Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKSET ' 05 VIIKKO 46

13.11.2006 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastamista täälläkin... Isänpäivänä Oskarille nousi kova kuume, illalla oli 41 astetta ja kuumelääkkeet ei tuntuneet oikein tehoavan joten kiikutimme pojan päivystykseen. Alkava keuhkoputkentulehdus todettiin ja siihen on nyt syöty antibioottikuuri. Yskä jatkuu (yhä edelleen, huoh) mutta toivon että tämä kuuri nyt veisi taudin mennessään. Saas nähdä. Oli kyllä aika rankkaa, meillä myös vaan istuttiin sohvalla poju sylissä. Olenpa nyt sitten sellaisenkin urotyön tehnyt että kävin vessassa 12 kiloinen poika sylissä:) Eilen oltiinkin jo taas hoidossa, tänään ei sitten olisi millään halunnut jäädä sinne. Mahtoiko tuo melkein viikon kotona olo sitten vaikuttaa, mutta sinne se jäi parkumaan ja koitti karata mun perään. Vähän tuli surkea olo, mutta eiköhän siellä murhe pian unohdu...

Olipas kiva kuulla MugSkabin kuulumisia, ollaan sua kaipailtukin! Minusta on hienoa, että olette antaneet suhteellenne uuden mahdollisuuden. Varmasti on aluksi vaikeaa luottaa toiseen ihan täysin, mutta kyllä se ajan kuluessa palautuu, jos on palautuakseen. Olen ollut itse aikoinani vähän vastaavanlaisessa tilanteessa, päätin, että annan ajan kulua ja katson sitten mikä on tilanne. Ja kun itselleni antama aikaraja tuli täyteen, huomasin että enhän minä tätä suhdetta halua romukoppaan heittää. Ja tuo pikkukakkos asia, onhan se iso juttu, jos toinen haluaa toisen lapsen ja toinen kieltää sen ehdottomasti. Peesaan kyllä Mareilaa ja Ompunäitiä siinä, että ajan myötä miehesikin ajatukselle lämpenee.

Gallluppeihin vielä: Kaupassa Oskari ei vielä osaa vaatia mitään. Joskus saattaa näyttää keksipakettia tms. mutta tyytyy kyllä siihen että kiellän. Äitini kyllä yhtenä päivän kun toi Oskarin kotiin, väitti että kaupassa Oskari välttämättä halusi nakkipaketin. Siispä herralla oli eväänä paketti nakkeja...:)

Lapsen saamisen jälkeen olen huomannut että pinnani venyyyy eikä pauku enää niin helposti:) Joskus toki raivostuttaa:) Samoin tunnen olevani jotenkin itsevarmempi ja tavallaan kasvaneeni aikuiseksi monessakin asiassa. Ja sitten minusta on tullut ¿reippaampi¿. Siis ennen saatoin siirtää tekemättömiä hommia hamaan tulevaisuuteen ja jos nyt en tänään jaksanut siivota niin ensi viikolla sitten:) Nyt ne keskeneräiset hommat tehdään yleensä heti.

Ulkoilugallup: Meillä pääasiassa kävellään, katsellaan lintuja ja oravia sun muuta. Sitten kun lunta tulee enemmän niin mennään pulkkamäkeen. Potkuautolla myös ajellaan silloin tällöin.

Lahjagallup: Joo, ostamme kyllä hipulle lahjoja. Yleensä tulee ihan liikaa niitä ostettua kun sukulaisiltakin niitä tulee sitten kymmenittäin. Vaatteita, leluja, kirjoja, palapelejä. Ja nyt sairastupa aikana Oskari sai elämänsä ensimmäisen TiTi nalle DVD:n. Voi sitä hurmiota jolla herra niitä katseli, tanssi ja taputti mukana. Äidillä vaan tahtoo ne renkutukset soida päässä koko päivän:) Tänä jouluna Oskari taitaa saada sellaisen minikeittiön:) Anopin luona on sellainen ja Oskari touhuaa siellä koko ajan, keittää kahvia, pesee pyykkiä sun muuta.

No nyt on pakko laukata takavasemmalle ja lähteä töihin, pitäkäähän pino pystyssä!

