***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (65)
meillä taas hiukan rikkonainen yö..tuttii laitoin puol 2 ja varmaan puol 3 ja neljän aikaan tuo söi mutta vaan 100ml nooh..sen jälkeen ähinää ja kitinää(unissaan?!) vein tutin 5 jälkeen.. 7 aikaan alkoi natina ja annoin maitoa ja joikin vaan 80ml. 7.15 noustiin ylös ja kasin pintaan alkoi marina,silmät väsyneen näköset joten ukon mukaan vaunuilee kun eskarilaista lähti viemään. tuntuu että ittee ei taas huvita mitään tehä huomaa heti kun joutuu heräilee..
nooh,tänään iida pääsee 2x ulos nukkuu kun pitää eskarilaista viiä ja hakee..aattelin illalla lähtee vielä pikku lenkille että nukkuis yhet vaikka tunnin unet..ottelee tirsoja mut en tiiä kun eilenki otti noin puol 8 varttii vaille et vaikuttaako ne yöuniin? syötin sen 20.00 ja 21.00 oli jo nukahtanu..
nyt vetäsee kupponen sunppii niin herää ehkä :D
k.h.p ja iida 060906
eiks se vesi oo ihan bakteeritonta jos keitän vettä ja kaadan tuttipulloon ja paan jääkaappiin ja sitten kun on aika lämmitän samassa pullossa,aattelin kun mainitsit että kaadat pullossa olevan veden uuteen pulloon..mä oon keittäny pyllon ja siihen kaatanu veden ja laittanu korkin ja jääkaappiin. :)
että mitä eroa jauheella muuten on? onko se joteski paremmin sulaavaa vai mikä siin on?
Pari häthätäistä sanaa, vauva ja pikkukakkonen ovat puuhamatolla ja hyvin näkyy tällä hetkellä sujuvan... ihanaa katsella kun alkaa tuota kontaktia syntyä noiden pikkuisten tyttöjen välillä. pikkukakkonen vierittää vauvalle palloa mutta ei taada vielä olla vauvasta palloilijaksi. Vauva harjoittelee mahalle kääntymistä mutta vielä ottaa toinen käsivarsi vastaan. Katsotaan jos tämän viestin aikana onnistuisi kääntyminen! Kyllä tässä silmä kovana ollaan muutenkin, pari kertaa on ollut menossa eilisillan popcornin jämiä vauvan suuhun, huh huh.
Opemamma kyseli arjen fiilistelystä. Me ollaan alettu myös intoilla pikkujoulusta ja joulutunnelmoida. Ihanaa kun saa tänä vuonna nauttia luvan kanssa kaikista kaloista ja juoda hiukan kinkkuviiniäkin toisin kuin viime vuonna.
Minä olen aikamoinen fiilistelijä muutenkin ja varsinkin näin pikkuvauva-aikaan fiilistelen ihan erityisen paljon ja intensiivisesti. Pohdin ajan kulumista, vanhoja muistoja ja mietin tulevaa. Sitten taas on aikoja jolloin vaan mennään pää kolmantena jalkana eikä ehdi pohtia niin paljon. Minulla nämä viiletysvaiheet ovat ajoittuneet lähinnä työ- ja opiskeluaikoihin.
Opemamman tavoin tunnistan kyllä itsekin tuon suorittamisen sitten tämän fiilistelyn vastapainoksi. Olen alkanut tietoisesti sanoa itselleni aamuisin että olen ihan riittävän hyvä äiti ja vaikka ei ehdittäisi muuta kuin puuhastella jotakin pientä kotona, se riittää. Itseltähän ne kovimmat vaatimukset yleensä tulevat. Eli tietoista äitinä olemisen rentoutta olen yrittänyt alkaa harrastaa siinä määrin kun se vaan on mahdollista!
Tällaista tajunnanvirtaa täällä. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille toivoo
tuuli ja Elisa 230806
K.h.p:lle, juu on bakteeritonta. Mulla on vaan niin isot 300ml tuttipullot siellä jääkaapissa, että sen takia kun sekotan vauvalle annoksen, käytän siitä vaan osan. Eli siksi kaadan uuteen pienempään tuttipulloon.
