Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhapiika/vanhapoika haukkumasana

Vierailija
23.12.2022 |

Jotkut saattaa suuttua silmittömästi ko sanoista!

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne loukkaavia haukkumasanoja. Sanat antavat ymmärtää, että kaikki "normaalien" ihmisten tulee pariutua tiettyyn aikaan elämästä. Jos et pariudu, sinussa on jotain vikaa. 

Nykyaikana ollaan tosi tarkkoina syrjimisen kanssa, mutta tiettyjä ryhmiä saa vielä syrjiä kuten sinkkuja ja työttömiä. 

Ei anna ymmärtää. Omassa päässäsi olet kuvitellut haukkumasanaksi. Ihan on normaali ja kuvaava termi.

Jännittävää, että palstalle pääsee kommentoimaan myös menneisyydestä, jopa esidigitaaliselta ajalta! Nämä kommentit on radiohiiliajoitettu vuosiin 1911-1926. Upeaa päästä todistamaan aikalaismielipiteitä!

Vierailija
62/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Perhestatusta ilmaiseva termi. 

Sitä en ymmärrä jos eronnut nainen kertoo olevansa neiti. Tai yh-äiti  tai isä sinkku. Ei ole sinkku jos on lapsia, olipa nainen taikka mies. Harhaanhohtavaa markkinointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhatpiiat eivät harrastaneet seksiä. 

Usein eivät siksi harrastaneet kun eivät kelvanneet kellekkään 🤣🤣🤣🤣🤣

Palstamiehen logiikka. Teidän mukaanhan tuollainen nainen on mahdottomuus, kun miehiä tunkee ovista ja ikkunoista. 

Ihmiset käy irtosuhteissa tai bordellissa .  Lomilla on omat jutut ulkomailla .  Thai bordellissa budhan Kaa .  Monella on lapsia vaikka naimaton on yksinhuoltajat ja eronneet. On turha nimitellä .  Useimmin hu  oraa vat naiset synnyttää eri miehille lapsia että joka lapsella eri isä oletettu .  Miehillä voi olla monien eri naisten kanssa vanhinkolapsia .  Asuvat yksin.  Kuin eromiehet asuu yksin.  Karjalan kielen sana tyttö on jäänyt tuohon vaikka poika on suomeksi ei karjalaksi.  Samoin on uuden testamentin käännöksiin jäänyt Kreikan sana pistis ja pis usko mikä oli Karjalassa latinan lisäksi .  Siitä on tehty piru pistää juttua.   Karjalassa mam oli äiti.  Piik piika piikain tytär .  Karjalassa oli myös latina ja ruotsin taustaisia sanoja .  Monet nykyaikana purkaa kihlaukset koska ei enää huvita . Kihlat ei enää ole mikään avioliiton esiaste. Eikä avoliitto enää mikään kielletty asia . Aikuiset seurustelee.  Sellaisia kuin kokonaan naimatta ilman seksiä olevia ei olekaan kyllä heillä seksiä on . Tansseissa ja ravintoloissa käydään. Lapsia siellä täällä ilman mitään avioliittoja.  Esimerkiksi moni jonka elämä erotti nuoruuden rakastetusta jäi SINKUKSI , rakkaus ei ole kuollut. Tai puoliso kuollut. On leskiä jo päälle 20- vuotiaita. Ei kannata haukkua kun ei tiedä. Et voi tietää onko joku yksin asuva isä tai äiti tai eronnut. Tai lapsi kuollut. Meidän tuttavien lapsi kuoli 5 vuotiaana . Monet pitää heitä lapsettomina.  Älkää tuomitko ettei teitä. On myös niitä joiden lapsen on hoitanut isovanhempi . Luulee joku että on lapseton.  Ei ole. Jos aloittaja hakee nyt naimattomuutta niin et voi tietää miten paljon on kukin nainut ja montako kertaa eronnut. 

Vierailija
64/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Perhestatusta ilmaiseva termi. 

Sitä en ymmärrä jos eronnut nainen kertoo olevansa neiti. Tai yh-äiti  tai isä sinkku. Ei ole sinkku jos on lapsia, olipa nainen taikka mies. Harhaanhohtavaa markkinointia.

