***KOTILOT*** vk 46
Kommentit (42)
Olen siis palannut työelämään 2,5v hoitovapaalta syyskuussa. Ja nyt siis jo raskaana (9+3). Milloinkas sitä kehtaisi kertoa... Mulla on siinä mielessä onnellinen tilanne, että sijaiseni jäi taloon. Tosin opettelee nyt täyttä häkää uusia asioita. Noh, milloinkohan sitä kehtaisi kertoa. Maha pömpöttää jo ja kaikista mukavimmat ovat numeron-kaksi suuremmat housut tai ihan äitiyshousut. Työni on istumista, niin on todella ahdistavaa, jos housut kiristää.
Niin... milloinkohan kehtaisi kertoa? Pikkujoulut ois viikon päästä...
E hämmentyneenä
Hulda: Onhan se aika kaukana vielä, mutta eiköhän sinne jaksa ;) Meillä ainakin kunta tarjoaa kaksi ultraa sairaalassa, rv12+ ja rv20, joten musta se rv24 on ihan sopiva aika käydä kurkkaamassa pientä taas, loppu aika vasta pitkä onkin sitten ;)
Imetyspaidoista.. musta tuntuu että ne h&m imetyspaidat on saman mallisia kuin äitiyspaidat, eli etuhelma hiukan pidempi. En kyllä käyttänyt kuopusta odottaessa vaikka ostinkin valmiiksi, niin en tiedä miten pitävät muotonsa. Luulisin kyllä että ihan hyvin kun ovat sellaista venyvää kangasta. On ihan kohtuuhintaisiakin, jos vertaa johonkin " huippu" merkkeihin ja toiminut tosi hyvin. Joskus siellä on ollut tosi kivojakin värejä, mutta joskus taas vaan valkosta ja mustaa.. Itse haluaisin erivärisiä imetys t-paitoja, kun kesällä niitä tarvii enemmän, luulisin. Niitä on pitkähihaisia, t-paitoja, hihattomia ja aina välillä 3/4 hihaisiakin.
Kukahan muuten vähän aikaa sitten puheli toppahousuista? Itse tilasin viime viikolla mamanilta missymomin äitiystoppahousut, ja ne on tosi hyvät. Aika tyyriit kyllä, mutta kun lasten kanssa ulkoillaan kuitenkin päivittäin niin on kiva että on sopivat housut, eikä tarvi olla ihan jäässä :) Vaikka vielä mahtuis varmaan tavallisetkin, mutta en viitsinyt sellaisia vaan hetkeks ostaa, kun ei ole kunnollisia. Ja niistä varmaan saa vielä jotain jos vaikka ens talvena myy pois :)
Mua jäi vähän vaivaamaan, kun en tajunnut kysyä siltä lääkäriltä, että mistä se päätteli sen vauvan pojaksi. Kun ei se ainakaan sanonut, että olis mitään " tappia" tms. näkynyt, eikä mitään sellasta osotellut ruudulta, vaikka muuten esitteli tarkkaan kaikki sormet, varpaat yms. Mun käsittääkseni se katseli kanssa vauvaa sieltä alakautta, niinkuin PikkuPilu kertoi. Katsoi vaan sitä kuvaa ja hymisi, että hmmm... niin, kyllä se hänestä näyttää enemmän pojalta, mutta ei voi olla varma, saattaa olla virhe... Puhui tuosta virheestä, kun oli vähän huonoa se suomenkieli, mutta tarkoitti kaiketi että saattaa erehtyäkin :)
Nyt kyllä ärsyttää, että meni ylipäätään sanomaan mitään veikkausta jos ei ollut varma. Tää nyt tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa. Voi olla poika tai sitten ei! No sen nyt tiesin jo itsekin :) Olen siis yhä yhtä epätietoinen kuin sinne mennessäni. No, ajattelin varata sen yksityisen ultran tammikuun alkuun, kun on tilipäivä, siihen on nyt " enää" 8 viikkoa, joten sitten se kai jo lopullisesti selviää, huokaus... Sillon mulla on rv 28, joten pitäis jo näkyä ihan selvästi. Ja eikun odotetaan taas!