Miiru ja Oskari

Vierailija
22/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut jotenkin rankka päivä, olen ollut kipeä vähän sieltä sun täältä ja töitä on ollut enemmän kuin ehdin tehdä. Eilispäivä meni töissä ihan pipariksi, kun tuli yllättäen sellainen homma, joka vei melkein koko päivän. Kaikki työt, joita olin aikonut tehdä eilen, jäivät täksi päiväksi... Joten maanantaina odottaa osa tämän päivän töistä. Nyt en aio raivata tässä kaaoksessa olevassa huushollissa yhtään mitään, vaan makaan sohvalla ja tyhjennän pääni netissä. Huomenna sitten on siivouspäivä.

Mitäs kaikkee sitä on taas tällä viikolla ollut. No ainakin MugSkabin paluu, jota oltiinkin odotettu. Toivottavasti saatte asiat selviksi ja voitte aloittaa uudestaan puhtaalta pöydältä. Niinhän se on, että esimerkiksi elokuvissa on aina niin helppoa neuvoa, mitä kenenkin pitäisi missäkin tilanteessa tehdä. Mutta omalle kohdalle sattuessa ne tilanteet ei enää olekaan yhtään niin mustavalkoisia ja selviä. Kun tunteet on mukana, niin pelin säännöt menee uusiksi. Anteeksiantaminen on vaikeaa, ja se kai se on luottamuksen rakentamisen kulmakivi. Minäkin toivon teille jaksamista ja " onnellista loppua" .

Gallupeihin sitten, niihin en olekaan vastaillut aikoihin kun oma napa on ollut tärkein.

MuuttumisG: Hmm. En oikein tiedä, kuinka olisin muuttunut. Tuntuu jotenkin niin kaukaiselta koko aika ennen Helkaa. Tavallaan olen muuttunut tylsemmäksi nyt varsinkin töiden alettua, kun monesti tuntuu että ei ehdi mitään muuta kuin töitä töissä ja töitä kotona. Mutta muuten en kyllä osaa sanoa oikein mitään. Pitkäpinnaisemmaksi en mielestäni ole muuttunut, mutta osaan ehkä peittää hermostumiseni entistä paremmin.

UlkoiluG: Meillä on ulkoiluongelma tällä hetkellä. Lumen tultua Helka ei enää suostu tekemään juuri mitään pihalla. Haluaisi vain istua pulkassa ja jonkun pitäisi tietysti vetää koko ajan. Mutta itse se ei halua liikkua minnekään. Ehkä se johtuu michelinmies-toppauksista, ehkä siitä, että se ei saa kintaitten kanssa oikein mistään kiinni, ehkä siitä, että lumi on Helkan mielestä inhottavan kylmää. Kotona ja hoidossa sama juttu, huudon kanssa ulos ja huudon kanssa pihalla, ellei se saa olla sylissä tai pulkassa. Hoidossa se on kyllä vähitellen alkanut innostumaan taas itsenäisestäkin liikkumisesta, kun muut lapset on esimerkkinä.

JoululahjaleluG: Me ostettiin Helkalle keinuheppa, itse asiassa keinulammas :) Sitten varmaan otan Kuningaskobran neuvosta vaarin ja ostan Helkalle vauvanuken joulupukin pakettiin. Vaikkei Helka ole noista nukeista kauheesti ollut kiinnostunut, mutta ehkä siitä saattais olla hyötyä vauvan tulemisen kannalta. Helka tuskin saa sukulaisilta mitään älytöntä lelumäärää, omilta vanhemmiltani taidan pyytää joitain kirjoja Helkalle. Niitä ei voi olla liikaa :)

IsänpäiväGkin oli. Minä ostin miehelle yhden kirjan, Helka oli hoidossa askarrellut hienon kynttilälyhdyn ja kortin, lisäksi askarreltiin kotona isille paita. Helka siis piirsi kangasväreillä paitaan, minä kirjoittelin selityksiä. Siitä tuli hieno! Mies ei kauheesti tykkää makeista, ja mun vienosta vihjauksestani huolimatta se ei valitettavasti halunnut kakkua. Höh. Leivoin sitten karjalanpiirakoita, hyviä oli nekin.

