut tietoinen valinta, eikä kaikkein kätevin, mutta olen tyytyväinen valintaani. Vaikka se vaatii sen rajoituksen, että lapset pääsääntöisesti leikkivät lasten huoneessa, nautin suunnattomasti kauuniista olohuoneesta. On ihanaa kun lapset nukahtavat ja huoneisto on kalustettu omasta mielestä hienoimmilla huonekaluilla mitä kaupasta löytyy. On käytetty hyväksi valaistusta, värejä, muotoja ym. ym, valitettavasti se maksaa.
Harmittaahan se naarmu 1000 € kahvipöydässä tai 2200 € tv tasossa (jotka ovat vain pieni osa olohuonetta). Onhan niitä naarmuja tullutkin ja koitan olla repimättä pelipöksyjä, elämistä vartenhan ne on. Yritämme kuitenkin välttää vahinkoja (joita väkisinkin tulee pienten lasten kanssa) esim. olohuoneessa.
Mielestäni on hassua käyttää asuntoon 280 000 €:a ja sisustaa se halvimmilla kalusteilla. Mieluummin ostan asunnon 250 000 €:lla ja käytän ylimääräisen 30 000 € sisustamiseen (kirjahyllyä, sohvaa, verhoja, mattoja, ruokailupöytää jne. ). Kuten mainittu, meidän koti rakennetaan seinien sisäpuolelle.
meillä koti on kaikkien käytössä jokaista neliömetriä myöten.lapset saavat olla lapsia.aika aikansa kutakin....
Ja valitettavasti se alkaa näkyä huonekaluissa :(. Uusia ei kuitenkaan hankita, ennen kuin lapset ovat vähän isompia. Koti on elämistä varten. Meillä lastenhuoneet ovat yläkerrassa ja kyllä ne leikit pyritään keskittämään sinne. Luonnollista on kuitenkin, että lapset leikkivät siellä, missä muutkin ovat, joten alakertaan he usein ne leikkinsä raahaavat.
Lempileikkipaikka nykyisellään olohuoneessa on suuri, vanha kirstu. Sen päälle kiikkuvat ja välillä se on laiva ja välillä jotain muuta. Joskus mietityttää, että pitäisikö sitä säästellä, mutta eiköhän se tuossa iässä ole jo useiden naperojen leikkipaikkana ollut ja kestänyt, joten leikkikööt sitten siinä.
ensimmäistä kertaa.
Ko työkaverilla on myös kaksi lasta (kuten minulle). Esim minun 3-vuotias ei heti vieraassa paikassa uskaltanut mennä "leikkihuoneeseen" vaan halusi olla äidin kanssa olohuoneessa. Työkaverin samanikäinen lapsi kysyi luvan saako hän tuoda lelun olohuoneeseen. Sai luvan tuoda yhden pehmolelun itselleen ja yhden minun tyttärelleni. Mutta ehdottomasti vain yhden ja ehdottomasti vain pehmoleluja.
En pystynyt kertakaikkiaan käsittämään tätä. Miten lapsiperheessä voi olla noin ehdottomat säännöt, että leluja ei saa lainkaan tuoda olohuoneeseen. Onhan se olohuone sen lapsenkin kotia ja tottakai lapsi haluaa leikkiä.
Kukin tyylillään. Nyt sovittiin, että tulevat puolestaan meille. Kyllä taitaa työkaveri kauhistua, kun meillä on kaksi lelulaatikkoa olohuoneessa.
Ehkä sitten, kun joskus muutamme isompaan asuntoon, jossa kahdelle pienimmälle lapselle saadaan oma huone, niin leikit keskittyy enemmän sinne omaan huoneeseen, tai ainakin, jos leluja levitellään ympäri asuntoa, niin ne myös kerätään leikin loputtua pois.
Omissa huoneissa ei ole niin tarkkaa. Paitsi lautapelit yms. täytyy kerätä heti leikin jälkeen pois ettei osat häviä.
kuinka lyhyt se leikkiaika on (lapsuus), niin jälleen helpottaa vähäsen. Välillä mennään kavereiden kanssa myös muihin huoneisiin.
itse asiassa meillä on olohuoneessa lapsille ome pöytä, jonka ääressä voi piirrellä, iso lelukori täynnä leluja jne. Olohuone on talomme isoin huone ja tuntuisi tyhmältä yrittää kieltää lapsia tulemasta sinne, varsinkin kun lapset ovat vielä pieniä. Olohuoneen leikit kerätään illalla pois, koska muuten kaaos leviää koko taloon ja äkkiä. Huonekaluina on uudempaa ja vanhempaa, halpaa ja kallista. Periaatteena meillä on, että jos huonekalu ei kestä elämistä, sellaista ei tule meille.
eli saa kunhan leikit kerätään sitten lopuksi pois.
En ymmärrä tuollaista kalusteiden suojelemista. Meidän koti on sisustettu kallisti, mutta jos tuohon 100 euron sohvapöytään tulee naarmu, niin sitten tulee. Ja tuo mainitsemasi 30 000 sisustamiseen ei meidän talossa ainakaan edes riittänyt, mutta silti meidän koti ja kalusteet on ELÄMISTÄ varten. Ja elämiseen kuuluu myös lasten leikit.