Meikäläinen oli juurikin viikon suomessa mun vanhempien luona ja oli sitten menoa, kun piti käydä vaavia esittelemässä kaikille. Ei edes ehtinyt kaikille ystäville, kun en viittinyt vauvaa joka päivä raahata johonkin. Reissu oli muuten onnistunut, mutta ei imetyksen kannalta. Taisin stressata vähän liikaa ja maidontuotanto hiipui hirveesti. Ennen annoin 150-200ml korviketta päivässä lisäksi (koko vuorokauden aikana) ja nyt tyttö saattaa syödä imetyksen jälk. vielä 100-120ml korviketta, ei kovin kannustavaa. Toisesta tissistä ei tuu enää mitään. Vauva on sitä koko ajan hylkinyt, mutta nyt kun oltiin kylillä en edes yrittänyt sitä väkisin tarjota, kun se on ihan hirveetä huutoa ollut aina, kotona sen vielä kestää, mutta ei muualla. Kokoero on kauhee, ei paljoo viitti itteensä kellekkään esitellä alasti, niin koominen on näky.
Paljoa en ole ehtinyt juttuja ennen tätä viikonloppua lueskeleen, eli jääköön kommentoimatta.
Eilen tehtiin miehen kanssa vauvan huone valmiiks. Meillä oli pinnasänky ennen meidän makuuhuoneessa, mutta todettiin, että kun vauva nukkuu yöt meidän vieressä, voidaan se siirtää omaan huoneeseen, jossa nukkuu kaikki unet päivän aikana. Huone oli ollut ihan kaikenmaailman huoneena, mutta nyt se on aika ihana , kun siellä on vaan vauvan tavarat.
Jaahas, taidan mennä suihkuun, kun tuntuu tyttö nukahtaneen.
Tähtinova ja Anni 10vk
..mä en huomannu sun toista viestiä. Mä en kuule tiiä mitä eroa jauhekorvikkeella on ei jauheeseen. Tietääkö kukaan muu? Olisko se sitten vasta sekoitettuna kuitenkin niin paljon tuoreempaa juotavaa? Mä kyllä käytän myös välillä sitä nan 1 valmiskorvikettakin, eikä siitäkään juuri vatsavaivoja nimeksikään.
meillä valmiskorvikkeesta tulee vihree kakka :( annankin sitä vaan yöllä ja aamusyötöllä,loppupäivän jauheesta. toi jauhe vissiin sulaa nopeemmin (juttelin ystäväni kanssa) ja molemmilla sellainen muistikuva. elikkäs hellävarasempaa masulle. rotavirus rokotteesta:kuinka moni menossa? mä aattelin ku saa ilmasiks ja siinä saa jonkun muun rokotteen mitä neukusta ei saa..
Kuulun kyllä syyskeijuihin. Mutta alunperin laskettu aika oli 30.8.06, mutta neiti päätti syntyä 4.9.2006. Kävin raskaus aikana ja nyt täällä vauvapuolella lukemassa teidän pinojanne useasti. Kuuluin elokuisiin myös ihan aluksi, mutta sain keskenmenon ja luulin että menee kauan ennen kuin uudestaan tulen raskaaksi mutta tärppäsikin sitten heti uudestaan.
On ollut ihana seurata teidän pinojanne kun olette niin aktiivisia kirjoittamaan ja tapaamisiakin teillä on tainnut olla. Meillä syyskeijuilla ei tapaamisia ole ollut ja kirjoittaminenkin on hieman hiljaista. Jos vaan huolitte joukkoonne niin mielelläni tänne teijän pinoihin kirjoittelisin.
Jos nyt kertoisi jotain meistä. Asumme helsingissä. Olemme miehen kanssa molemmat 23 vuotiaita. Perheessämme on 28.9.04 syntynyt Veeti poika ja 4.9.06 syntynyt Venla neiti. Lisäksi perheeseen kuuluu 9kk vanha staffi koiruus.
Venla on vallan helppo ja ihana tapaus. Nukkuu yöt kokonaan, illalla menee noin 23 aikoihin nukkumaan. Herää syömään maitoa 6-7 aikoihin ja jatkaa uniaan 9-10 asti. Päivisin neiti juurikaan malta nukkua. Paitsi jos itse makaan vieressä tai ollaan jossain liikenteessä.
