Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT*** vk 46

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti omaan napaan eli tänään reilun tunnin päästä eli klo 10.00 on mulla rakenneultra, kyllä nyt jo jänskättää:-)

Tsemppiä Luna76:kin tämän päivän ultraan, tuuhan sitten heti kertomaan kuulumisia!

Mä tulen kanssa kertomaan kunhan palaan työpaikalle!

LapaLepa rv 20+4

Vierailija
2/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LapaLepalle ja Lunalle onnea ultraan! Tulkaahan sitten niitä kuulumisia kertomaan ;) Josko se sukupuoli selviäis? ;)

Mullakin tunnin päästä eka neuvola! :)

ON: Päänsärky vähän on hellittänyt, onneksi! Viikonloppuna ei särkenyt vissiin juurikaan :)

Tuun sit kans kertomaan kuulumisia myöhemmin!

PP 9+1 niin ne viikot vaan kasvaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LapaLepa ja Luna: Tsemppiä ultraan ja sitten heti kertomaan miten meni! En mä yhtään utelias ole...

ON: Eilen oli taas aivan järkky paha olo päivä. Aamulla kävin 3h avustajakeikalla ja olis pitänyt toiseen paikkaan mennä iltavuoroon, mutta ei siitä mitään tullut. Koko päivän oksetti söi tai oli syömättä. Huh! No ei järin hyvä olo olo nytkään, mut töihin pitäis lähteä tuossa puolen päivän aikaan :(

Jaaha. Jonkinlainen etappi kait se tämä päivä on kun rv 12! Torstaina sitten np-ultra. Ja sitten pääseekin odottelemaan vauvan liikkeiden tuntemista ja sitten on rakenneultra.

Isänpäivä siis meni tosi kivoissa merkeissä. Pakastekakkua oli ja tietty kortti isille. Isi se kyllä joutui muksut hoitamaan ja huushollin. Sellasta se on välillä. Yhdellä kaverilla oli isänpäivänä ristiäiset :)

Illalla kuulkaa pohdin jo synnytystäkin. Kestääkö pitkään? Meneekö saman kaavan mukaan kuin kaksi ekaa? Jne. Eli jo on murheet jo tässä vaiheessa ;)

Nyt ruvetaan muksujen kaa aamuhommiin. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti saadaan tuolta kuumepuolelta uusia tänne tälläkin viikolla!

AIHA Rv 12 tasan

Vierailija
4/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekipä hyvää olla erossa miehestä 3päivää,kun kävin lasten kanssa kolmisin reissussa.Ihana tulla kotiin,kun ollu kamala ikävä=) Välillä tullu sillekkin kiukuteltua,kun meinaa raskaus pistää pinnan kireeksi.Tuli ihan itku kun näin miehen asemalla,herkkä mieli=)

Mulla vielä pari viikkoa rakenne-ultraan,ei millään malttaisi odottaa,jos sukupuolikin näkyisi.Vaavista en oo ollu kauhean huolissani,kun kovasti liikkuu ja potkii.Kohtu jo noussut aika korkealle,ei pysty masua enää piilottamaan.

Alkuraskaudessa olin aika alakuloinen,mutta nyt mieli piristynyt,kun olokin kohentunut.Pitää vaan muistaa ottaa tosi rauhallisesti,muuten tulee huono-olo.

Toivottavasti kaikilla ultrassa kaikki hyvin,täytyy käydä myöhemmin kattomassa teidän ultrakuulumiset=)

Huiskutin 18+6

Vierailija
5/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa, olen ollut sairaslomalla kaksi viikkoa ja en jakasnut kirjoittaa kuulumisia. Olo on nyt aivan hyvä mutta työnteko maistuu

puulta.

Viimeviikolla neuvolassa kuului terhakat sydänäänet...ihanaa, mies oli hieman karheana kun ei päässyt mukaan. Mutta onneksi ensi viikolla

on niskapussi ultra niin sinne saa tulla sitten.

Äidille jäin vauva asiasta kiinni, mutta muille ei olla vielä kerrottu.

Eilen pohdittiin että halutaanko rakenne ultrassa tietää kumpi on tulossa, ja päätettiin olla kysymättä =) Minusta se on mukavampi niin ja aivan varmasti saan sen saman ultraajan kuin edellisilläkin kerroilla ja hän on ollut tässä sukupuolen kertomisessa tosi töykeä ;)

Eipä sen kummempaa, hauskaa päivää ja alkanutta viikkoa muillekkin.