Uhma/tahtoG: joo, löytyy. Helkan puhe on edistynyt sillä tavalla, että se sanoo " minga" , mikä tarkoittaa minä/minulle/minun. Ja kuten arvata saattaa, lähes kaikki asiat on " minga" . Hohhoijakkaa, aamuisin rasittaa kun pitäis lähtee hoitoon ja Helka tahtoo " minga" laittaa kengät ennen vaippaa, eikä ainakaan saa kukaan auttaa missään. Välillä taas melkein naurattaa, kun niin minimaalisista asioista saa aikaiseksi todellisen draamakohtauksen.

Oiskohan tässä nyt ollut edes osa niistä, mihin en ole ehtinyt vastata aiemmin. Parannuksia kaikille sairaana oleville!

Ja lopuksi otetaan jälleen käyttöön viikkotunniste: tänään rv 14+3!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hola!

En saanut msn:n puolelta yhtään vastausta, joten täytyypä kysäistä täältä: Joko joku huhtihippusista pärjää ilman vaippaa päivisin? Entä miten te kokeneemmat (useamman lapsen äidit siis) olette opettaneet lapset päiväkuiviksi? Vai onko ollut edes tarvetta erikseen opettaa? Kuinka pian pystyy olemaan ilman vaippaa pidempiä aikoja ja kuinka kauan kerrallaan? Toivoisin vinkkejä varsinkin muiden poikien äideiltä.

Kuulin viime viikolla poitsun hoitotädiltä mielenkiintoisen uutisen. K on melkein joka päivä, koko päivän samalla vaipalla! Siis vaippaan ei tule pissan pissaa edes päiväunilla! Päiväunet saattavat olla ainut hetki, kun pissaa saattaa tulla vaippaan. Hoitotäti käyttää siis K:a pääsääntöisesti pöntöllä, välillä myös potalla.

En millään jaksaisi alkaa näin talvella riisumaan ja pukemaan poikaa vessassa käyntiä varten, jos vaikka sattuisi tulemaan pissa. Mutta kai se on pakko.

En ole ehtinyt lukemaan tällä viikolla muiden viestejä, olen nimittäin tehnyt urakalla joulukortteja! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille toivottelee

Zitikka & K 9.4.

Vierailija
24/29 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö teillä jo tavallisia palapelejä?

Olen yrittänyt lanseerata pojalle nuppipalapelejä, ei juurikaan innosta. Magneettipalapelit ovat aivan huiput (siis magneettiongella kalastellaan paloja). Tällä viikolla testattiin tavallista, 9 palan palapeliä ja se oli myös tosi kiva pojan mielestä. Pitänee varmaankin hankkia toinen palapeli joululahjaksi :).

Nopsasti vilkaisin pinoa ja tässä muutama meidän vastaus galluppeihin:

Kaupassa K ei tahdo mitään tavaraa, mutta haluaisi mennä oman mielensä mukaan.

Ulkona juoksennellaan pitkin pihaa ja lähipuistoonkin eksytään välillä (100m päässä). Aina kun mahdollista, niin pulkkaillaan. Asumme keskustassa, joten tiet ovat harmittavan usein hiekotetut. Mäissä K tykkää myös " myllertää" . Ihan aluksi K pelkäsi lunta, mutta viikossa hän oppi rakastamaan sitä.

Meillä on myös joululahjat ostettuna. Pojalle tulee hankittua usein kirjoja, niitä " luetaankin" vähintään 10 päivässä. Leluja tulee myös kerättyä, huh huh. Yleensä tuleekin hankittua heti joku, jos on " tarvetta" ja kun olisi joku juhlan aihe, niin eipä ole lahjalistaa annettavaksi :).

Vierailija
25/29 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

meillä tyttö pelaa palapelejä päivittäin. Ensin tehtiin muutama yhdessä, sitten hän alkoi osallistua ja nyt tekee niitä itse. Meillä on pahvipalapelejä, sellaisia joissa perinteiset palat ja uuden mallisilla paloilla varustettuja (esim.Larsenin muumipalapelit). Kummatkin onnistuvat jo hyvin, jos vaan on palapelissä kehysreunat. Saa varmaan muutaman lisää joululahjaksi, sillä tuntuu, että hän on nykyiset oppinut ulkoa tekemään.

G: joululahjat. Emme ole vielä ostaneet, ehkä laitan muovailuvahaa ja lisää palapelejä. HOidossa on muovaillut, joten siksi ajattelin ostaa. Kummeilta saa vauvanuken, johon mummu lupasi laittaa sängyn. Ostanen jonkin nukentarvikkeen lisäksi.