Tänään oon jo vähän rauhoittunut tän asian suhteen, eikä enää tunnu niin maata mullistavalta jos se poika oliskin, mutta yhä se vaan tuntuu tytöltä. Vauva kun potkiskelee, niin heti ajattelen, että siellä se tyttö taas touhuaa... ja sitten täytyy korjata ajatuksiaan, että eikun siis poikahan se on...kai? Mutta toisaalta hyvä, että tuli jo tässä vaiheessa tää maan pinnalle palautus. Olispa ollut vielä kovempi pudotus jos olisin saanut sinne tammikuun alkuun vaalia tyttöhaaveitani saatikka sitten synnytyssaliin asti! Tänäänkin on vielä tuntunut, että mitä oikein tapahtui, kuka vei mun tyttövauvani ja mihin... Mutta kuten sanottu, toivoa on vielä... :)
Joo, tää nyt on tätä ihmettelyä ja vatvomista taas vähän aikaa. Kaipa se tästä kunhan alkujärkytys alkaa häipyä. Oli vaan kyllä niin yllätys... Onneks on joulu tulossa, niin alkaa olla kaikenlaista puuhaa ettei ehdi vaan miettiä tätä asiaa ja aika menee nopeasti.
Joku kyseli, että milloin on alkanut käyttää äitiysvaatteita. No, mulle ei mennyt tavan farkut jalkaan enää rv 9-10, aloin sillon käyttää numeroa isompia collegehousuja jotka menee kyllä vieläkin ja äitiyshousuja käytän myös tässä ohessa. Paidat on vielä ihan normipaitoja, mutta hankin niitä kyllä jo syksyllä sellasia vähän reilumpia mitkä toivottavasti menee ainakin melkein loppuun asti. Varsinaisia mammapaitoja en välttämättä edes osta. Saa nyt nähdä miten pärjää.
Mutta nyt taitaa alkaa ruoka jo palaa uunissa, tarvii mennä!
Luna ja Nuppuli rv 20+4
[b]Luna:[/b] Mulla oli ihan samanlaiset fiilikset tosta sukupuoli-jutusta kun sulla, sillon kun lääkäri mulle kromosomituloksia soitti ja sanoi vauvan olevan poika! Olin niin odottanut, että kolmas olisi tyttö, enkä millään tahtonut uskoa kuulemaani. Hetken aikaa olin aika " katkera" juuri niitten vaalenpunaisten unelmien takia. Onnellisuus terveestä vauvasta kuitenkin helpotti asiaa nopeasti! Vieläkin kuitenkin näen unta, että vauva syntyy ja se on joka kerta tyttö! Ilmeisesti asia on jäänyt jonnekin takaraivoon mietityttämään, vaikka olen sen hyväksynytkin, että kolmas poika on tulossa ja sillä hyvä!
Hulda kyseli mamma-vaatteisiin siirtymistä..
Minä jouduin ottamaan ne käyttöön jo rv 8 aikoihin, kun mun maha pullahti esiin heti!
Onkin aika erikoista ajatella että jotkut pystyy käyttämään omia vaatteitaan lähes loppuun asti, kun ite en oo mahtunut omiin vaatteisiin melkein koko raskausaikana!
Liikkeiden tuntemisestakin on ollut puhetta..
Minä en ihan tarkkaan muista millä viikoilla olin kun eka kerran liikkeitä tunsin, mutta aika aikasin se oli. Tosin ne loppuivat sitten noin kolmeksi viikoksi ja sitten n. rv 15-16 aloin tuntea niitä kunnolla. Alkuun siis tunsin sellasia hipaisuita!
Tälläerää ei muuta
mammutti ja vilppu rv 27+4
Lunalla ja LapaLepalla oli helpottavia ultrakuulumisia, kun kaikki näyttää olevan hyvin! Lunalle " lohdutukseksi" oma mielipiteeni tuosta sukupuolen arvailusta, taitaa tosiaan olla edelleen 50-50 kumpi tulee...minä uskoisin vain jos lääkäri on aivan varma siitä mitä näkee!! Tiedän muutaman vauvan, jotka muuttuivatkin pojasta tytöksi ja päinvastoin, aika epävarmaa jos kerran on vaan katsottu (ja ultraaja vielä vähän kokematon)ja nimenomaan arvailtu.