Veeti suhtautui Venlaan alusta asti todella hyvin. MItään mustasukkaisuutta ei ole ilmennyt. Haluaa vain hoitaa siskoa.
Mitähän muuta sitä kertoisi. Ei nyt juuri tule mieleen.
Palailen.
Öttis, Veeti ja Venla
Ollaan varmaan palstailutu yhdessä tuolla syysmammat-04 porukoissa...Tervetuloa mukaan Elosiin!
Opemamma kera koko viisikon
tervetuloa minunkin puolestani!
ja nyt maksalaatikon kimppuun joka on muun perheen inhokkiruokaa mutta minusta ah niin ihanaa (rusinoilla).
t.tuuli
Täällä mä vaan koneella pyörin vaikka ois sata asiaa mitkä pitäis hoitaa.
Pyykit odottaa ripustamista ja pitäis alkaa valmistautua ulos lähtöön. Venlan passi pitää käydä tänään hakemassa.
Nyt siis pyykkejen pariin.
Öttis jälleen
Mietinkin, mistä nimimerkkisi oli tuttu, mutta jos olet joskus kirjoitellut pinoon, niin ehkä siitä sitten...
Meillä on aikamoista menoa eikä oikein ole edes aikaa lukea viestejä saatikka kirjoittaa mitään. Herra herää taas aamuisin klo 5 aikaan ja neiti on jotenkin ollut levoton yöllä. 1 syöttö klo 2 tai 3 meillä on, mutta nukahtamisessa sitten vierähtää parikin tuntia :( Meikäläisen aamu alkaa aika lailla sen yösyötön myötä ja kun en malta sänkyynkään kovin ajoissa mennä niin tietäähän sen, mitä siitä seuraa. Klo 22 laitan yleensä viimeistään maitobaarin kiinni. Siihen mennessä neiti on lupsuttanut pari tuntia näitä nahkasäkkejä ja alkaa olla aika levoton, kun taitaa olla finaalissa tarjonta. Hyvin sitten kuitenkin nukkuu tuon ekan unipätkän sentään. Mutta olen siis joka päivä ihan tyhjiin imetty...myös energiat.
Lapset nukkuu samaan aikaan nyt päikkäreitä ;) Harvemmin moista tapahtuu, mutta siihen yritän tähdätä hieman. Onneksi neidin nenä pysyy päiväsakaan auki, mutta yöllä on niin tukossa, että henki ei oikein edes kulje. Mies sanoi, että varmaan johtuu tästä kuivasta huoneilmasta. Täytyy käydä ilmankostuttumia katselemassa. Meinaan oma atooppinen ihoni on parissa viikossa mennyt aivan todella huonoon kuntoon ;( En kehtaa tällä pärställä edes ihmisten ilmoille mennä. En kyllä uskalla kamalasti edelleenkään lähteä kauas kotoa tuon neidin kanssa, kun tuo syöminen on melkein kokoaikaista toisinaan.
Opemamman pohdintoihin, niin täällä yritän kovasti fiilistellä, muttaolen kans aika suorittaja...
Mentävä...palaan
KHP:lle piti sanomani, kun joskus mietit, että miten teidän tyttö voi olla heti unien jälkeen uudelleen väsynyt. Meillä on kaikki tytöt olleet sellaisia, että aamulla yöunien jälkeen ei jakseta valvoa kauaa, 45min-1,5h maksimissaan. Tänäänkin tyttö heräsi aamulla varttia vaille 8 ja nukahti vaunuihin varttia vaille 9.
Öttimöttiäinen vai miten se nimmari meni ;). Tervetuloa minunkin puolestani. The more the merrier...
Eloisten pino taitaa olla yksi niistä vilkaimmista täällä vauvapuolella. Mistähän lie johtuu?
Meillä ei vauvaa kiinnosta enää mikään muu kuin omien käsien syöminen. Kauhea lutuutus ja imutus vaan kuuluu. Välillä jo vähän alkaa häiritsemään moinen puuha. Muuten ei ole viihtynyt vatsallaan ollenkaan, mutta nyt suostuu makaamaan silläkin tapaa, JOS vaan kädet osuu suun lähettyville.
