Minkä päivällisen teette 23.12. Aatonaattona?
Kommentit (41)
Ei ehdi tekemään mitään päivällisiä.
Töistä pääsen klo 16.
Sitten on vielä pakollisia kaupoissa käyntejä, kuten kukkakauppa, kalakauppa hallissa, sun muita viime hetken ostoksia.
Mies hakee minut töistä, kun itse pääsee lähtemään töistä aiemmin.
Lapset ovat joululomalla, heillä on siellä ollut valmiit sapuskat koko päivän.
Soitan matkalla lapsille, mikä tilanne? Pitääkö tuoda valmispitsaa.
Tai sanooko mies matkalla, että ois vähän nälkäkin.
Muutoin vain keitetään pannullinen kahvia, haukataan voileipää ja aletaan viimeistellä joulua, niin että aattoaamuksi jää mahdollisimman vähän tehtävää.
Myöhään iltaan menee.
Klo 12 Suomen Turku julistaa joulurauhan, lauantaina.
Silloin pitää jo olla rauhoittunut, glögilasi kädessä, katsomassa ja kuuntelemassa lähetystä.
Siitä alkaa joulu.
Itse tehtyä pitsaa leivinuunissa ja vasta aattona jouluruokia.
Huomenna paistetaan meidän oma kinkku ja syödään jouluruokia. Aatto ja joulupäivä syödään muualla
Mä sain töistä 300 euron edestä lahjakortteja joululahjaksi.
Elikkäs huomenna kun menen kaupoille niin käväisen jossain syömässä. Joko Burger King, Subway tai Mäkkäri. Ehkä porukoillakin on jotain syötävää, kun menen sitten heille.
Huomenna jonnekin syömään tai jos laiskottaa niin viimeisten kauppaostosten yhteydessä täytetty patonki mukaan.
Spagettia ja tomaattista kaurajauhiskastiketta. Aattona syön lapsuudenperheen luona, joulupäivänä taas jo normaalia ruokaa.
Parsakeittoa ja paahdettuja ruisleipätikkuja.
Suunnitteilla on raviolit itsetehdyllä piimäjuustotäytteellä ja salsiccialla, lisänä lehtikaalia ja pecorinoa. Salsiccia ei siis ole itse tehtyä :) Muita ehdotuksia otetaan vastaan.
Kanaa Uncle bens kastikkeessa ja riisiä. Helppoa ja nopeaa. Illalla lasten mentyä nukkumaan korkataan kyllä glögi tai viini ja maistellaan varmaan vähän juustoja.
Aattona sitten jouluherkkuja.
Töissä eväänä nakeilla ja juustolla tuunattu roiskeläppä.
Jouluinen, uunissa paahdettu peruna-annos sekä kanaa.
Suomeksi sanottuna ranuja ja nugetteja :D
Tähteet syödään pois jouluruokien tieltä (löytyy mm. paria keittoa, lihapullia, pizzan rippeet, uunilohta...).
Napataan jotain tuoretiskiltä kauppareissulla tai tilataan Woltista/haetaan ulkoa.
Syödään jääkaappia tyhjäksi ja jatketaan pakastimesta. Salaattia, voileipiä, keittoa, lasagnea.
Perinteinen juustokeitto ja kaupan patongit.
En syö mitään erityistä päivällistä, elän joka päivä puurolla, salaateilla, pähkinöillä, tummalla leivällä ja hedelmillä. En syö lämmintä ruokaa.