G: kaupassa menee hyvin, hippunen ei ole mitään vailla ja istuu nätisti ostoskärryissä. Ei tartte olla edes autokärry.

En ole pitkään aikaan lukenut viestejänne, mutta nyt tuntuu, että on ' seuraa' vailla. Mieheni lähti ulkomaille töihin, joten olemme kaksistaan. viikonloput tuntuvat pitkiltä. ARki menee hoidon ja työn rytmittämänä, käymme lisäksi muskarissa ja äiti-lapsi jumapassa. Isi tulee kotiin noin kerran kuukaudessa viikoksi, mutta eka loma on vielä edessäpäin. Äsken opettelin yksinäisen naisen arkea. Piti melko pitkään tutkia auton ohjekirjaa että sain täydennettyä lasinpesusäiliön. Olen sen entisissä autoissa osannut, mutta tähän kun ei ole aiemmin tarvinnut perehtyä.

Tyttö puhuu paljon, lokakuun lopulla listasin silloin osatut sanat ja ilmaisut, niitä tuli yli 50. Jokapäivä tulee jotain uutta sanottavaa. Hienoa seurata sellaista, lapsi saa ilmaistua omia asioitaan ja halujaan. Pottailua harjoitellaan satunnaisesti, hoidossa säännöllisemmin, juuri mitään sinne ei vielä tule, keskimäärin 1 pissit / kk. Meillä painitaan vielä höyhensarjassa painon puolesta 8870 gr ja 80,3 cm, ei mitään allergioitaa tai imeytymishäiriöitä. Äidillä kyllä ylipainoa, joten ei perimästä ainakaan kiinni. tilannetta seurataan sairaalan kontrolleilla.

Kauniimpia kelejä odotellen, nyt piha jäätä täynnä ja taivaalta sataa

vettä päälle. Ei taideta ulkoilla. ULkona tyttö istuisi vaan pulkassa.

sunnutaiterveisin,

Elni ja tyttö 18.4

Vierailija
26/29 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Vasta tultiin kotiin ku ollaan oltu koko paiva liikkeessa. Vietiin Anna aamulla polille kun tiistaina alko kuume, kaksi hammasta tuntui ylaikenessa joten ajattelin etta liittyi niihin. Eilen aamulla huomattiin etta koko tytto on ihottumaa taynna, koko selka, vatsa, niska ja nyt kasvotkin. Epailin tuhkarokkoa, mutta on rokotettu sita vastaan eli tod nak ei ole se. Pelkaan taalla ihan alyttomasti meningiittia eli aivokalvintulehdusko se on, koko ajan uutisissa tulee kun lapsia kuolee siihen ja tulee mainoksia etta pitaa reagoida tosi nopeasti ja on todella vaarallinen. Kaikkia sen muotoja vastaan ei voida rokottaa ja taalla sita esiintyy enemman kuin esim suomessa, onkohan sitten syyna kun tanne tulee ihmisia joka puolelta maailmaa ja jossain sita esiintyy enemman. No joka tapauksessa laakarikin tarkkaan tutki ettei vaan ole meningiitissa esiintyvaa ihottumaa eika onneksi ollut. Sanoi vaan etta on viruksen aiheuttamaa ihottumaa? Mita lie tarkottaa. Anna on aika kankkarankkana ja selvasti kutiaa - onko kellaan aavistusta mika se vois olla tai onko muilla hipuilla ollut vastaavaa?

Mareila- tuli mieleen etta kun sanoit etta esikoisenne on tosi kiltti. Miten han on muiden lasten kanssa? Antaako vieda lelut kasistaan, onko arka tms? Anna vaikuttaa aralta mujiden lasten kanssa ja tietysti siitakin jo huolehdin ettei jaa jalkoihin...

Elni- onko rankkaa hoitaa yksin kotia ja lasta. Meilla sama tilanne edessa joulun jalkeen eli mies jaa Lontooseen ja Anna ja mina ollaan suomessa.

Sori Anna napainen kirjottelu, palailen viikolla.

