Joulupöydässä kahdesti kaapista ulos - onko liikaa?
Jos olisit perisuomalainen vähän päälle 70-vuotias juntti, joka on odottanut rystyset valkeina monen monta vuotta miniää ainoalle pojalleen, joka ei voi ymmärtää mitään erityisruokavalioita (ei mitään), joka on odottanut sinusta vuosikausia jonkinlaista sukutilan jatkajaa (vanha lypsytila), joka todellakin kunnioittaa perinteitä aina ja kaikkialla, mutta erityisesti joulupöydässä,
niin millaista sinusta olisi kuulla että se vieressä istuva kaveri onkin jotain muuta kuin kaveri ja että lapsesi nyt ei tänä jouluna syökään niitä sinun laittamiasi kinkkuja ja kaloja ja palttuja?
Joo oon asunut monta vuotta jo kaukana, kaukana, elänyt vuoden avoliitossa ja avokki haluaa tulla esitellyksi. Toisaalta tuntuu että vanhemmat sullattaisi, toisaalta voivat häätää meidät ulos heti ja hylätä. En osaa yhtään arvailla, ei ole koskaan ollut mitään joustoa ja rakkautta noiden ajattelussa.
Kommentit (33)
Miksi nämä pitää nostaa pöydälle just jouluna? Nosta sen jälkeen, jos tähän asti olet ollut hiljaa.
Minkä takia osa ihmisistä haluaa viedä isot uutiset juuri sinne joulupöytään? Joulu on rauhoittumisen ja juhlan aikaa, ei ole tarkoitus shokeerata ja vetää huomiota itseensä. Käykää puolison kanssa kylässä joskus muulloin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä pitää nostaa pöydälle just jouluna? Nosta sen jälkeen, jos tähän asti olet ollut hiljaa.
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia osa ihmisistä haluaa viedä isot uutiset juuri sinne joulupöytään? Joulu on rauhoittumisen ja juhlan aikaa, ei ole tarkoitus shokeerata ja vetää huomiota itseensä. Käykää puolison kanssa kylässä joskus muulloin.
No jos siellä joulupöydässä tarjotaan vaikka sitä kinkkua? Pitääkö jättää joulupöytä väliin tämän vuoksi?
Siis päätät kertoa, että olet homo, vegaani ja et jatka sukutilaa.
Olisiko koko muu paikka ja aika hyvä näille ulostuloille kuin joulu?
Tyhmä provo. Yli seitsemänkymppinenkään ei ole niin höperö, että odottaisi vielä vanhalle lypsytilalleen jatkajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos siellä joulupöydässä tarjotaan vaikka sitä kinkkua? Pitääkö jättää joulupöytä väliin tämän vuoksi?
Jos se on perinteinen joulupöytä, löytyy varmaan ainakin perunaa ja laatikoita. Voihan sinne itsekin viedä mitä tykkää. Jos ei tee numeroa, ei kukaan huomaa mitä syöt tai et syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arveletko 70-vuotiaan äidin innostuvan vegaaniruoista näin joulun kunniaksi? Vai laitatko itse ko. ruoat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arveletko 70-vuotiaan äidin innostuvan vegaaniruoista näin joulun kunniaksi? Vai laitatko itse ko. ruoat?
Minulle ei olisi niin väliä syömisillä. Mutta tiedäthän: jos sitä kinkkua ei itse ota, niin kyllä sitä tuputetaan.
Haloo, etukäteen soitat ja kerrot puhelimessa että "Pena on mun puoliso, voidaanko tulla yhdessä jouluna? Ja olen muuten nykyään kasvissyöjä, tuon mukanani jouluruokia, joita toki kaikki voivat syödä, mutta kinkkua en enää syö".
Tämä antaa heille mahdollisuuden käsitellä asiaa ilman et olette kasvokkain, joka voi säästää molemmat osapuolet monelta pahalta mieleltä. Jos he ei sulata asiaa, ei tule ikäviä tilanteita joissa jouluna riidoissa tulue ulosheitetyksi tai joku saa joulupöydässä sydärin järkytyksestä.
Sinuna kertoisin ennen joulua. Ja sanoisin, että haluaisin tulla puolisoni kanssa joulunviettoon. Itse saisivat sitten valita, haluavatko. Jos eivät, viettäisin joulun puolison kanssa yhdessä kotona. Miksi turhaan hakea draamaa?
Miksi ei voisi jatkaa sukutilaansa vegaani homppeli ? Kaksi raavasta miestä on enemmän kuin yksi .
Kuvittelepas omalle kohdalle. Vanhemmistasi paljastuu aivan järkyttäviä asioita joulupöydässä, sellaisia joita et olisi ikinä uskonut. Meidän sukupolvelle nämä homo, vegaani ym jutut on arkipäivää, mutta he ovat eläneet eri aikaa, kun homouskin oli vielä rikos. Miksi haluaisit tahallaan aiheuttaa järkytystä ja pahaa mieltä? Ehkä heidän olisi helpompi hyväksyä kun saavat sulatella asiaa ihan rauhassa, ei niin että järkytät heidät joulupöydässä ja vielä vieraan ihmisen läsnäollessa.
Perus itsekäs ajattelutapa kuten vegaanihomolla voi olettaakkin olevan. Parempi ehkä kertoa etukäteen tai jälkikäteen, isälläs tuskin hirveästi enää odotuksia muutenkaan on.
Se vegaaniruokavalio kannattaa kertoa ennen joulua, muuten mamma pettyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Osoitat omaa moukkuuttasi jos et ymmärrä.
Mutta se taas ei hämmästytä yhtään: tuntuu että homous on toisille vain tapa ärsyttää, ei mitään muuta. Puhumattakaan muusta nk norminpurkusoopasta, mitä toteutetaan ohjekirja kädessä.
Maailma ei pyöri teidän narsisminne ympärillä, ääliöt.
Hei please!! Ei mitäänHomoilua Jouluna!!! Tulee kaikille pahamieli.