Miten te ymmärrätte tämän otsikon?
Miten te muut ymmärrätte tämän otsikon? Iltis ei salli kommentointia, joten kysyn täältä, lukisitteko artikkelin energian säästämisen vai tuhlaamisen kannalta.
"Energia-asiantuntija kertoo, mikä lapsiperheiden tavallinen tapa voi tehdä ison loven sähkölaskuun jopa 180 e/kk"
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Noista mielikuvista pikku ajatusleikki: onko henkevän tekstin lukeminen tietokoneen ruudulta huonompi kuin saman lukeminen kirjasta?
Kenelle on, kenelle ei. Minua ruudulta lukemisessa kiusaa eniten se, että sivuja ei voi käännellä, sormia ei voi pitää kirjanmerkkeinä ja muutenkin kokonaiskuva jää vajavaiseksi. Paperikirja on minulle ykkönen, jos valita saa.
ap
Vierailija kirjoitti:
että ne tietokonepelaamiseen käytetyt laitteet(koskenee myös konsoleilla pelaamista) kuluttavat paljon sähköä. Paitsi että pieniruokaisemmalla koneella vaikkapa selainpelit eivät niinkään eli taas turhaan niputettu kaikki pelaaminen saman mielikuvan alle.
Tämä telkkarien ja valojen päälle-pois-päälle-pois renkuttelu on sitä kuuluisaa säästämistä väärässä paikassa.
Liian pitkät ja kuumat suihkut ja läträämine vedellä, liiallinen pyykinpesu, saunomiset, mahdolliset lisäjääkaapit ja muut täysin yimääräiset sähkölaitteet (riisinkeitin, perunankuorin, rasvakeitin, soda-stream...) ovat niitä hyviä ja järkeviä säätökohteita, joiden käyttö tulisi muutoinkin päivittää kohtuulliseksi/järkeväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että ne tietokonepelaamiseen käytetyt laitteet(koskenee myös konsoleilla pelaamista) kuluttavat paljon sähköä. Paitsi että pieniruokaisemmalla koneella vaikkapa selainpelit eivät niinkään eli taas turhaan niputettu kaikki pelaaminen saman mielikuvan alle.
Miten sinä ymmärrät sanan "lovi"?
ap
Kirjoitusvirheellisestä otsikosta huolimatta asiayhteys paljastaa mitä otsikon oli tarkoitus sanoa.
Otsikon hommaa on kertoa, mistä uutisessa on kysymys. Klikkiotsikot sikseen.
Minä klikkasin uutisen auki nähdäkseni, onko otsikon tekijällä rajoittunut sanavarasto, vai onko tosiaan olemassa uusi keino pienentää sähkölaskua. Olin kyllä aika varma edellisestä.
Koska Ilta-Sanomat ei salli kommentointia, ja jos sallisi, ei kuitenkaan sallisi kielivirheisiin kajoamista, tulin aikani kuluksi juttelemaan asiasta tälle palstalle.
ap
Kyllä siellä voi laittaa palautetta. Itse olen joskus laittanut pahasta asiavirheestä palautetta, kun ei voinut kommentoida. Otsikossa varoitettiin jostain kemikaalionnettomuudesta, jossa vaaraa aiheutti tielle valunut natriumkloridi eli ruokasuola. Itse jutussakin oli tuo sama aine koko ajan. Oikeasti taisi kyse olla jostain natriumhypokloriitista tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä ymmärrät sanan "lovi"?
ap
Kirjoitusvirheellisestä otsikosta huolimatta asiayhteys paljastaa mitä otsikon oli tarkoitus sanoa.
Otsikon hommaa on kertoa, mistä uutisessa on kysymys. Klikkiotsikot sikseen.
Minä klikkasin uutisen auki nähdäkseni, onko otsikon tekijällä rajoittunut sanavarasto, vai onko tosiaan olemassa uusi keino pienentää sähkölaskua. Olin kyllä aika varma edellisestä.
Koska Ilta-Sanomat ei salli kommentointia, ja jos sallisi, ei kuitenkaan sallisi kielivirheisiin kajoamista, tulin aikani kuluksi juttelemaan asiasta tälle palstalle.
ap
Kyllä siellä voi laittaa palautetta. Itse olen joskus laittanut pahasta asiavirheestä palautetta, kun ei voinut kommentoida. Otsikossa varoitettiin jostain kemikaalionnettomuudesta, jossa vaaraa aiheutti tielle valunut natriumkloridi eli ruokasuola. Itse jutussakin oli tuo sama aine koko ajan. Oikeasti taisi kyse olla jostain natriumhypokloriitista tms.
Korjattiinko virhe? Olen antanut palautetta aika monta kertaa Sanoma Medialle ja muillekin mediataloille, mutta ilmeisesti rakentavinkin huomautus menee roskakoriin.
Parhaiten on jäänyt mieleeni oheinen uutissarja, jonka jälkeen lopetin huomauttelemisen. Kolmessa samaa tapahtumaa seuraavassa uutisessa kerrottiin ja näemmä kerrotaan yhä, että maneetit syövät jättilumpeita.
Virheitä toki sattuu, mutta on vaikea hyväksyä sitä, että virhettä ei korjata.
ap
Ei tätä artikkelia saa.
ap