Mulla hiipii tuolla takaraivossa pienoinen jännitys omasta, ensi viikon rakenneultrasta. En uskalla vielä kauheasti ajatella koko asiaa, aikaisemmillakin kerroilla olen ollut ihan jäykkänä jännityksestä...kumpa siellä pikkuisella olisi kaikki kunnossa!! Sitähän jokainen varmasti toivoo! Tajusin eilen, että ensi viikolla kolkkaa tämän raskauden puoliväli, mikä tuntuu aivan uskomattomalta!!! Mies naureskeli siihen, että sitten alkaa loppusuora....ei nyt sentään, edetään ihan rauhallisesti.
Aiha kirjoitti miettineensä jo synnytystä. Minäkin mietin välillä ja se hirvittää! On niin tuoreessa muistissa edellinen ponnistusvaihe ja se kipu, että pistän väkisin jalat ristiin pelkästä ajatuksesta :-/ Onneksi lopussa on niin mieletön se vauvankaipuu, että se auttaa poistamaan nuo pelot, tai toivottavasti auttaa.
Kirjoitin jokunen aika sitten kauhistelujani mahan kasvusta ja painonnoususta. Nyt se osasto on(ainakin mun korvien välissä) vähän helpottanut. Esikoinen kehuu mahaani " ihanan isoksi ja pullukaksi" :-)) On se ihmisen mieli ahdas! Onneksi on tuommoinen ihana, pian 4vuotias totuudentorvi! Esikoisen ihastelun ja suunnattoman onnen avulla minäkin aloin katsoa taas itseäni aivan uudella tavalla ja kyllähän tämä maha tosiaan on ihanan iso ja pullukka! Ja vain siksi koska siellä lymyää se meidän rakas vauva!!
Tämmöisiä tällä kertaa. Nyt täytyy lähteä valmistelemaan ruokapuolta...
Ihanan isoja ja pullukoita hetkiä teille muillekin ;-)
dandem kera kahden aarteen ja yhden matkustajan rv18+
Tänään oli siis neuvola ja kaikkihan siellä oli edelleen hyvin. Painoa ei ollut, luojan kiitos, tullut ihan kauheesti, 1,6 kg viime kerrasta ja täti oli ihan tyytyväinen. Kohdunpohjankorkeus mitattiin nyt ekan kerran ja odotin ihan, et se hyppäis vallan käyriltä, mutta siinähän se osu nätisti keskikäyrälle just niinkun pitää :) Eli 17 cm oli se mitta. Vauvan syke oli 150 ja tosi vahva ja hyvä syke olikin.
Sain kelan hakemuksen ja sen sais sit palauttaakin jo ens viikon jälkeen heti ma, mut en taida niin nopeesti saada aikaseks. Ja sitten mulle varattiin aika sokerirasitus testiin, se on kyllä vasta 2.1. Sain itse valita haluanko mennä ja päätin nyt katsoa senkin, kun kahdesta ekasta raskaudesta on ollut paasto-sokeriarvot koholla.
Hemoglobiinikin katottiin pitkästä aikaa ja vähän se oli laskenut, nyt 122. Ei vielä liian alhainen, mut hain kuitenkin heti apteekista sitä Multivita special 2+ vitamiiniä, kun siinä on vähän rautaa ja sit sitä D-vitamiiniä mitä en vielä ollut saanut hankittua.
Olikos jollain huomenna joku ultra? Niin muistelisin.. No, kuka olikin, niin tulepas sitten heti kertomaan kuulumiset sieltä! Aika monella alkaa olla rakenneultra käsillä ja se onkin aika jännä paikka. Tsemppiä kaikille sinne menijöille!
Mammutille; juu, sitä katkeruutta on täälläkin nieleskelty, tosin mä en vieläkään ole täysin luovuttanut, kun jäi se " toivonkipinä" , kun ei varmaksi sanottu... Aika rasittavaa vaan. Petyn vielä toisenkin kerran, kun en suosiolla luovuta, mutta niin on vaan sitkeässä tämä toive.
Luna ja Nuppu rv 20+5
Tulin taas kirjoittelemaan, kun niin usein nyt lukaisenkin juttuja täällä, niin miksei sitten välillä kirjoittelisi...
