Miksi ystävä ei kiittänyt?
Viikonloppuna tapahtui outo juttu. Ulkoiltiin lauantaina yhden vanhan tutun kanssa lasten kanssa yhdessä, mainitsin, että minulla olisi hänen nuorimmaiselleen sopivat lähes käyttämättömät Kuomat. Sunnuntaina sitten menimme heille leikkimään, ja vein mukanani nuo Kuomat ja lisäksi vielä Reimatecin haalarin, muutamat housut ja Marimekon paidan.
Vaan ystävän reaktio yllätti. Hän nimittäin ei vaikuttanut ollenkaan ilahtuneelta, sanoi jopa jotain sellaista, että onneksi miehensä ei näe. Eikä edes kiittänyt. Visiitti meni normaalisti, lähtiessämme hän sanoi jotain siihen malliin, että kun hänellä ei nyt ole antaa mitään vastavuoroisesti.
Jäin vähän ihmettelemään, miksi näin. Itse olin kokenut aitoa antamisen iloa, mutta tunsin saaneeni märän rätin naamalleni.
Kyseessä on oikein kiva ja reipas talousalan ihminen. Eikö hän osaa ottaa vastaan, kiittää vai mistä oikein on kyse?
ja ystävyyttä, vaan laskukone käy koko ajan (" nyt kun toi antoi mulle ton niin mähän joudun kanssa antaan sille sitte jotain samanarvoista..." )