Eilinen päivä oli aika tuskallinen. Toissailtana oli vieraita ja join limpsaa ja yhden siiderinkin vielä. Koko sunnuntain sitten tyttö kitisi ja kitkutteli ja ähki ja puhki. Kakkaakaan ei tullut ollenkaan. Tänään on onneksi ollut ihan erilainen ja tyytyväisempi. Kakkasikin sellaiset lörähdykset, ettei meinannut vaippa riittää... Kai se on vaan luovuttava siitä ainoastakin riippuvuutta aiheuttavasta aineesta, limpsasta. Nyyh. Pitää kehitellä jotain uusia riippuvuussuhteita. Kellään hyviä ideoita?
No, nyt tyttö hermostuu. Gotta go.
Jamssa + tytsy 12vk
(yrittää parantaa tapojaan ja ilmottautuu pinoon)
JAMSSA: mitens ois näin joulunajan kunniaksi riippuvuus glögiin :).. meikä on jo vedelly komisen litraa... Nyt sitten vaihtelun vuoksi odottaa valkonen glögi seuraavana vuoroonsa..
YÖLLÄ syötiin taas se 10 kertaa tai useemmin, en edes tiedä... Just luin uudesta pilttipiiristä että jokaisen herätyksen takia vanhempi voi ottaa omista yöunistaan tunnin pois... eli jos mie herään sen 10x yössä ni enhän mie sitten nuku laisinkaan...!!! Mitenhän kauan tätä jaksaa.... Ja taas mie kysyn, eikö tosiaan kenenkään muun vauva heräile näin usein syömään öisin tai muuten vaan????!!!! Parhammillaan tuo vielä valvoo yöllä yhden 1h jakson...
Miula on maha alkanu taas sekoilemaan (heh, niitä veskisynnytyksiä), mikähän siinäkin on, varmaan stressii alkanu taas pukata.
FIILISTELYSTÄ: voi ja kuinka paljon.....
SUORITTAMINEN: välillä enempi ja välillä vähempi.
LAPSILUKU: aina olen halunnu 4 lasta, mutta nyt olen alkanu miettii et viittiikö sitä 4v päästä alkaa tähän samaan rumbaan, just kun on nää kaks kasvanu sen verran isommiks jne..... noh, aika näyttää...
ja Hilla itkee... gottago
hanneli
Täällä on mamma ihan ymmyrkäisenä. Pitkästä, pitkästä aikaa muksut yhtäaikaa päikkäreillä!!! " tuuletuksia" ;)))
Muutenkin taas vaihteeksi suvantovaihe menossa. Yölläkin tyttö nukkui nuhasta huolimatta hyvin. Nukahti 21, heräs syömään puoli kaksi ja nukkua posotti puoli kuuteen. Sitten ei kyllä enää meinannu uni tulla kun oli rööritkin tukossa, mutta torkkui sentään vähän isänsä sylissä! Ja eilen jo teki historiaa kun posotti neljästä seitsemään päikkyjä omassa sängyssään!! Siis kolme tuntia ja omassa sängyssä!! Anteeksi tämä vaahtoaminen mutta kun moista ei ole tapahtunut vielä koskaan...
Ja tänään nukahti ihan itsekseen aamusta sänkyynsä, nukkui puolitoista tuntia (!!) ja tunnin oli hereillä ja nyt nukkuu vaunuissa!! Hallelujaa, sanon minä! ;)))
Olisikohan vaikutusta asiaan sillä kun typy on nyt ruvennut tiuhempaan kakkailemaan? Ennen tuli kerran viikossa, mutta nyt on tullut kaksi kertaa /vk?? Ja eilen juuri sellaiset satsit x 2....