Masun kasvusta: Käytän edelleen omia housuja, paria kokoa suurempia kuin normaalisti. Nämä kun olivat kaapissa valmiina elämäntapamuutoksen seurauksena. Jos näitä reilumpia housuja ei olisi ollut tallessa, niin varmaan tallailisin jo äippähousuissa... Tänään kyllä just perhekerhossa sanoivat, että vielä eivät olisi arvanneet mitään jos en olisi raskaudesta jo kertonut. Että pieni on nyt tämä masu. Ekassa raskaudessa oli kanssa pieni maha, mutta toisessa olin näillä raskausviikoilla tukevasti äippähousuissa! Että niin se vaihtelee.
AIHAko sitä mietiskeli, että onko usein niin, että samaan perheeseen syntyy samaa sukupuolta... Kun mäkin olen miettinyt asiaa, ja mustakin asia on näin. Vaikka ei varmasti tilastollisesti, mutta ainakin meidän tuttavissa, ystävissä ja sukulaisissa on TOSI usein niin, että kaikki naperot ovat samaa sukupuolta! Tuolla perhekerhossakin käy kaksi äitiä säännöllisesti, joilla 4 lasta, toisella poikia ja toisella tyttöjä ;) Ja varsinkin jos perheessä on kaksi lasta (siis meidän tutuissa on näin), niin ovat samaa sorttia. Sen takia itse yllätyin aikoinaan, kun kuopus olikin sitten tyttö! Mutta taitaa tosiaan olla tilastoharhaa... Mene ja tiedä.
Olen ihan hirmuisesti järjestänyt itselleni menoja ennen ensi tiistaista ultraa. Tiedän, että jännitän ihan hirmuisesti, että onko kaikki hyvin, niin vähemmän ehtii miettimään kun on mieluista tekemistä. Ja huomaan, että ramppaan netissä nyt vähän väliä lukemassa kuulumisia. On niin kiva lukea muiden rakenneultrareissuista!!
Kävin nyt vasta ekaa kertaa tsekkaamassa uuden äitiyspakkauksen, ja taas taidetaan se ottaa! Kovasti on sinisävyinen, että eihän se kiva ole typylle, mutta oli kyllä kivan näköistä vaatetta. Ja jos poika tulee, niin se on tosi " oikean" värinen. Varsinkin talvipuku on kätsyn oloinen uusine vetoketjuineen...
Terkuin Anttuli rv 18+4
Kirjoittelenpa aikani kuluksi! :)
Luna kiva kuulla neuvolakuulumisia!
Itse jouduin kuopuksesta sokerirasitukseen, kun pissassa oli kerran vähän sokeria, mutta arvot oli ihan normaalit. Tässä raskaudessakin joudun menemään, mutta eipä se ole onneksi paha, vähän heikottaa kun ei saa juoda..
Mä en tosta sukupuolijakaumasta tiedä.. näin äkkiä ajateltuna kaikilla tutuilla on molempaa sukupuolta jos on enemmän lapsia. Isähän sen lapsen sukupuolen määrää, että saa nähdä suodaanko meille vaan tyttöjä vai? ;) Miehen äidillä on ekan miehen kanssa poika ja tyttö(tällä miehellä myös lisäksi yksi tyttö), tokan miehen kanssa kaks poikaa(tällä miehellä entuudestaan vain poikia) ja kolmannen miehen kanssa kaksi tyttöä(tällä miehellä entuudestaan 1 tyttö).
Mä en kyllä yhtään muista, missä vaiheessa aloin käyttää äitiyshousuja noissa edellisissä. Aika aikaisin kuitenkin, ennen puolta väliä reilusti! Saa nähdä miten tässä. Nyt ei ainakaan vielä kiristä ;)
Mä en oo kertaakaan ottanut äitiyspakkausta, enkä ota tälläkään kertaa. Ne vaunupussit oon ostanu kirpparilta lähes käyttämättöminä ja myös v2003 lilan toppapuvun. Oisin saanut ton pakkauksen esikoiselle, mutta kuopukselle ostin viime talvena varapuvuksi(menee vieläkin päiväunipukuna). Se on kivoin puku mitä oon nähnyt pakkauksessa :) Mä en tykkää yhtään käyttää vauvalla sellaisia koko potkupuja, missä on hihat ja vetoketjut. Ja potkuhousujakin hyvin hyvin vähän. Kukin tyylillään :) Tosin meillä onkin jo nyt niin paljon vauvanvaatteita, että ei kamalasti mitään tarvitse.