Terkuin,

Korde ja Ande

Vierailija
27/29 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Korelia!!! Kauan Annalla on ollut kuumetta?? Onko muita oireita. Ainakin täällä suomessa puhutaan vauvarokosta, jonka oireita on kova kuume, joka kestää sen 3 päivää ja sitten iholle nouse vaihtelevanlainen ihottuma. Harmiton viruksen aiheuttama tauti, joka paranee itsekseen. Tuli vaan mieleen.......

Sitten omaa napaa. Elmo on parantunut kiitos antibioottien. Keskari 6-vuotis synttärit sujuivat samaa vauhdikasta kaavaa noudattaen , kuin muinakin vuosina. Ja esikois-parka on ollut kuumeessa perjantaista lähtien. Äsken oli kuumetta 40.6 astetta ja valitteli kurkkukipua. Että ei kun lääkäriin taas huomenissa....mähän alan olla vakioasiakas, saisikohan vip-kortin????? ;-)

Ei vaineskaan , tuollaisen 8 vuotiaan sairastelu on niin " leppoista" , senkus kannat juotavaa, lääkitset ja paijaat vähän päästä ja se on siinä.

Minäpä laitoin tänään jo keittiöön jouluverhot ja valot - joulun odotus on julistettu avatuksi. Mä olen varmaan ensimmäisiä tällä kylällä, joka verhot ja valot laittaa, mutta ketä kiinnostaa ;-) Kun tykkää joulusta, niin tykkää. Ai niin pitää taas kehittää sen 3*24 pikkulahjaa joulukalenteriin......jep jep siinäpä paketoimista :-0. Elmon kalenteriin aion ostaa biltemasta 24 auton sarjan, koska tykkää ajella autoilla niin kovasti :-)

galluppeihin.

Elmo ei vaadi kaupasta mitään yleensä, vaan istuu nätisti rattaissa ja möllöttelee. Joskus harvoin saattaa protestoida, mutta ne tilanteet hoidan joko rusinapaketti tai purkkalahjonnalla ;-)

Lahjoja !!!! Juu, tulee kyllä ja useasta osoitteesta. Elmolle olen harkinnut ostaa jonkin näköisen keittiösarjan, kun avoimessa pk:ssa hyökkää aina sinne kotinurkkaukseen tekemään " ruokaa" . Aika hellyttävää. Toinen lahja liittyy varmaan jotenkin Puuha-Peteen, kun on Elmon suosikki.

Ai niin toin tallinnasta pojille tuliaisiksi Lordin-paidat kaikille kolmelle. Kyllä olivat aikas makeen näköisiä, kun kaikilla oli paidat päällä keskarin synttäreillä. Elmo muuten oikeasti tykkää Lordista ja huutelee aina Hallleluuja, kun biisi soi esim. radiosta ;-)

Elmokin on alkanut puhumaan useampi sanaisia lauseita, tai niin no 2-sanaisia ;-) Esim. pois tieltä, mennään kotiin, anna palaa (välipalaa) etc.

mutta nyt vikat iltahommat ja sitten bb:n pariin

Vierailija
28/29 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakamom, sina lasten tietosanakirja - kiitos taas avusta. Kuumetta oli tosiaan kolme nelja paivaa. Toivottavasti se on se!! Itelle ei tullut se edes mieleen vaikka olen siita kuullut - pahimmat aina mielessa ekana.

Olen ihan paniikissa ettei ihottuma muutu sellaseksi lilaksi, mustelman nakoiseksi koska se on merkki meningiitista. Just asken mun mielesta jalassa on muuttunut, uskon etta mielikuvitus tekee tepposia mutta kun ei halua tassa asiassa mitaan riskeja. Netistakin kun katsoo niin siella lukee etta kyse voi olla tunneista, elamasta ja kuolemasta. Telkkari vaahtoaa asiasta ja busseissakin on tietoisku julisteita asiasta...

Toivon etta huomenna parempi. Nyt jatan teidat rauhaan

Vierailija
29/29 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa aivokalvontulehduksessa on kyllä aivan järkyttävä pääkipu, eli jos Anna ei kuitenkaan koko aikaa ole itkunen ja selvästi kivuissa niin tuskin on sitä.

Tiedän kyllä tunteen kun on oikeasti huoli omasta lapsesta! Ja tiedän myös, että helposti näkee asioita mitä ei olekaan, just niin kun kerroit että susta tuntuu että se ihottuma on muuttunut.

Paranemista Annalle ja kaikille muille sairaille!