Pakko avautua, se teidän taapero ei ole mikään maailman napa!
Pari kaveria aina ihmettelee, kun meillä tehdään sitä ja tätä ja tuota, ei missään nimessä voi, kun heidän taapero saa kamalat myrkytysoireet ja traumat. Ei voi tehdä lohikeittoa, ei voi ostaa jouluksi joulutähteä, ei voi käydä myöhään lenkillä, ihan arki-asioissa tullaan mäkättää, että ei saa kun heidän lapsi kärsii. Eikä edes koske heidän perheitään vaan minun, sitä paitsi omat lapseni on jo täysi-ikäisiä. Aina ihmetellään nykyajan vanhempia, mutta nyt tuntuu joillakin menevän aivan yli koko touhu. Koko lähipiirillä pitäisi tanssia heidän lastensa pillin mukaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapseni olivat pieniä heillä riitti energiaa ja tykkäsivät mm juosta leikkipuistossa muiden lasten kanssa. Siellä oli ihan kenttä urheilua varten. Puistotitun lapsi halusi mukaan mutta äiti kielsi, Antero ei saa juosta. Pikku Antero oli melko pahasti ylipainoinen ja taaperona, en tuon jälkeen enää ihmetellyt miksi. Puistossa oli kahluuallas. Anterolle laitettiin uimarengas vyötärölle ja käsivarsiin kellukkeet. Ja äiti seisoi vieressä ja piti kädestä kiinni.
Ja sinä teit tuosta jotain omia päättelyjäsi? Mitä? Olisiko "Anteron" sinun mielestäsi pitänyt saada juosta?
Tietysti. Lapset ovat luonnostaan liikkuvaisia. Tuollaisesta ei synny muuta kuin sohvaperuna joka pelkää liikkumista. Oletko jotenkin tyhmä?
Ei sitten trollipeikolle tullut mieleen, että osalla lapsista, varsinkin pienillä, on jopa lääketieteellisiä syitä, miksi heidän tulee välttää juoksemista. Juokseminen rasittaa jalkojen luustoa ja niveliä aivan eri tavalla kuin rauhallisempi meno. Miten suuren lonkkamurtuman riskin ottaisit sairautta kärsivälle lapselle, jos häntä on lääkäri oheistanut olemaan juoksematta?
Mutta osa ihmisistä on jostain syystä hitonmoisia besserwissereitä. Toivottavasti kuolevat kivuliaan kuoleman ilman, että heitä kukaan ymmärtää.
On nähty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun omat lapset oli pieniä, tehtiin kaveriperheen kanssa paljon matkoja yms. Saman ikäisiä lapsia. Aika lailla lasten ehdoilla vanhempia unohtamatta.
Väitän kyllä että omat lapset ja ovat perheen napa. Ainakin pitäisi olla.Näistä "navoista" saadaankin sitten näille Super-Nannyille mukavasti töitä : )!
Ei niistä sinunlaisiasi käveleviä visvamulkkuja sentään tule.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, olet aikuinen ihminen, jos lapesikin ovat jo isoja.
Luehan uudelleen aloituksesi ja mieti, onko siinä mitään järkeä? Miksi olet taaperoille vihainen?
Olet täynnä myrkkyä!
terveisin isoäiti
Eihän tuossa taaperoille olla vihaisia, vaan taaperoiden vanhemmille, jotka yrittää aloittajankin elämää saada heidän elämäänsä sopivaksi. Suotakoon joulutähti ja lohikeitto aloittajalle, ei kavereiden taaperoiden tarpeilla tarvitse hänen elämää muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on huudettu samaa yliherkkyydestä ja narsismista kun kehtasin ehdottaa et ehkä mun taaperon paikka ei oo autossa ilman istuinta päihtyneen kuskin kans.
Perspektiivi ja tahalteen väärin tajuaminen on aikamoista.Karmee sana tuo tahalteen. Tuleeko se joltain alueelta?