Huoh. Nyt kahvin keittoon ja nauttimaan tästä HYVIN harvinaisesta vapaa-ajasta niin kauan kuin tätä kestää....:)
Unihiutaleita muillekin vähäunisille vauvoille!
niin, vai mahdoinkohan sittenkin tullettaa liian aikaisin...siellä taas vaunuissa huudellaan.... :(
ei kannata mennä kehumaan. kokonaista puoli tuntia neiti sitten nukku vaunuissa. että se taas tämän mamman " omasta ajasta" .... Nyt kyllä keljuttaa kun ehti jo kuvitella että sais hetken hengähtää... :(((
Anni on alkanut tosissaan seurustelemaan. Jos häntä ei huomioi niin saattaa ihan kiljasta :) kai se niin on että kuopuksen on pidettävä puolensa.
fiilistelijä-Suorittaja: Minussa löytyy molempia. Välillä kun on väsynyt niin sitä vaan elää kellon mukaan. Aamupala-vaatteet niskaan-pihalle-sisälle syömään-päikkäreille jne. Pojan kun saa nukkumaan ja kun pysähtyy katsomaan nukkuvaa lastansa niin tajuaa kuin äkkiä aika menee. Olen jo aiemminkin kirjoittanut kuinka sitä seuraa pojan puuhaamista pihalla ja miettii kuinka vuoden kuluttua Annikin siellä viipottaa menemään. Mä olen ajatellut laittaa vauvatavarat vielä säilöön. Jospa se mies lämpenisi vielä joskus kolmoselle... (tässä tätä fiilistelyä)
Öttis Tervetuloa muistan nimimerkkisi :)
Hanneli: Mä olen kanssa laiska aloittamaan kiinteitä. Esikoisella Kiinteiden aloittaminen ei ollut mikään oikotie onneen joten sen takia en kiirehdi. Imettäminen on niin paljon helpompaa kun perunoiden ym. tilsiminen ja survominen.
Kerttukasperille onnittelut myös minun puolestani!
Vieteri: Sori mun piti jo kerran vastata kysymykseesi. Meillä poika kans pujotteli itsensä vöistä pois. Ei auttanut muu kuin pysäyttää auto ja puhuttelun kera laittaa takaisin vöihin. Nyt olemme siirtyneet kasvot menosuuntaan selkänojalliseen korokeistuimeen (vai miksi niitä kutsutaan) Nyt esikoinen viihtyy paremmin vöissä kun näkee paremmin ympärilleen.
Jospa sitä joisi rauhassa kahvit. tunti meni kun poikaa yritin saada päikkäreille. Yleensä ehdin hänet nukuttamaan ennenkuin tyttö herää mutta tänään Anni oli nopeampi. Kaikki pienetkin äänet joita sisko piti kiinnosti poikaa kovasti ja äidillä oli mennä hermot. Noh nyt molemmat ovat unillaan. Jesh!
pubu ja Anni 2908
ÖTTIMÖTIÄISELLE tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan! Hauska nikki sulla!
PEEVELI sinä osasit niin hyvin kirjoittaa ihan kuin mun ajatukset silloin tässä yhtenä iltana. Tuli jo ensin ihan sellainen olo, että uskaltaako tässä kohta sen syvällisempiä kirjoitellakaan, ettei vaan tule väärintulkituksi. Ihan kuin sinä kirjoitit, aihepiirit alkavat kaventua, jos kaikesta pitää olla samaa mieltä ja kokea asiat samalla lailla. Ja aikuisiahan tässä ollaan, eli kuten HANNELI ehdotti, tullaan sitten vaan kertomaan, joos joku asia jää vaivaamaan eikä lähdetä ovet paukkuen. Kiitos kaikille asiaan kantaa ottaneille. VArmasti kaikki haluavat jatkossakin tänne hyvillä mielin ja ennenkaikkea avoimesti kertoa vauvoihin ja muuhun elämäänsä liittyviä asioita.
NEUVOLA oli tänään piiiiitkästä aikaa. Eeli painaa nyt 7480g ja on 64cm pitkä. PAinoa oli tullut lähes 1.5kg ja pituutta 5cm. Terkkari kysyi, mitä olen ajatellut kiinteistä, mutta kerroin meneväni nyt asian kanssa punnitus kerrallaan. Tuo painon mittaaminen on kyllä hitsin tärkeää tällaiselle vauvalle, jonka maitomäärät ovat ihan pimeän peitossa. Nyt taas tiedän, että maito riittää ja on tarpeeksi tuhtia. Vaikka onhan pojalla jo kunnon reisimakkaroitakin, mutta kuitenkin nuo lukematkin kertovat omaa kieltään. Katsotaan nyt 4kk mitat ja sitten mietin, missä vaiheessa aloitetaan maisteluja tekemään.