Omaan oloon ei mitään erikoista.. kolme viikkoa saa vielä jännittää siihen np-ultraan! :)
Meillä kuopus lähtenyt nyt enempi kävelemään, on ollut niin varovainen ja mieluummin kontannut, vaikka seissyt ja ottanut askelia tosi kauan :)
PP 9+4
Miten munsta tuntuukin, että kauheeta vauhtia nää viikot menee, enää 2 viikkoa meiän etelänmatkaan ja täytyy pikkuhiljaa alkaa miettimään pakkaamista.
Tuosta sukupuoli asiasta. Meillä melkein kaikilla tutuilla kellä on 3 lasta tai enemmän niin on molempia sukupuolia. Yleisesti juuri niin, että 2 ekaa on samaa ja sitten kolmas on se eri " merkkinen" . Toivotaan, että itsellä käy yhtä hyvä tuuri ja tulisi se tyttö poikien perään, ei voi kun toivoa ja jännittää tonne maaliskuulle. Nyt olen ostanut netistä muutaman niin ihanan tyttövauvan vaatteen halvalla, että pakko toivoa tyttöä. Jos ei tälläkään kertaa onnista sen asian kanssa niin sitten vaan uudestaan myyntiin kyyneleet silmissä:-(
Sitten tuosta äitiyspakkauksesta... Että tällä kertaa en sitä ota, kun olen samoilla linjoilla PikkuPilun kanssa, että mä en tykkää pitää lapsella päällä potkuhousuja, enkä juuri sellaisia hihallisia, missä on vetoketjut. En tiedä mikä siinä on, mutta en ole koskaan edellisilläkään sellaisia pitänyt. Kaikki potkuhousut ja potkupuvut, jotka on äitiyspakkauksessa olleet niin on meillä käytetty yöpukuina, eli ei käyttämättömäksi ole jääneet, mutta yöpukuina vallan loistavia.
No eipä kai tässä tällä erää muuta kuin täytyy jatkaa taas välillä työntekoa!
LapaLepa rv 21+0
Neuvolaterveisiä!
Kaikki arvot kohdallaan ja sydänäänet kuulu tosi vahvana!
Sf-mitta on huikea 30 ja reilusti yli käyrän!
Sokerirasitukseen joudun minäkin, mutta pieni ongelman poikanen pukkasi taas kun th käski varata ajan s-rasitukseen sillälailla että saan tulokset ennen marraskuun viimeistä päivää, kun sillon on lääkäri. No yrtin sitä aikaa sitten varata, mutta yllätys..kaikki ajat varattu! Joulukuulle menee seuraavat ajat.
En tosin kovin pahoillani asiasta ole, kun luin niitä ohjeita, että pitää olla syömättä ja juomatta ja mitä vielä..Tajuhan siinä lähtee jos ei saa syödä!!
Painoa ei mulle onneks ollut tullut kun 100g/vko! Olin tosi yllättynyt kun luulin, että sitä on tullut ja paljon! Tähän mennessä ei siis ole tullut kun 5kg!
Mulla kans lähtöpainoa jo sen verran liikaa, ettei yhtään tarttis tulla lisää!!
Kelan paperit sain vihdoinkin toimitettua oikeeseen osoitteeseen.. Nyt tarttis vaan jostain kaivella vuoden 2005 verolappuja (jos enää arkistoista löytyy) ja laskea olenko tienannut paremmin vuonna 2004 vai 2005.
Sitten pitää kelaan ilmoittaa aloitanko mammaloman joulu-vai tammikuussa.
