Tuotevinkkejä nopeasti rasvoittuville, liukkaille, piikkisuorille hiuksille? Miten saada kampaus kestämään?
Mulla on käsittelemätön polkkatukka, hiuslaatu on ohutta/hienoa, liukasta ja päänahka on nopeasti rasvoittuva (joka aamu pesu). Ongelmana siis se, että hiukset lässähtävät päivän mittaan. Tuntuu että kaikki jätettävät muotoilutuotteen tekevät hiukset painaviksi vaikka kuinka varovasti annostelisi. Rutiineihin kuuluu pesun jälkeen joko kuivaus puolikuivaksi itsestään ja sen jälkeen ilmakihartimella nostelen tyviä ilmavemmiksi tai sitten työaamuina kuivaan hiukset pää alaspäin föönillä ja viimeistely ilmakihartimella. Kiinnitys hiuslakalla. Iltapäivästä on yleensä hiukset jo päätä myöten.
Jos hiuslaatu kuulostaa tutulta niin millaiset tuotteet toimivat sinulla? Itse olen löytänyt suolashampoot jotka ovat ainoa millä on oikeasti ollut vaikutusta siihen miltä hius tuntuu pesun ja kuivauksen jälkeen. Tuuheuttavat siis, ja tuntuvat jotenkin jäntevämmiltä.
Ja tuosta joka päivä pesusta kun siihen varmasti tartutaan, hiusteni rasvoittuminen johtuu PCO:sta eli hormonaaliset syyt, sitä ei hillitse pesuvälin harventaminen tai joku tietynlainen shampoo. Kaikkea on kokeiltu, uskokaa pois joten päivittäin on pestävä jotta hiuspohja pysyy kunnossa. Pitkät pesuvälit aiheuttavat kutinaa ja näppylöitä päänahkaan.
Kommentit (18)
Tarpeeksi kevyet muotoilutuotteet, sopiva lakka ja sopiva määrä lakkaa, tarrarulla tyveen, tupeeraus, kuivashampoo, suolasuihkeet.
Vierailija kirjoitti:
Minulle auttaa suuresti kuivashampoo sekä hiuspuuteri. Pesen niiden avulla hiukseni noin kerran viikossa ja minulla myös ohut, suora ja rasvoittuva hiuslaatu.
Kuivashampoon laitan kuiviin pestyihin hiunsiin illalla ja hiuspuuterin aamulla kun teen kampauksen/laitan hiukset kiinni.Shampoona käytän syväpuhdistavaa sekä olaplexin tuotteita hiusten pituuden vuoksi.
Onko oikeasti rasvoittuva jos vain kerran viikossa peset? Minulla rasvoittuminen on siis sitä että tyvi on seuraavana aamuna ihan näkyvästi rasvainen ja siivuina, kun edellisaamuna on pesty. Vieläkin nopeammin jos annan hiusten kuivua ns päätä myöten, ilman että kohotan juuria yhtään föönaamalla tai ilmakihartimella. Tämä siis käytännössä niinä päivinä kun ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään. Ap
- Tuuheuttava shampoo. Ne vähän avaavat hiusten suomuja, jolloin ei mene niin päätä myöden eikä rasvoitu heti. Nyt käytössä Noughty Pumped Up shampoo ja hoitoaine, toimii. Saman asian voi ajaa saippuapohjainen shampoopala + etikkahuuhtelu päälle, ja välillä niitä käytän itsekin - mutta osalla nuo tahmaa tukkaa.
- Heti pesun jälkeen tyviin kuivashampoota. Se jaksaa imeä jonkin aikaa päänahan rasvaa niin ettei se päädy heti hiukseen.
- Tupeeraan usein hiusta vähän irti päänahasta ja kiinnitään tupeeraukset lakalla.
- Lakka saa olla sellainen perinteinen melkein kuivattava "tärpätti", ne hoitavaksi mainostetut vaan tekee rasvaisen näköiseksi. Paras mulle Vitality's Final Fix, mutta marketeista se perinteinen Elnett toimii myös ihan hyvin joskaan ei kiinnitä yhtä vahvasti esim. tupeerauksiaa kuin tuo Vitality's.
Anna olla polkan sellaisenaan ja jätä muotoilutuotteet kokonaan pois. Käyttöön siis pelkkä shampoo ja hoitis vain tarvittaessa. Yllätyt, päänahkasi kiittää etkä tarvitse enää päivittäistä pesua. Pari kolme pesua viikkoon riittää. Mulle kun ei riittänyt pienet määrät muotoiluaineita eli olivat yhtä tyhjän kanssa, siirryin niiden käytöstä kokonaan pois. Hiuslaatukin parani, ei nyt niin paljoa mutta paremmaksi kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla polkan sellaisenaan ja jätä muotoilutuotteet kokonaan pois. Käyttöön siis pelkkä shampoo ja hoitis vain tarvittaessa. Yllätyt, päänahkasi kiittää etkä tarvitse enää päivittäistä pesua. Pari kolme pesua viikkoon riittää. Mulle kun ei riittänyt pienet määrät muotoiluaineita eli olivat yhtä tyhjän kanssa, siirryin niiden käytöstä kokonaan pois. Hiuslaatukin parani, ei nyt niin paljoa mutta paremmaksi kumminkin.