Minusta taapero on sana, joka pitäisi kieltää. Tulee mieleen joku vähä-älyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapseni olivat pieniä heillä riitti energiaa ja tykkäsivät mm juosta leikkipuistossa muiden lasten kanssa. Siellä oli ihan kenttä urheilua varten. Puistotitun lapsi halusi mukaan mutta äiti kielsi, Antero ei saa juosta. Pikku Antero oli melko pahasti ylipainoinen ja taaperona, en tuon jälkeen enää ihmetellyt miksi. Puistossa oli kahluuallas. Anterolle laitettiin uimarengas vyötärölle ja käsivarsiin kellukkeet. Ja äiti seisoi vieressä ja piti kädestä kiinni.
Ja sinä teit tuosta jotain omia päättelyjäsi? Mitä? Olisiko "Anteron" sinun mielestäsi pitänyt saada juosta?
Ehkäpä. Ellet halua, että lapsia pidetään kaulapannassa.
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Tyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä. Ellet halua, että lapsia pidetään kaulapannassa.
Ja nekö ovat sinun mielestäsi ne vaihtoehdot? Uskomaton dorka sinäkin olet.
Jokainen vanhempi huolehtii oman lapsensa ja on puuttumatta siihen, miten muut toimivat. On turvallisinta että jokainen hoitaa oman tonttinsa.
Leikkipuisto on hyvä ja neutraali tapaamispaikka.
Itse en kutsu enää kylään ihmisiä, iästä riippumatta, jotka yrittävät komennella minua omassa kodissani.
🇺🇦🇮🇱
Mitä maailmassa olisi enää jäljellä, jos kukaan ei saisi käyttää sellaista, mistä jonkun toisen lapselle tulee allergiaoireita tai traumoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun omat lapset oli pieniä, tehtiin kaveriperheen kanssa paljon matkoja yms. Saman ikäisiä lapsia. Aika lailla lasten ehdoilla vanhempia unohtamatta.
Väitän kyllä että omat lapset ja ovat perheen napa. Ainakin pitäisi olla.Pienet lapsemme ovat perheemme täysjäseniä. Perheemme on meidän oman maailmanne napa.
No mutta et sinä toisten kotiin mene määräämään kukista ja ruoista, jos sinun lapsesi syö toisten kotona joulutähden niin sinä ostat uuden, jos sinun lapsesi saa toisten kotona kohtauksen siksi kun toiset tekee ruokaa se on sinun ongelma ja sinun napasi ongelma ei kenenkään muun. Itselläni on omat lapset ollut allergiaruokavaliolla ja olen sanonut mitä heille saa eteen antaa, mutten ole määräillyt mitä he itse syövät. Ja kyllä olen vahtinut ettei minun lapset syö toisten kukkia eivätkä pengo kaappeja. Todella outoa että osa kuvittelee että heidän ei pidä pitää omista lapsistaan edes sen vertaa huolta ettei toisten kotona syö toisten kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan tuon ajan! Monta lasta tuli pelastettua altaasta, kun äideillä oli muuta tekemistä kuin vahtia lapsiaan. Tosin turhaa oli tuokin toimintani, niistä lapsista tuli narkkareita ja luusereita, olisi pitänyt antaa luonnonvalinnan toimia aikanaan.
Tietysti muistat. Lapsesi on varmasti kiitollinen kun pidit joka asiassa kädestä kiinni ja huolehdit ettei varmasti ikinä tule paha mieli. Pidit huolen että elämä on valmis paksun pikkutaaperon valloitettavaksi. Voi luoja🙄
Lapsestani tuli kohtalaisen menestyvä insinööri, jolla ei ollut lapsena eikä ole nytkään ylipainoa. Niistä kahluualtaaseen menehtymään jätetyistä lapsista ei voi sanoa samaa. Lapsesta huolehtiminen on monelle nykyäidille vieras asia, kaikki pitää suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, olet aikuinen ihminen, jos lapesikin ovat jo isoja.
Luehan uudelleen aloituksesi ja mieti, onko siinä mitään järkeä? Miksi olet taaperoille vihainen?
Olet täynnä myrkkyä!
terveisin isoäiti
Eihän tuossa taaperoille olla vihaisia, vaan taaperoiden vanhemmille, jotka yrittää aloittajankin elämää saada heidän elämäänsä sopivaksi. Suotakoon joulutähti ja lohikeitto aloittajalle, ei kavereiden taaperoiden tarpeilla tarvitse hänen elämää muuttaa.