JB 72

rv 10+6 muuttui hieman neuvolassa...katsotaan sitten ultran jälkeen.

Vierailija
6/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut AIHALLE rv 12 saavuttamisesta. On se ainakin mun mielestä tietynlainen etappi jota oottelee innolla.

Sitten siihen ultraan. Eli kaikki oli niin hyvin kuin vain voi ja kaikki mitä nähdään tässä vaiheessa rakenteista niin oli ok. Painoa oli pikkuiselle kertynyt 346 grammaa ja kovasti siellä potkutteli ja heilutteli käsiään. Joka kerta kun ultraaja yritti ottaa mulle kasvokuvaa niin pikkuinen pisti kädet naaman eteen, ujo tyyppi siis taitaa olla tulossa? Ja sitä sukupuolta en sitten edes kysynyt, että täytyypi sitten jännittää vaan loppuun asti. Enkä tiedä olisiko edes näkynyt, en ainakaan itse osannut ollenkaan katsoa.

Joten nyt on sitten hyvä jatkaa tästä eteenpäin ja seuraava etappi on neuvola 2 viikon päästä, joten sitä odotellessa.

LapaLepa rv 20+4

Vierailija
7/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LapaLepa: Kiva kuulla että ultrassa kaikki hyvin! :)

Mites Luna?

Ensimmäinen neuvolakäynti ois nyt sitten takana.. Papereiden ja tietojen täyttämistähän se oli. Otti valmiiksi verikokeetkin kun meen toiseen neuvolaan ekalle lääkärikäynnille. Oon veriryhmältä rh negatiivinen, joten noi vasta-aine tulokset jänskättää aina vähän, vaikka ei oo ollu koskaan mitään! Molemmat tytöt on rh+. Eipä niitä kauan odotettuja sydänääniä kuulunut, vaikka yritti kyllä! :b Kohtu on vielä tosi alhaalla, noh np-ultrassa sitten. Voisinpa vaikka kohta soittaa ajan :) Ja hemoglobiini oli hurjat 141! oho.

Eipä tällä erää muuta!

PP 9+1

Vierailija
8/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin np-ultraan ajan samantien ja ihan hyvä kun oli ajat vähissä! Myöhäisin aika sillä viikolla (12+) oli 13.45, täytyy nyt toivoa et mies saa sumplattua työt silleen että pääsee mukaan! Ja se on siis 8.12, rv 12+5 :) Seuraava etappi, sitä odotellessa ;)

Vierailija
9/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo on odoteltu näemmä :) Eli hyvin meni ultraus, lääkärinä tosin oli nainen joka puhui vähän huonoa suomea, en saanut nimestäkään selvää, mutta tosi hyvin ja tarkkaan selitti kaiken mitä ruudulla näkyi ja ne kyllä ymmärsin ihan hyvin. Sitten hän yllättäen kysyi itse, että haluanko tietää kumpi se olis ja kertoi sitten, että hänestä se näyttäis enemmän...pojalta! Olin tosi yllättynyt! Sanoi kyllä sitten vielä, että ei voi olla varma, eli joudun sen vielä varmistamaan yksityisellä. Kun ei vaan vieläkään tunnu pojalta! Kaikki oli kuitenkin vauvalla ihan ok, painoarvio oli huimat 409g ja koko vastasi viikkoja 20+6, kun tänään on 20+3. Mutta oon tosiaan ollut loppupäivän ihan pää pyörällä, täysin pihalla suoraan sanottuna... Ei oikein sisäistä vielä tätä poika juttua... Mutta en näillä arvauksilla uskalla vielä alkaa vaaleansinistäkään ostella, kun tytölläkin voi olla paikat niin turvoksissa et näyttää pojalta... hehheh, koitan tässä itseäni vakuutella :) No, nyt sitten vaan odotellaan tammikuun alkuun, että olis varaa käydä yksityisellä ultrassa ja samalla koitan totutella ajatukseen, että se sit vois poika ollakin... No eihän se nyt mikään maailmanloppu ole, mut vähän kaihertaa... ne kaikki vaaleanpunaiset ihanuudet... :)

Mutta nyt taas Emmerdale kutsuu!

Luna ja Nuppuli rv 20+3

Vierailija
10/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää meillä oli taas tosi kiirus päivä,tuntuu ettei omaa aikaa ole ollenkaa..

isänpäiväkin meni ja me tehtii 1v11kk tyttöni kans kortti hänen isälleen ja tosi hieno tuli:)mulla vauva on jo laskeutunut melkei lähtökuoppaansa,perjantaina kuulee että onko hän jo kiinnittynyt..tässä ollaa myös hankittu tytöille synttärilahjat kun ne on joulukuussa mut vielä pitäs hommata joululahjat jo näin ennakkoon,kaiken varalta:)mutta nyt syömään ja kaikille oikeen hyvää alkanutta viikkoa:)

mansemamma ja vauva rv 32+5

Vierailija
11/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultra kuulumisia... täällä kun ollaan niin alussa vasta.