Itselläni täysin samanlainen tilanne kun ap:lla, eikä tämäkään kyllä auta yhtään. Juuri näin teen suurimman osana ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sulla toimii, mutta ap:lla ongelmaan on hormonaaliset syyt, joten tuskin tulee tuollainen auttamaan. Minä kun kokeilin, sain taliköhnäihottuman (seborrooinen ekseema) päänahkaan ja ihotautilääkäri läksytti, että jatkossa sitten joka päivä hiusten ja hiuspohjan pesu.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa muotoilutuote jota käytän on se lakka. En käytä hoitoainetta. Pari kolme pesua viikossa EI riitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ainoa muotoilutuote jota käytän on se lakka. En käytä hoitoainetta. Pari kolme pesua viikossa EI riitä. Ap
Noita vinkattuja suolasuihkeita ja kuivashampoota voisi kannattaa kokeilla. Lakan ei kannata myöskään olla liian raskas, sekin voi tehdä hiuksista liian raskaat.
Ja tarrarullilla kyllä saa helposti nostetta tyveen vaikka kuulostaisivat vanhanaikaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita vinkattuja suolasuihkeita ja kuivashampoota voisi kannattaa kokeilla. Lakan ei kannata myöskään olla liian raskas, sekin voi tehdä hiuksista liian raskaat.
Ja tarrarullilla kyllä saa helposti nostetta tyveen vaikka kuulostaisivat vanhanaikaisilta.
Suolasuihketta joskus testasin ja ainakin se teki hiukset tahmeiksi, annostelussa kokeilin eri määriä. Tiedä sitten oliko merkissä vika. Suolashampoota käytän ja se on hyvä. Tuntuu että kaikki hiuksiin jätettävät aineet tekee tukan tahmeaksi/raskaaksi oli se mitä vaan, paitsi tämä tietty lakka jota olen käyttänyt jo vuosia. Siksi ei ole pitkään aikaan ollut käytössä mitään sellaista mikä jää hiukseen, hoitoainettakin (olaplex) käytän ihan vain kovimmilla pakkasilla jolloin hiukset tulevat pipon käytön jäljiltä sähköisiksi.
Kuivashampoo (muistaakseni batiste-merkkinen) aiheutti kutinaa mutta toki joku toinen merkki voi olla parempi.
Ennen käytin lämpörullia mutta tuo ilmakiharrin ajaa suunnilleen saman asian mielestäni ja on nopeampi. Ap
Miksi föönaat ja kiharrat? Anna kuivua normaalisti, lähde märillä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos en kohota tyveä irti hiuspohjasta, rasvoittuvat ne puolet nopeammin. Ovat siis ihan kamala näky. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun on rasvoittuva päänahka, niin se aina auttaa jos hiuksen saa kohotettua muotoilulla irti päänahasta. Jos jättää vaan kuivumaan luonnostaan ja hiuslaatu on piikkisuora ja päänahkaa myöten makaava, on rasvaletti taattu ennätysajassa.
Mulla toimiva setti:
- Flow Tea Tree palashampoo, saman firman Rhassoul & Salt pala toimii myös
- Tukan pitäminen aika lyhyenä, niin että jaksaa irrota päänahasta
- Muotoilu irti päänahasta, föönaus + tupeeraus + lakka
- Luonkos Refresh kuivashampoota heti hiusten kuivuttua tyveen kauttaaltaan. Tämä luonnonainepohjainen jauhe ei mulla ärsytä ihoa niin kuin ne sprayattavat tekee.
Vaalennusraidat karheuttaa lasimaista hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Vaalennusraidat karheuttaa lasimaista hiusta.
Mutta kuluttaa myös. Tarkoittaa sitä, että vanhemmiten ne jatkuvasti vaalennetut hiukset tippuvat pois. Kannattaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolasuihketta joskus testasin ja ainakin se teki hiukset tahmeiksi, annostelussa kokeilin eri määriä. Tiedä sitten oliko merkissä vika. Suolashampoota käytän ja se on hyvä. Tuntuu että kaikki hiuksiin jätettävät aineet tekee tukan tahmeaksi/raskaaksi oli se mitä vaan, paitsi tämä tietty lakka jota olen käyttänyt jo vuosia. Siksi ei ole pitkään aikaan ollut käytössä mitään sellaista mikä jää hiukseen, hoitoainettakin (olaplex) käytän ihan vain kovimmilla pakkasilla jolloin hiukset tulevat pipon käytön jäljiltä sähköisiksi.
Kuivashampoo (muistaakseni batiste-merkkinen) aiheutti kutinaa mutta toki joku toinen merkki voi olla parempi.
Ennen käytin lämpörullia mutta tuo ilmakiharrin ajaa suunnilleen saman asian mielestäni ja on nopeampi. Ap
En tarkoittanut lämpörullia vaan nimenomaan tarrarullia, jotka voi päältä föönata kuivaksi. Tai sen ilmakihartimen jälkeen laittaa hetkeksi. Kihara (tai ylipäätään se noste jota haet) pysyy aina paremmin, mitä pidempään hius saa jäähtyä tehdyssä muodossa.
Suolasuihkeita on tosiaan erilaisia, kannattaa tutkia ja vertailla tuotteiden sisältöjä. Kuten myös aiemmin sanoin niin kuulostaa siltä, että tarvitset kevyttä mutta jotain tukea antavaa tuotetta. Sama koskee myös kuivashampoita, kaikki eivät välttämättä aiheuta kutinaa.
Minulle auttaa suuresti kuivashampoo sekä hiuspuuteri. Pesen niiden avulla hiukseni noin kerran viikossa ja minulla myös ohut, suora ja rasvoittuva hiuslaatu.
Kuivashampoon laitan kuiviin pestyihin hiunsiin illalla ja hiuspuuterin aamulla kun teen kampauksen/laitan hiukset kiinni.
Shampoona käytän syväpuhdistavaa sekä olaplexin tuotteita hiusten pituuden vuoksi.