Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulta koskaan jäänyt joulu viettämättä jonakin vuonna?

Vierailija
22.12.2022 |

Mitä tapahtui?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12 vuotta peräkkäin töissä ja vaimo oli sukuloimassa. Tosin töissäkin aina firma yritti vähän joulumieltä luoda. Minulle se oli silloin aika yhdentekevää. Pääasia oli, että liksa juoksi tuplana tai triplana.

Vierailija
2/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tiedä voiko niitä lapsuuden perhe(helvetti)jouluja oikein joulun vietoksi kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laitoin kuusen ja koristeet pois. Eli en vietä joulua. Vietin marraskuun lopusta tähän päivään kaamosta. Kevättä kohti!

Vierailija
4/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi monen monta joulua olen ollut töissä.

Tämäkin joulu nautitaan miehen kanssa siitä, että meillä viimeinen mahdollisuus olla viettämättä isolla hösäyksellä joulua kun lapsi vasta 2v. Ollaan aatto ihan keskenämme ja palaudutaan raskaasta työviikosta kotivaatteista kalaa, uuniperunoita ja suklaalonvehteja syöden! Ei joulupukkeja tai muitakaan joulupöydän ohjelmanumeroita, leffoja katsellaan sen mitä jaksetaan ja mennään aikasin nukkumaan!

Joulupäivinä sitten kävästään porukoilla syömässä.

Vierailija
5/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin ystävän kanssa, että menen hänen luokseen ja vietetään joulu yhdessä. Hänellä oli niin paha depis ja jouluangsti päällä, että ei kyllä mitään joulufiilistä ollut. Jotain jouluruokia tein toisen maatessa patjalla lattialla ja avautuessaan ongelmistaan. Kamalin joulu ikinä.

Yhden joulun olin töissä. Töiden jälkeen söun yksin jouluruokaa kynttilänvalossa musiikkia kuunnellen. Ihan joululta se tuntui.

Vierailija
6/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi joulua juutalaisessa perheessä, eli ei vietetty ollenkaan.

Vierailija
7/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinkkuna ole vuosiin vietellyt mitään juhlia. Ehkä lapsuudessa oli jotain synttärijuhlia, joulu oli aika ahdistava jäykkine perinteineen. Kalenteri, kynttilät ja lahja oli kiva.

Vierailija
8/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isä kuoli aatonaattona 20 vuotta sitten, silloin jäi joulu viettämättä.

Vierailija
9/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijoi monen monta joulua olen ollut töissä.

Tämäkin joulu nautitaan miehen kanssa siitä, että meillä viimeinen mahdollisuus olla viettämättä isolla hösäyksellä joulua kun lapsi vasta 2v. Ollaan aatto ihan keskenämme ja palaudutaan raskaasta työviikosta kotivaatteista kalaa, uuniperunoita ja suklaalonvehteja syöden! Ei joulupukkeja tai muitakaan joulupöydän ohjelmanumeroita, leffoja katsellaan sen mitä jaksetaan ja mennään aikasin nukkumaan!

Joulupäivinä sitten kävästään porukoilla syömässä.

*kotivaatteissa JA kalaa, uuniperunaa

😂

Vierailija
10/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monena, ja ihan vapaaehtoisesti. En ole viettänyt joulua noin kymmeneen vuoteen. Matkustan aina ulkomaille, mieluiten paikkaan missä joulua ei vietetä tai ainakaan sitä ei juuri huomaa. Vihaan joulun tekohurskasta siirappista mainostusta, muovia ja krääsää ja ylikulutusta.

Vierailija
11/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka monena, ja ihan vapaaehtoisesti. En ole viettänyt joulua noin kymmeneen vuoteen. Matkustan aina ulkomaille, mieluiten paikkaan missä joulua ei vietetä tai ainakaan sitä ei juuri huomaa. Vihaan joulun tekohurskasta siirappista mainostusta, muovia ja krääsää ja ylikulutusta.

Missä ei vietetä joulua? Minäkin vihaan movikrääsää ja ylikulutusta ja silti aina viettänyt joulua, myös ulkomailla asuessani.

Vierailija
12/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ei vietetä joulua? Minäkin vihaan movikrääsää ja ylikulutusta ja silti aina viettänyt joulua, myös ulkomailla asuessani.

No jos reissaa vaikka Atacaman autiomaassa tai Amazonin viidakossa tai Serengetillä, ei kauheasti joulupukkeja mukana heilu.

Vierailija
13/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan jonakin vuonna. Juupa juu.

Vierailija
14/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina vuonna ei ollut itselläni juolumieltä. Joulun välipäivätkin oli töitä ja elämässä tapahtui ikäviä asioita (kuolemaa, työpaikan menettämisen pelko, läheiseni sai syövän ja koronan tuoma etäisyys läheisiin).

Ei sitä jouluakaan ole, jos ei ole mieltä.

Vierailija
15/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos reissaa vaikka Atacaman autiomaassa tai Amazonin viidakossa tai Serengetillä, ei kauheasti joulupukkeja mukana heilu.

Ei joulupukkeja niin, mutta joulu se noissakin paikoissa on. Yhden joulun olen viettänyt Venezuelassa ja kylläpä vain sielläkin joulua vietettiin.

Vierailija
16/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina vuonna ollut suljetulla joulun aikaan. Ei paljon tuntunut joululta sairaalan "joulu"sapuskat seurasta puhumattakaan.

Monta joulua olen myös viettänyt yksin.

Vierailija
17/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egypti, Intia, Vietnam esimerkiksi

Vierailija
18/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joulupukkeja niin, mutta joulu se noissakin paikoissa on. Yhden joulun olen viettänyt Venezuelassa ja kylläpä vain sielläkin joulua vietettiin.

No onhan se joka paikassa jos sitä viettää haluaa. Hiukan vähemmän sitä vain noissa paikoissa tyrkytetään.

Vierailija
19/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa olen mutta ei lapsia. Vaimo vanhemmillan joulut. Isän uusi naisystävä tuhosi käynnit lapsuuden kodissa. Nyt piti olla kotona joulu. Vaimo kovassa kuumeessa.

Vierailija
20/21 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdettu hullu kirjoitti:

Parina vuonna ollut suljetulla joulun aikaan. Ei paljon tuntunut joululta sairaalan "joulu"sapuskat seurasta puhumattakaan.

Monta joulua olen myös viettänyt yksin.

Hyvää Joulua sinulle sinulle, toivottavasti nyt tulisi parempi joulu!