Kyllähän se taaperokin tuossa osansa saa. Ja miksi ap seurustelet ja pyydät kotiisi ihmisiä, jotka haluavat sinua määräillä? Vai ovatko sukulaisia?
Ap taitaa olla vähän herkkänahkainen. Se että kaveri on kertonut, että heillä ei ole myrkyllisiä kasveja, ei tarkoita, että hänen mielestään ap:n kodissa ei saisi olla. Ap rauhoitu, kaikki maailman jutut eivät ole suunnattu sinua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on huudettu samaa yliherkkyydestä ja narsismista kun kehtasin ehdottaa et ehkä mun taaperon paikka ei oo autossa ilman istuinta päihtyneen kuskin kans.
Perspektiivi ja tahalteen väärin tajuaminen on aikamoista.Karmee sana tuo tahalteen. Tuleeko se joltain alueelta?
Ei oo karmee sana. Tulee joltain alueelta.
Vaikea peukuttaa
Tampereella tuttu sana paljasjalkaisille manselaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän kyllä että omat lapset ja ovat perheen napa. Ainakin pitäisi olla.Pienet lapsemme ovat perheemme täysjäseniä. Perheemme on meidän oman maailmanne napa.
No mutta et sinä toisten kotiin mene määräämään kukista ja ruoista, jos sinun lapsesi syö toisten kotona joulutähden niin sinä ostat uuden, jos sinun lapsesi saa toisten kotona kohtauksen siksi kun toiset tekee ruokaa se on sinun ongelma ja sinun napasi ongelma ei kenenkään muun. Itselläni on omat lapset ollut allergiaruokavaliolla ja olen sanonut mitä heille saa eteen antaa, mutten ole määräillyt mitä he itse syövät. Ja kyllä olen vahtinut ettei minun lapset syö toisten kukkia eivätkä pengo kaappeja. Todella outoa että osa kuvittelee että heidän ei pidä pitää omista lapsistaan edes sen vertaa huolta ettei toisten kotona syö toisten kukkia.
Joulutähti riittää allergisoimaan ilman kautta. ei sitä tarvitse syödä saadakseen allergiaoireita.
Toki kukaan ei voi määrätä, mitä toiset kotonaan tekevät, mutta jos yhteinen ajanvietto on tavoite, niin onhan se nyt ihan selvää, että toiveita voi esittää, etteikö vaikka joulutähteä olisi sisällä.
Jos ei käy, niin sitten varmaan löytyy kaveruksille parempaakin tekemistä kuin olla toistensa kiusana jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taapero on sana, joka pitäisi kieltää. Tulee mieleen joku vähä-älyinen.
Sellaisia noiden typerien minun lapseni on kaiken keskipiste-mammojen lapset ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla vähän herkkänahkainen. Se että kaveri on kertonut, että heillä ei ole myrkyllisiä kasveja, ei tarkoita, että hänen mielestään ap:n kodissa ei saisi olla. Ap rauhoitu, kaikki maailman jutut eivät ole suunnattu sinua vastaan.
Luehan aloitus huolella uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus vaikuttaa mielenterveyshäiriöisen (luulosairaan) ajatuksenjuoksulta. Siinä ei ole oikein päätä eikä häntää. Tarinassa näkyy vain valtava tuohtumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ja vahvistui käsitys, että ap kuvittelee olemattomia. Se tuttu ei yrittänyt määrätä ap:n kodista, vaan jutusteli omastaan. Ap otti harmittomat sanat itseensä ihan turhaan. Nutturaa löysemmälle nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus vaikuttaa mielenterveyshäiriöisen (luulosairaan) ajatuksenjuoksulta. Siinä ei ole oikein päätä eikä häntää. Tarinassa näkyy vain valtava tuohtumus.
Aloittajan kaverit ovat mielenterveyshäiriöisiä, jos tuohtuvat taaperoidensa kautta ap:n lenkkeilyajankohdista. Meilläkin käytetään yhdeltätoista koira ulkona. Tämä on naapurin mielestä epäilyttävää.
Näistä "navoista" saadaankin sitten näille Super-Nannyille mukavasti töitä : )!