Paljon tsemppiä ultraanmenijöille ja sitä jännitäville!!
mammutti ja vilppu rv 26+6
Odotan kolmatta vk 17+3.meillä kaksi tyttöä ennestään.katsoin tuota kotiloiden esittelypinoa ja minä taidan olla vanhin, 38v.tämä on myös meidän viimeinen...
kovasti olen seurannut tätä sukupuoli keskustelua ja alkaa itseänikin kiinnostaa. tytöistä sikiön sydän äänet oli kummallakin tasaisesti 140-160 ja eilen neuvolassa tällä uudella 155...
Lapa Lepa ja Luna:
muistan että Bruno Cacciatore sanoi että arvioi sukupuolen aina virtsaputken pituuden perusteella, turvotuksen vuoksi tyttö voi todella näyttää pojalta...mutta tämä virtsaputken mitta kertoo kumpi tulee.
Eilen ostin kirppikseltä unisex-vaatteita ja hoitolaukun.ekat ostokset.
mietin myös mitä on jäänyt kokelematta eka kierroksilla.Rintareppu, kun talvivauvoja.Ja tämä, osta isot kertakäyttösukkahousut ja pue ne peppuosa mahan päälle eli väärinpäin!!!! pitää kyllä testata.
Painoa tullut 2kiloa ja alan lihoa tynnyrimäisesti niikuin tyttöraskauksissa aiemmilla kerroilla.3 ja 6 vuotiaat tytöt eivät vielä tiedä uudesta tulokkaasta mitään... rakenne ultra meillä OYS:ssa 12.12
mukavaa odotusta kaikille
t.pellava 17+3
Tervetuloa Pellava mukaan joukkoon! Käytkö laittamassa esittelyn vielä tuonne esittelypinoon. Kiitos!
Np-ultraterveiset!
Vaavilla kaikki hyvin! Oli opiskelija tekemässä ultraa ja pitkään tuo tutkikin. Tuli se kätilökin sitten paikalle ja otti mitat. Niskaturvotus oli 1.3.
Jännä kyllä se, että menkkojen mukaan rv nyt 12+2, mutta ulran mukaan vaavi rv 12+6, mut silti eivät muuttaneet laskettua aikaa. Höh! Onhan tossa nyt eroa onko la 29.5 vai 25.5. Mulle ainakin se on tärkee asia. Meillä kun molemmat tytsyt syntyneet rv 39+6 klo 15.05, niin haluaisin kyllä mielenkiinnosta elää samojen mittauskäyrien mukaan. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta mä koen tärkeänä. No rakenneultra onkin sitten 10.1.07 eli saapi vielä odotella sinne asti. No äkkiä kait se aika menee, kun on joulu ja kaikki.
Paha olo kiusaa edelleen :(
Mites muuten teillä muilla tuo jalkojen paleleminen tai kuumotus? Mulla aiemmissa raskauksissa jalkoja kuumotti kamalasti ja tarkeni hyvin olla ilman sukkia. Oisin varmaan lumihangessakin voinut kävellä varpasillaan... Mutta nyt jalkoja palelee kamalasti! Vai tuleeko se kuumotus sitten vasta myöhemmin?? Mites on?
Kuopuksen kummisetä tulee meille tänään. Haen 22.30 junalta. Tosi ihana 16v kaveri. On tunnettu hänet ja hänen kaksoissisko reilu 3v ja pyydettiin sitten kuopuksen kummeiksi. Ja tarkoitus olisi pyytää myös tulevan vaavin kummeiksi.
Voi vaude. Mä lähden nyt pullakaffeelle alakertaan. Mies täräytti leipoa ennen töihin lähtöä :)
AIHA Rv 12+2 (tai 12+6)
Aihalla oli mukavia ultrakuulumisia, niitä on aina kiva lukea. Voihan se la sitten vielä varmistua ja muuttua siinä rakenneultrassa.
Nyt täytyy jatkaa siivoamista, pojatkin kun innostui siivoamaan omaa huonettaan:-)
LapaLepa
Tervetuloa joukkoon pellava!
Oon tässä muistellut lasten vauva-aikoja ja tuli mieleen, kun kakkosella oli koliikkia, että onkos muitten vauvoilla ollut tätä vaivaa? Meillä ei onneks huudettu öisin, vaan iltaisin aina 4-6 tuntia... Ja se loppuikin sitten kuin seinään kun vauva oli 7 viikkoa vanha, vaikka yleensä kai kestää kolmisen kuukautta? Koliikiksi sen kuitenkin silloin tulkitsin. Oli se kurjaa aikaa, kun tiesin että vauvaan sattuu eikä oikein mitään pystynyt tekemään sen helpottamiseksi. Nyt vaan toivon ettei tälle kolmoselle tulisi sitä.
