Raskaana ja ahdistaa jouluaatto!
Miten kestän miehen sukulaisia ja anoppia jotka tulevat tuputtamaan ruokaa. Kerromme raskaudesta miehen suvulle jouluaattona mutta ahdistaa valmiiksi kun kuulevat ja aloittavat lätinät kahden edestä syömisestä. Miehen suvussa ei ole pikkulapsia, ei vauvoja ja nuorin lapsi on kymmenen. En haluaisi lätistä vauvasta koko aattoa mutta pelkään pahoin kun lapsemme on uusin tulokas sitten vuosiin.
Kommentit (46)
Ratkaisu on, ettet kerro raskaudesta vielä.
Ihan sama mitä olet miehellesi luvannut, lasta kannat sinä ja sinulla on ahdistuneisuushäiriö, ei miehelläsi. Tai vaihtoehtoisesti jos välttämättä haluat itse kertoa asiasta juuri silloin niin lisäät perään, että "tämä näin ilmoitusluonteisena asiana vaan, ei puhuta siitä tänään sen enempää".
Helpommalla pääset kun jätät kertomatta tai kokonaan menemättä. Sinun ei tarvitse kestää mitään epämiellyttävää/ahdistavaa kommunikaatiota tai käytöstä normaalitilassakaan saati nyt kun olet raskaana.
Vedät vaan selvän ja suoran linjan miehelle ja muille niin ahdistus on muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sinulla Jo ole raskauden aikainen masennus?Se jatkuu sitten raskauden jälkeiseen masenus.Puhu ajoissa asiasta nevolaan kun ahdistaa noin paljon koko asia.Itse en vastaava tilanne kertoisi.Teitä on kaksi! Miksi mies saa pättää ajan koska julkaistaan raskautesi?
Mies toivoi raskauden julkistamista aattona ja suostuin mutta nyt kaduttaa ja ahdistaa. Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä.
Tuollaisten ei pitäisi koskaan lisääntyä.
Meillä on ainakin joulupöydässä ihan hirveästi kaikkea, mitä raskaana ei voi syödä (isäni itse graavaama lohi, mädit, juustot, tuoresalaattiakaan ei moni uskalla syödä, kun ei tiedä, miten hyvin on pesty, maksapatee, jälkiruokana voi olla esim. joku glögijuustokakku, piparimoussekakku tms., joiden pastörointi pitäisi varmistaa). Ja pahimpana tietysti se viini, josta kieltäytymisen viimeistään huomaisi kaikki (ja todella ei voisi olla maistamatta vaikka sitä isän graavilohta, se kyllä huomattaisiin, jos ei suostuisi maistamaan).
Et oikeasti voi syödä kun laatikoita ja kinkkua. Että vähemmällä pääset, kun vaan kerrot, niin ei tarvi vastailla niihin ihmettelyihin, mikset syö tai juo sitä tai tätä.
Aloittaja, en tahtoisi olla ilkeä mutta pakko sanoa, että mieti vähän. Moni viettää joulun yksin, monella ei ole kuulemma varaa ostaa edes ruokaa ja lapsemme ovat heitteillä, nälissään. Kiusaavat tappavat toisaan.
Mieti vähän mistä ruikutat, nauti hyvä ihminen raskaudesta, joka ainakin mulle oli ihaninta aikaa ikinä. Sain terveen lapsen, toki hätäsektio, mutta sain terveen lapsen kiitos meidän tereydenhoidon joka oli kunnossa vielä silloin. Olen niin kiitollinen, hän on nyt jo aikuinen, saan mennä perheensä luokse aattona 😇
Ai niin, jos olet hapan naama, vietä joulu puolisosi kanssa, älä mene muiden fiilistä pilaamaan. Raskaana ollessa tunteet ovat herkässä, senkin tiedän.
Raskaudesta kertominen ja sitä seuraava hössötys on pienen pieni murunen sillä matkalla, mihin olette nyt lähteneet. Pidä pää kylmänä tässä vaiheessa :)
Oletkin rivo emäntä mut minä en ole.