Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sormia särkee öisin, onko normaalia?!

13.11.2006 |

Hei! Särkeekö muilla sormia öisin vai onko tämä alkavaa nivelreumaa...? Täysimetän juuri 6kk täyttänyttä tyttöämme. Hän syö 3-4 kertaa yössä. En meinaa saada yöllä tyynystä otetta kun on hankala saada puristettua käsiä sen vertaa nyrkkiin että saisin tyynyn siirrettyä. Varsinkin keski- ja etusormia särkee. Ja nimenomaan nyrkkiin puristettaessa. Tuota tapahtuu monta kertaa yössä. Päivisin en saa enää yhtä helposti purkkeja auki ja lastenruokapurkit ja pepsipullot on ärsyttäviä! Sormukset mahtuu sormiin. Esikoista imettäessä ei ollut tällaista, hän ei kyllä syönytkään öisin enää 3kk jälkeen. Voiskohan tämäkin vaiva helpottaa veden juonnilla, olen aika huono juomaan... Olisi kyllä halpa kokeilu. Mutta onko muilla tällaista, onko tämä normaalia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kuulumiset, mulla todettiin tänään nivelreuma ja lääkitys aloitettiin heti. Hurjalta tuntuu, mutta ei kai auta muu kuin sopeutua. Verikokeissa ei näkynyt mitään, mutta niveliin (polvi ja sormi) oli jo tullut muutoksia.

Mangolia, kiinnostaisi kuulla kuinka sinulla?

Vierailija
22/25 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testeissä vielä näkyisi. Eli kävin tuolloin reumalääkärillä ja hän tämän sanoi, että alkava reuma ei välttämättä näy eikä aiheuta myöskään kuvissa näkyviä muutoksia. Reuma voidaan kuitenkin todeta myös potilaan kokemien oireiden perusteella ja siten lääkitys voidaan aloittaa. Jos suvussa on reumaa, niin todennäköisyys on silloin suurempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Olen nyt syönyt kalkkia muutaman päivän tehostetusti ja se auttaa!! :) Edelleen sormet on öisin vähän kankeat muttei säre läheskään yhtä paljon enää! :)

Vierailija
24/25 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinaan sormet särki yöllä ja aamuisin jo ennen kuin tulin raskaaksi. Itse asiassa ne ovat särkeneet jo muutaman talven ajan. Aamulla ei meinaa saada kättä nyrkkiin millään ja otetta ei saa mistään. Sitten päivän aikana menee ohi ja kesäaikaan ei myöskään ole suurta vaivaa. En ainakaan huomannut että olis imetysaikana tullut mitenkään pahemmaksi. Pitäisiköhän itsekin vaan mennä niihin reumakokeisiin.

Vierailija
25/25 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut mystistä sorminivelkipua jo useiden viikkojen ajan. Aluksi en noteerannut asiaa mitenkään, mutta tämän ketjun innoittamana aloin huolestua asiasta. Mulla on nimittäin sukurasitustakin, äidin puolelta suvussa on reumaa ja muita autoimmuunisairauksia.

Mun oireet on lähinnä nivelkipu sormien isoissa nivelissä (lienee " toiset nivelet" ), ei mitenkään erityisesti aamuisin vaan melkolailla koko ajan. Kipu ei ole mitenkään paha, tuntuu vaan ikävältä, ja sormet on välillä tosi jäykät, etenkin jos kädet on pitkän aikaa ollut " toimettomana" . Iltaisin ja öisin kaikkein pahinta. Jalkapohjissa oireita ei juurikaan ole, ei myöskään polvissa tai lonkissa. Eikä iho-oireita, kuten nivelreumassa lienee tapaa olla.

Kävin tk-lääkärillä ja sain lähetteen verikokeisiin. Lähinnä tuon sukurasituksen vuoksi, lekurin mielestä oireeni eivät antaisi muuten olettaa nivelreumaa. Reumafaktoria ei verestä löytynyt, eikä muutakaan tulehdusta tms. Nyt mietenkin näiden kirjoitusten johdosta, että pitäisikö kuitenkin vielä hakeutua reumaan erikoistuneen lääkärin pakeille? Te, jotka ootte reumalääkärillä käyneet, mitä ootte mieltä? Täällä joku kertoi (en muista nimmaria, sorry) että voi olla tauti päällä vaikka verikokeissa ei vielä näkyisikään. Tai sitten jos olette saaneet negatiiviset tulokset, niin mistä nämä oireet sitten voivat johtua, pelkästä imetyksestäkö?

Luulotautinen Pyjamabansku