Muuten onkin päästy niin helpolla näitten lasten kanssa tähän saakka, kun eivät ole kumpikaan koskaan sairastelleet mitään korvatulehdus-kierteitä tms ja muutenkin olleet tosi harvoin kipeenä, eikä ole allergioitakaan, että nyt alkaa jo oikein pelottaa mitä sieltä mahtaa tällä kertaa olla tulossa. Odottaako ne kaikki nyt sitten tän lapsen kohdalla... Kaikkea sitä keksii tässä murehtia odotuksensa ratoksi :)
Huomenna on onneksi vapaapäivä ja lähden parin kaverin kanssa Tampereen kädentaidot-messuille. Vähän vaan arveluttaa, että mitenköhän siellä jaksaa kierrellä tuntikausia, kun töissäkin tarvii vähän väliä istuskella kun alkaa niin väsyttää olla jalkojensa päällä. Painoakin on jo sen verran, mitä kakkosesta ihan lopussa... Voi hirvitys. No, onpa sitten viikonloppu edessä niin saa palautua reissun rasituksista :)
Mies kävi vuokraamassa DaVinci-koodin joten lähden tästä katselemaan sitä. Se on moro!
Luna ja Nuppuli rv 20+6
Ollaan oltu kipeinä puolikuolleina koko viikko, joten ties vaikka oisin mielenhäiriössä kirjoitellukin, mut en muista...
AIHA: huomasin tuolta yhdestä toisesta viestistä, että asutaan samassa kaupunginosassakin. x)
ON: Tuntuu, että kaikilla muilla on nla/ultra yms kuulumisia, mutta mulla ei raskaus oo ees " käynnistyny" kun mitään käyntiä missään ei vielä ole ollut... Ens viikolla on eka nla ja np-ultrakin.
Nyt oon alkanu panikoida ihan tosissani mammavaatteiden suhteen. Ilmeisesti joudun niitä kuitenkin jonkin verran hankkimaan ennen joulua, kun oon silloin jo rv 16...? Ihan kuin ennen joulua ei menis rahaa mihinkään muualle. Meillä vielä monia juhliakin tiedossa... (Maha ei kyllä ömpötä ja tuon oksutaudin jäljiltä vielä vähemmän... Mut kai sen kolmannella kerralla on silloin jo pakko alkaa näkyä?)
LapaLepa: Vähän kateellinen oon, kun luin, että oot menossa etelänmatkalle. Iltaisin niin hirvee vilu ja tää pimeyskin ahdistaa raskaana jotenkin enemmän. :) Koitahan nauttia lomasta täysillä!
Sukupuolijakaumasta: Meillä on vaan muutamia tuttuja joilla kolme lasta, mut niillä kyllä kolmas on eri sukupuolta. Tiiä sitä sitten, mahiksethan on yhä 50-50. ;)
Pakko mennä huilimaan taas...
Ai että lähes naapureina tässä kökötellään! Jos joskus haluisit treffata, laita mulle meiliä: aiha0406@hotmail.com
Sä olit kans näköjään käynyt kommentoimassa tota aborttijuttua. Voi että mua pistää aina vihaksi tuollaiset! Grr! Tietty sitä ois voinut pitää päänsä kiinni, mutta en malttanut. Mitä pitää sählätä ja sitten itkeä perään. Aikuinen kantaa vastuun. Joo joo, lopetan tän vatvomisen. Savu vaan nousee vieläkin korvista.
Jeps. AIHA taas
Olen AIHAn kanssa ihan samoilla linjoilla!
Savua nousee korvista, etten viitsi edes kommentoida moiseen...
Mun ystävä kanssa harkitsi aborttia, kun kolmas raskaus oli täysin yllätys eikä yhtään suunniteltu -no tosi ylläri, ehkäisynä olikin käytetty KESKEYTETTYÄ yhdyntää... Että silleen.