Mulla alkoi hirvee paha olo ja nyt ei paljon istuta koneella eikä oikeen missään kun niin kamala olo ja huimasu koko ajan. tälläistä oli kun esikoista ootin, mutta silloin en ollut töissä jotenka pystyi lepäämään. väsymys vie meinaan jalat alta vaikka nukun päivällä ja yöllä.

meillä ensiviikolla alkuraskauden ultra jotenka se on meijän seuraava etappi ja pääsemmekatsomaan että siellä varmasti on joku mukana. sitten joulukuun 4. päivä on neuvola.

että sellaista tänne.

liipe ja hippunen rv 5+5

Vierailija
12/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten aika hätäinen ultraus minusta, kun aika oli kahdelta ja menin odottelemaan jo 10 vailla ja pääsinkin sitten heti sisään, niin taisin jo kahdelta olla taas ovesta ulkona! Jostain luin, että se kestäis 25 minuuttia? No, kaikki tarpeelliset paikat tuli kuitenkin tarkistettua, että ei kai siinä sitten mitään. Sain kuvankin mukaan, mut on kyllä niin huono kuva ettei siitä mitään erota! Siinä pitäis näkyä naama, mut en vaan saa selkoa... Esikoinenkin sanoi, että täähän on huonompi kuva kuin se ensimmäinen (np). Juu, ja istukka oli muuten takaseinässä, se kun ei vielä np-ultrassa selvinnyt.

Keskiviikkona olis sit taas neuvola heti aamu kahdeksalta. Rukoilen ettei olis sitä painoa tullut enää niin hervottomasti kuin tähän saakka. Muuten pitää täti taas saarnaa...

Mitä mieltä te muut ootte tosta sukupuoli arvelusta, että uskaltaako siihen luottaa? Lääkäri sanoi siis nimenomaan, että hänestä näyttäis enemmän pojalta, mutta ei uskaltanut varmaksi sanoa. Toivoi erehtyneensä, kun kuuli että meillä on jo kaksi poikaa :) Lueskelin tuolta aikaisempia pinoja aiheesta ja aika monessa oli uskallettu ihan varmaksi sanoa poikaa näillä viikoilla ja jo aiemminkin, mut löytyipä sentään ainakin yksi, jossa rakenneultran poika oli viikkoon 30 mennessä muuttunut " todennäköisemmin tytöksi" . En kyllä uskalla vielä tohon luottaa, joten jännitetään edelleen...

Luna vieläkin

Vierailija
13/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea noita teidän ultra kuulumisia. Hyvä, että kaikki näytti hyvältä. Mulla olis se rakenneultra viikon päästä maanantaina. Menen yksit. ja sanoi, että aikaa varataan puoli tuntia. Siinä ajassa luulisi ehtivän tarkastella vauvaa hyvin. Meillähän mies ei halua tietää sukupuolta, mutta sillä näyttikin olevan työvuoro, joten menen yksin. Meinaan kyllä kysyä sukupuolta, jos hyvin näkyy. Mulla on kans vähän tyttö olo ja mietinkin, että jos kuitenkin on poika. Anoppi jo varoitteli, kun aloin puhua mekoista, että varaudu poikaan niin ei tule pettymyksiä. No joo, onhan se kolmas poikakin toki tervetullut, mutta tyttöä kovasti toivon, siitä ei pääse mihinkään. Toivotaan, että tää viikko menis nopeasti....

NAKSU ja NASU rv 19+2

Vierailija
14/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa kuulla Naksustakin pitkästä aikaa!!! Sulla sitten viikon päästä sama edessä eli onnea vaan ultraan sullekin!

Taisi olla onni Luna, etten mä kysynyt sitä sukupuolta, koska mä " pelkään" et mulla olis ollut sama " tuomio" . Mun äiti koko ajan sanoo, että se on poika ei se muu voi olla. No varmaan osaksi sen vuoksi, etten sitten pettyisi aivan kamalasti jos niin käy. Mulla ittellä on kyllä ihan tyttöolo, ainakin tällä hetkellä. Kyllä tää olo sen verran poikkeaa edellisistä kerroista, että ehkä sen vuoksi. En tiedä, maaliskuussa sen sitten vasta näkee. Vieläkin kyllä harkitsen vakavasti sitä 4D-ultraa, mutta siellä se sukupuoli sitten melko varmasti selviäisi. Mutta oishan se kiva sellainen ihme kuin 4D kokea vielä kun tää on tosiaan mun viimeinen raskaus niin mahdollisuuksia ei sitten tämän jälkeen enää tule.