Koska mies on nyt isyyslomalla, oli hän ekaa kertaa neuvolassa mukana Eelin kanssa. Ja miten kävi, mieshän alkoi siellä herkistelemään tippa linssissä. Mentiin kaikki ihan hämilleen, mies kaikkein eniten. Terkkari nosti Eelin kainlaoista " seisomaan" ja Eeli alkoi kikattaa ihanaa nauruaan. MIehellä ja Eelillä on ollut jonkun aikaa sellainen leikki, että mies hyppyyttää Eeliä vatsansa päältä ylös ilmaan ja Eeli nauraa joka kerta katketakseen. Ilmeisesti poika luuli nytkin saman leikin alkavan, kun kainaloista otettiin kiinni ja alkoi nauramaan terkkarille " ai säkin osaat tän leikin" . Terkkari vaan Eelille kujerteli, että " sähän olet mainio tapaus" ja mies alkoi itkemään. Onkohan sillä joku isäblues =)
Rokotus ei ollut kiva juttu, mutta onneksi mies oli poikaa pitämässä. Minä kun piikkikammoisena aina jännitän ja vauva sen varmasti aistii. Toivotaan nyt, ettei tulisi kuumetta tms.
FIILISTELYISTÄ Ope kyseli. Minä olen kyllä melkoinen fiilistelijä. Suuntaan ja toiseen =) Välillä olen ihan onneton jostain pienestä asiasta, mutta myös ne pienet asiat tekevät onnelliseksi. Lauantait on oikein fiilistelypäiviä: kiireetöntä yhdessäoloa, yhteistä puuhastelua, hyvää ruokaa ja illalla saunaan. Saunan päälle syödään usein jäätelöannokset. Lapset on niin onnellisia kauhoessaan sitä jäätelö suuhunsa, posket punaisina saunan jäljiltä.
Mutta kyllä ihan tavallisessa arjessakin on juhlaa, pakko olla tai muuten ei jaksaisi. Kun leikit sujuu ja lapset nauttii, on äitikin onnellinen. Eeli on maailman tyytyväisin ja iloisin poika, hän saa minut kyllä vakuuttumaan, ettei tässä nyt ihan pieleen olla menty. Ja tuo pahasti uhmaillut kakkonenkin osaa olla niin liikuttavan hellyyttävä jutustellessaan ja hoitaessaan niin pientä kuin isoakin veljeä. Minä-itte kun haluaa välillä hoitaa kaiken täällä huushollissa. Nyt vasta onkin fiilistelty, kun mies pystyy olemaan kotona. Voi kun aina olisi näin, mutta pakkohan jonkun on ansaittavakin.
No jopas meni fiilistelyksi...
Vieterikö se kyseli istuimesta karkailevasta lapsesta. Meillä on vyöt todella kireällä, mies minua välillä moittii, jos niitä olen löysentänyt. Vyön pitää olla napakka, muuten se ei toimi kolaritilanteessakaan. Ei ole pojat päässeet niistä rimpuilemaan, mutta taapero-puolella olen aiheesta joskus lukenut. Otapa haku, jos kiinnostaa lukea.
Vielä paluu todellisuuteen ja kymysys: Onko teillä paikat jo entisessä kunnossa? Tuntuuko teillä uudelleensynnyttäjillä mitään eroa väljyydessä tms. Ja vielä, onko kukaan kokeillut geisha-kuulia vai luotatteko perinteiseen jumppaan? Kiva aihe, mutta musta väillä tuntuu esim. kyykyssä ollessa paikat paljon avoimemmalta kuin ennen. Mies ei ainakaan ole valittanut, mutta olen vaan alkanut miettimään, että kai se väkisinkin siitä väljähtää monen synnytyksen jälkeen. Että tallaista pohdintaa.
Pumpuli & co
Oon yrittänyt tunnin soittaa lääkärille kysyäkseni pojan korvasta otettua bakteeriviljelyn tulosta niin aina vaan varattua antaa. Ärsyttäviä nämä puhelinajat. Perjantaista asti on korvasta vuotanut märkää ja edelleen sitä tulee. Onkohan ihan normaalia moinen? Antibioottikuurin sai perjantaina.
