Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin viikko sitten SSRIn, selkeä vähennys ruokahaluun

Vierailija
21.12.2022 |

Käytetty toukokouusta asti pääasiallisesti 50mg sertraliinia. Lopetin nyt vähän päälle viikko sitten jatkuvien vatsavaivojen takia.

Yllätyin kuinka selkeästi ruokahalu on pienentynyt kun toista viikkoa nyt ilman. Kuurin aikana aina ennen nukkumaanmenoa teki mieli syödä, heti töiden jälkeen oli ruonahimo suuri. Mutta nyt tänäänkää ei ollenkaan tee mieli syödä kun lounas pitää vielä nälän poissa.

Hyvä todiste siitä että kyllä noiden SSRI nostama ruokahalu on syy miksi lihotaan, huomaan niin selkeästi lopetuksen yhteydessä. Eihän se itse pilleri sisällä kaloreita.

Itsekin myönnän että ahmin liikaa kuurin aikana ja siksi lihoin.

Ja olo ei ole masentunut enää joten se ei selitä vähentynyttä ruokahalua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lisääntyi ruokahalu sertraliinin lopetuksen jälkeen, mutta olen paljon onnellisempi pienestä nälästä huolimatta. Loppui pyörrytys, alhaiset verensokerit, pahoinvointi ja jatkuva väsymys.

Vierailija
2/8 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lisääntyi ruokahalu sertraliinin lopetuksen jälkeen, mutta olen paljon onnellisempi pienestä nälästä huolimatta. Loppui pyörrytys, alhaiset verensokerit, pahoinvointi ja jatkuva väsymys.

Itsellä ei ollut ihan noin pahoja sivuoireita käytön aikana, esim vatsavaivat ei niin pahoja että ruokahalu olisi vähentynyt. Taitaa tuossa tapauksessa muut sivuoireet viedä ruokahalun.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noiden mielialalääkkeiden ja neuroleptien (nukkumiseen) tuputtamisella on varmasti osansa lihavuusepidemiassa.

Vierailija
4/8 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noiden mielialalääkkeiden ja neuroleptien (nukkumiseen) tuputtamisella on varmasti osansa lihavuusepidemiassa.

Joillakin lääkkeillä varmaan on enemmän yhteys painoon, muttei kaikilla samalla tavalla. Jos tarvii lääkettä ja huomaa, että paino nousee, niin lääkkeen voi useimmiten vaihtaa toiseen, joka ei nosta painoa.

On noitten lääkkeitten käytössä kyllä se hyvä puoli, että suomalaisten itsemurhaluvut on pudonneet Euroopan kärjestä keskikastiin. Masennusta kannattaa hoitaa. 

Vierailija
5/8 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo mielialalääkkeet on myrkkyä. Niin myös ssri:t, itse jo kuivilla kaikista lääkkeistä vuoden ja tullu4 vierotusoireiden läpi. Paljon terveempi jo ja ajatuksen kulku on paljon parempi. Nuo on ihan järkyttävää paskaa nuo mitä te syötte ssrit ja psykoosilääkkeet, lupaan kautta kiven ja kannon. Kokemuksella voin kertoa.

Vierailija
6/8 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oLpetin viikko sitten Voxran ja selkeä vähennys siihen etti ärsytä kaikki ja koko aika. Piti muka auttaa.. joo ei .

Söin kuitenkin 6kk sitä sen vuoksi, että olin vähän alavireinen. No, tulin vihaseks ja hermo palo hetkessä.

Lopetin sen, niin kaikki ok. Ei mitään. Nada.

Vierailija
7/8 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo lääkkeet lihottaa. Kokemuksesta ap voin kertoa sinulle kokemattomalle. Totuus on että ne lihottaa.

Vierailija
8/8 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee sertraliinia 200mg,  toista vuotta, ei ole tullu yhtään kiloa, enkä huomaa ruokahalussa muutoksia. 

Ja on kokeiltu montaa muutakin pilleriä mitkä muka lihottaa.