Eilen mulla oli ekan kerran äitiysfarkut jalassa. Laitoin ihan sen vuoksi, että oltiin mun ja miehen molempien isien luona syömässä herkkuja niin olisi varmasti alkanut tavalliset housut jo kiristää mahan kohdalta. Töissä käytän vielä ihan tavallisia housuja ja siirryn äitiyshousuihin varmaan vasta matkan jälkeen. Ehkä senkin vuoksi, etten ole töissä vielä kertonut eikä kukaan tiedä paitsi tietty mies ja sen äiti eli anoppi. Ollaan kaikki siis samassa työpaikassa...

No ei kai tässä illalla enää muuta kuin hyviä öitä kaikille, kuin voikin taas näin kamalasti väsyttää?

LapaLepa rv 20+4

Vierailija
15/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla rakenneultrakuulumisia muilta kotiloilta... Odotan todella kovin omaa rakenneultraa, joka on ensi viikon tiistaina. Mutta enää sinne on vaivainen viikko, ja tässä välissä on onneksi kaikenlaisia menoja ja kiirus viikonloppu, että eiköhän se aika nopeasti mene. Onneksi on on aamuaika sinne ultraan, en kestäisi odottaa iltapäivään! Ja ensi maanantai voi kyllä tuntua pitkältä. Täytyy yrittääkin sopia joku kiva kyläpaikka maanantai-illaksi, niin menee aika joutuisammin.

Enää en ole niin tavattoman huolissani vauvasta, kun oikeastaan päivittäin tuntuu jo aikamoista menoa ja pyristelyä masussa. Niin kivan tuntuista, että sen olikin jo ihan unohtanut! Ja sit en kyllä käsitä, miksi pahoinvointi on tullut ihan yllärinä takaisin :-/

Muutamana iltana on ollut ihan aikuisten oikeasti huono olo, että plääh. Tämän asian tiimoilta mies meni ja yllätti mut ihan puskista! Hän oli tosi pettynyty mun puolesta, kun tuli olojen puolesta muutama takapakki-ilta, että yht' äkkiä sanoi:" et ei meille ainakaan sitä neljättä tule" . Mä olin siis aivan äimänä, kun ei todellakaan olla puhuttu neljännestä, että onko se aivan oikeasti harkinnut ja miettinyt sitä kun puhuu noin...?!? Mä olen koko ajan ollut sitä mieltä, että viimeistä viedään. Ei suostunut mies oikein kommentoimaan kun yritin udella ;o)

Tavallaan kyllä mukavaa jättää " takaportti" auki, että jos sit kuitenkin tekis mieli vauvaa... Mitä kyllä epäilen!

Ihan hirmuisesti mietityttää tämän vauvan sukupuoli. Kun haluan tosissani tietää kumpi tulee. Ja kun mieskin suostuu miettimään nimiä vasta kun tietää, että mietitäänkö tytön vai poikien nimiä. Ettei kuulemma mene ajatustyötä hukkaan. Hassu mies! Toivottavasti sitten rakenneultrassa näkyis, tai tulis edes vahva veikkaus suuntaan tai toiseen...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Terveisin Anttuli rv18+2

Vierailija
16/42 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä äsken kotiuduin..

Kiitokset ultrakuulumisista! Hienoa että kaikki hyvin! Enpä taitais kyl Luna tohon sukupuoliveikkaukseen viel uskoa. Kävisin varmaan yksityisellä vähän myöhemmin jos haluais sukupuolen varmaksi tietää.

On se jotenkin jännä, kun toisilla 2 poikaa ja haluavat tytön ja meillä 2 tyttöä ja poika ois kiva! Kumpihan lie yleisempää 3 samaa sukupuolta vai 2+1?! Naapurillakin 4 tyttöä...

Joku muuten kyseli viime ketjussa liikkeiden tuntemisesta rv 13+. Itse olen tuntenut molemmissa aiemmissa raskauksissa liikkeet rv 16 lähtien. Mut neuvolassa terkkari mulle totes viime raskaudessa kun olin rv 12 että vauva liikkui niin aktiivisesti, että voisin jo tuntea liikkeet. Itestäni kyl vähän tuntui hurjalta että noin aikaisin, mut sitä mieltä oli. Eli en sit tiedä kuin se sitten ois rv 13+.