Mulla oli tosi vaikea viime viikko, en jaksanut edes täällä teidän viestejä juurikaan lueskelemassa käydä. Mies teki ympäripyöreätä päivää, pojalla on nyt alkanut 3v. uhmis todenteolla, Juuli huutaa edelleen kaiket illat, oma äitini oli keuhkotutkimuksissa kahtena päivänä. Itkua väänsin melkein joka päivä.
Kyllä tuosta pojasta empatiakykyä löytyy, kun yhtenä päivänä totesi, että " äitillä on taas huono päivä mutta kyllä minä äiti sinua rakastan. Mene kyykkyyn niin minä halaan" Samalla sitten pussasi minua poskelle ja pyyhki kyyneleeni ja tottesi vielä ettei ole mitään hätää.
Joka ilta, kun olin saanut lapset nukkumaan niin ajattelin kuinka kiitollinen saan olla kahdesta terveestä ja suloisesta lapsesta. Pois en heitä antaisi vaikka joka ilta olin aivan finaalissa.
Meillä Juuli yllätti parina yönä ja heräsi vasta kuudelta eka kerran syömään. Mutta oli myös yö, kun söi kaksi kertaa mitä ei ole ennen tapahtunut. Normaalistu meillä syödään 3-4 aikaan. Aika vaihtelevaa siis. Muuten meillä nukutaan päivällä hyvin. Eka unet ottaa 9.45-11.15 eli kun ulkoillaan pojan kanssa, seuraavat unet nukutaan 12.45-16.30. Illalla ottaa vaihtelevasti 15-30 min tirsat, jos ottaa. Saattaa myös valvoa koko illan ja huutaa. Eilen sai jostain ihan mielettömät raivarit ja huusi 30min hiki päässä niin kovaa kuin jaksoi. Ei auttanut kantaminen, hyssyttäminen, ei mikään. Eli kyllä täälläkin osataan.
Nyt täytyy mennä ettimään keittiön piirustukset, kun ollaan teettämässä keittiöremppaa. Miehen veljen kummi on keittiöfirmassa töissä ja tekee meille suunnitelman. Ihanaa. Ollaan kolme vuotta tässä talossa asuttu ja koko sen ajan olen kiukutellut keittön toimimattomuutta.
Tästä tuli taas pelkkää omaa napaa mutta en ole oiken ajan tasalla mitä olette kirjoitelleet. Jospa jonain päivänä saan jutut luettua ja kommentoisin sitten.
Huhti ja Juuli 3108 (10vko) ja poika 2v10kk
Viikonloppu takana ja nyt aletaan odotella pikkujouluja. Päivät vierivät ohi ihan silmissä...pitäisi muistaa nauttia joka päivästä, mutta välillä tuntuu, että suorittaa vain armottomasti ja fiilikset jäävät jonnekin taka-alalle. Eilen illalla nukkumaan mennessä mietin omia tuntemukseani pitkästä aikaa, normaalisti olen niin väsynyt, että nukun alta aikayksikön ilman suurempaa päivän analysointia. Mitenkäs teillä muilla on? Oletteko sellaisia arkipäivänkin fiilistelijöitä vai suoritatteko ja mietitte sitten fiiliksiä, kun ehditte? Minä olen ollut aina aikamoinen suorittaja, harmi, sillä tuntuu ettei ole ehtinyt kokea kaikkea kunnolla...Vähitellen olen koittanut päästä suorittamisesta, mutta jotta saan päivän sujumaan on kahlattava tiettyjen ennalta arvattavien toimintojen kautta, en osaa heittää vapaalle.
No siinäpä syvällistä pohdintaa näin maanatain ratoksi:)
Nyt en ehdi enempää, sillä jos meinaan näyttää ihmiseltä tänään, on syytä lähteä laittamaan naamavärkkiä ja kuontaloa kuntoon, ettei vielä säikytä jotakuta:) Tsemppiä sinulle tähän päivään!
Opemamma ja unten mailla uinuva Leevi 2808