Voihan siis olla, että ehkäisymenetelmät (siis kunnolliset ja oikein käytettynä) pettää, mutta yleisimminhän on kuitenkin kyse käyttäjän virheestä... Että aikuiset ihmiset eivät osaa kantaa vastuuta ja olla huolellisia!
Mutta oikeasti, kerrankin kirjoitan tästä, niin ei tarvitse mielessään pohtia. Älkäähän nyt kukaan ottako tästä itseenne!!!
Nyt äkkiä taas iltatoimiin...
Terkuin Anttuli
Saanenko liittyä seuraanne?? En usko että kukaan mua muistaa kuumeilu puolelta, kun sinne niin vähän kirjoittelin, lukemassa kylläkin useemmin kävin!
Vihdoista viimein mekin saimme ihmisentaimen kasvamaan masuuni!! 6pitkää ykta meni ennenkuin onnistui! (pitkää siksi, kun edelliset kaksi heti ekalla ja tokalla tärppäsi!) Nyt olin jo aivan varma etten vieläkään raskaana ole sillä oli varmaan 4pvää ennen ovista viimeksi pupuiltu. Ja päätimmekin jättää yrityksen joulun jälkeen sillä stressi oli jo aivan mahtavaa(stressaan " sydämelläni" niin oli koko ajan jos minkälaista tuntemusta mun sydänalassa)! Mutta kpnä 28 (ke)päätin testata varkkariksi kun ei ollut tavalliseen tapaan yölä jo menkat alkaneet! Ja kas kaksi viivaa!!! Toinen hailakampi, mutta kuitenkin! Tuntemuksia raskaana olosta ei ollut, paitsi ihan mieletön jännitys ti ja ke, mahassa kipristeli kokoajan!! =)
Nyt alku shokista ollaan selvitty ja mennään JO 4+1 vkolla =) Ihanaa!
Pelko on tietysti nyt kova km.n pelon takia, mutta yitän olla sitä ajattelemati!
Kerrottu ei olla muille kuin mun siskolle ja ystävälleni! Sukulaiset saa tietää jahka masu näkyy ;) Pojalle9v kerrotaan samallalailla kun siskostakin: otetaan np-ultraan mukaan =) Tyttö1,9v nyt ei vielä vauvan päälle mitn ymmärääkkään :)
Ultrassa käyneille: Kiva että siellä masussa on ollut kaikki ok! LAPALEPA jaLUNA oli ainakin jo käyneet.
Ja onnea LUNA pojusta! Sinäkös " toivoit" enemmän vaaleanpunaista tulokasta?
AIHA: itse pidän rv12 aika isona etappina =) Mulla vaan on sinne kotvasen vielä matkaa =)
Jaksuja kaikille kotiloille!!
t78 & Essi 4+1
Tirppis78 saikin mut miettimään sitä, että koska noille lapsille olis hyvä kertoa. Ovat 5 ja 3v. En kauhean aikaisin halua kertoa (nyt tietty jo rv 11+0, joten hirveen aikaisin ei enää ehtiskään...) mutta oon miettiny, että ehkä pitäisi kertoa kuitenkin niille ENNEN kuin kertoo sukulaisille. Oma äitini osaa nimittäin olla niin ärsyttävä, että voin kuvitella sen salaa kertovan noille puhelimessa. Enkä halua että kuulevat oman perheen asioista muualta.
Nyt oon alkanu pikku hiljaa jotenkin oikeesti tajuamaan, että vauva on tulossa. Oon enemmän alkanu hypistellä vauvan vaatteita kuin äitiysvaatteita. ;) Hirveesti tekis mieli ostaa jo kaikkea, mut ollaan päätetty, että ennen joulua ei osteta vauvalle mitään.
Nimiä ei oo keksitty vieläkään. Täytyy nyt toivoa, että tosissaan tulossa poika, kun sille olis ees etunimi tiedossa. x)
Viikon päästä np-ultra. Alan olla melko täpinöissä!
Hulda80:mä ostanut h&m:ltä sellasia löysiä pitkähelmaisia trikoopaitoja,jotka ei ainakaan vielä nouse masun päältä.Ei kauheen kalliitakaan,oisko 7,90e ollu.