Eipä tänne muuta.

AIHA

Vierailija
17/42 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vaan käymään, kun meillä ollaan vatsataudissa. Mistään ei tuu kyllä mitään näillä viikoilla, saas nähdä mitä mun opinnot sanoo asiasta jossain vaiheessa... :/

Koska sinne 3d/4d ultraan suositellaan mentäväksi? (Siis jos tärkeintä on saada varma tieto sukupuolesta?) Kuinka aikaisin kannattaa varata sinne aikaa? Onko hirveet jonot?

Vielä viikko ekaan nlaan... Ei kyllä malttais yhtään, mut toisaalta on kiva, että alkuraskaus on täysin rauhoitettu näistä hössötyksistä. x) (Jos ei omaa hössötystä lasketa)

Hulda 10+4

Vierailija
18/42 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna: ihanaa että kaikki oli ultrassa hyvin! Miten tarkkaan se sitä sukupuolta katsoi? Mulla ainakin rakenneultrassa pysäytti kuvan alhaalta päin vaavin jalkoväliin ja siitä sitten sanoi ettei ainakaan pojan vehkeitä voi kuvasta nähdä! Kyllä mä jo tuohon uskoin ja tyttöhän sieltä tuli. Mutta jos siellä ei varsinaisesti mitään näkynyt, niin eiköhän sinulla vielä toivoa ole tytönkin suhteen ;)

Onnea myös naksulle ja anttusantulle tulevaan ultraan!

Hulda: Mä olen lueskellut että n.rv24 kannattas mennä sinne 3/4d ultraan. Sillon vaavi ei oo liian iso ja on saanut jo vähän pyöreyttä. Sitä ajanvarausta oon itsekin miettinyt ja kaiketi se kannattaa aika aikaisin varata että saa hyvän ajan? Kertokaahan jos on kokemuksia! Mä oon tullu siihen tulokseen että mennään sinne Tapio Kurjelle eikä Brunolle ;)

Mua itseäni jänskättää jo se np-ultra, kun ei niitä sydänääniä kuulunut neuvolassa, että onkohan siellä edes mitään! Noh, eiköhän! ;) Aiemmissa on vaan saanut nähdä ja kuulla että siellä on joku ennen ultraa..

Eipä tällä erää muuta, täytyy lähteä kohta tytsyjen kanssa ulos! :)

PP 9+2

Vierailija
19/42 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä mietin noita imetyspaitoja, kun niitä mainostetaan että voi käyttää raskausaikanakin, nin miten on toiminu? Pitääkö helmaa koko ajan kiskoa alemmas? Onko paita sitten raskauden jälkeen muodottomaksi venähtäny? Eli siis mietin tässä ostaisinko äitiyspaitoja vai imetyspaitoja rasauden ajaksi.

Koskas ootte kolmannella kerralla joutunu kiskomaan äitiysvaatteita päälle? Mulla rv 10+ eikä ainakaan vielä kiristä saati purista missään, vaikka viime kerralla tässä vaiheessa iltaisin etenkin oli jo melko tiukkaa...

Pikkupilu: rv24 on kyllä NIIN kaukana vielä, että maltanko sinne asti... x) Toisaalta en halua hoppuilla, kun tosiaan haluan olla varma sukupuolesta. Neutraalin värisiä vaatteita on kuitenkin tosi vähän kaupoissa.

Vierailija
20/42 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tunsi eilen ekan kerran vaavin potkut mahan päältä,ja kyyneleethän sillä tuli.Oli lukenut jostain oppaasta,että vko 24 mieskin tuntee liikkeet vatsan päältä,ja aiko heittää opuksen roskiin,ku meillä tänään vko 19 täynnä ja jo nyt tunsi;)

Mulla muutenkin tuo maha tossa edessä,kun selällään makaa,niin tuntuu kun ois pieni vesimeloni vatsassa=)

En nyt muista kuka puhui,että sydänäänet ei kuulunut neuvolassa.Mulla ei kuulunut kakkosesta viikolla 11 mitään,ja olin ihan paniikissa,että jos vauva ei elossa.Nyt tällä kerralla sanoivat meidän neuvolassa,etteivät kuuntele ekalla kerralla keneltäkään,koska tullu niin paljon pettymyksiä,kun ei kuulukkaan.

Huiskutin+masu 19viikkoa