Sinkku on jos asuu yksin . Neiti on eronnut sinkku . Katsos kun avioliitto on virallinen paperi suhde ja erotessa se paperi suhde muutetaan takaisin SINKUKSI. Naimaton on naimaton kun ei juuri satu olemaan avioliitossa sillä hetkellä.  Vanhat jutut on mennyttä.  Ja monessa uskonnossa mies voi olla moniavioliitossa monen kanssa . Ei edes huomaa jos joku poistuu. Virallinen avioero on Suomessa laillinen .  Eron jälkeen jos ei ole lapsia ei pidä olla edes yhteydessä enää . Oma elämä vapaudessa .  Aikuiset eroaa usein ei sovita yhteen arkielämässä.  

Vierailija
65/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja jonka lapsen isä ei tunnusta lasta ei ole testiä tai on joku tuntematon niin hän on sinkku .  Tietysti on kun yksin elättää lapsen .  

Vierailija
66/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrä sana tarkoittaa vakooja nykyään ne on hakkereita .  Tulee toisesta maasta hakkeroimaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhatpiiat eivät harrastaneet seksiä. 

Varmaankin harrastivat. Työkseen eivät toki tehneet. Paitsi ehkä muutama.

Lesboja monet

Vierailija
68/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin kieliongelmia . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haukkumasana. Kaikesta sitä pitääkin ihmisten loukkaantua.

Vierailija
70/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mikään kehuminen ole. 
Voi taivas näitä pöllöpäitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi moni on haukkunut vanhaksi vaikka on nuori. 

Vierailija
72/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei rouvasta voi eron jälkeen tulla neitiä.

Mites ne ennen oli lomakkeissa rasti ruutuun: avioliitossa,  naimaton, eronnut, leski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vanhapiika/vanhapoika haukkumasana.

Ei vaan aikoinaan oli verotekninen termi.

Oli vanhanpiian vero.

-

Vanhanpojan ja -piian vero tarkoitti Suomessa kovennettua verorasitusta 24 vuotta täyttäneille naimattomille, lapsettomille kansalaisille.

Tää on ollut ihan hullutusta, eihän se ole mikään itsestäänselvyys että puoliso löytyy kaikille tuosta vaan ja nykymittapuulla vielä noin nuorena. Älytöntä.

Vierailija
74/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalassa oli tehtaat koulut kuin kirkot kaupat ja myymälät ei siellä pelkkää maaseutua ollut kuin jotkut kuvittelee !   Kerrostaloja .  YouTube Viipurin linna.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ne jotka oli PIRTTI VILJELIJÖITÄ elikkä lapsia syntyi 10 niin miehillä ei riittänyt kunto elättää niitä. Ne tuli katkeriksi ja vainosi niitä joilla ei ollut lapsia elätettävänä.   Yritti ryöstää muilta rahaa heille . Sinkut kun kävi töissä eikä heidän vaimot käynyt .  Varastaminen mielessä .  

Vierailija
76/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Perhestatusta ilmaiseva termi. 

Sitä en ymmärrä jos eronnut nainen kertoo olevansa neiti. Tai yh-äiti  tai isä sinkku. Ei ole sinkku jos on lapsia, olipa nainen taikka mies. Harhaanhohtavaa markkinointia.

Näin minäkin olen aina ymmärtänyt sinkun, että yh ei voi olla sinkku. Avioliitosta eronnutkaan ei ole enää sinkku, vaan eronnut. 

Vierailija
77/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun synnytyskone ei tee töitä .   Se on kotona jalat levällään.  Syö ukon rahat ja ruuat.   Sinkut käy työssä syö omaa ruokaa maksaa yksin asumisensa.    

Vierailija
78/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus kun sinkuilla on oma asunto ruoka oma raha .  13 lapsen edes 4 ei oikein voi erota kun maksaa elatusmaksut .  

Vierailija
79/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku voi tehdä lapsen yksin ei kaikki ole vanhinkoja tai hyväksikäytettyjä. Moni lesbokin tekee yksin lapsen itselleen asuu yksin tai toisen naisen kanssa . 

Vierailija
80/93 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotien aikana taas oli ja on nytkin joukk   o rais k ...joista syntyi orpokoteihin orpojen lisäksi .  Kauheaa naiselle synnyttää joku pahasti vammainen tai jonkun rais tyypin vauva , hyi helv...   Hirviö.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme