Sukulaiset vaativat kylään jouluna
Miten sanoa sukulaisille, että en halua mennä jouluna syömään? Olen ilmoittanut jo kerran kuukausi sitten että vietän joulun kotona. Nyt tuli taas viesti että monelta olisin tulossa. Mitä oikein pitää sanoa että asia menee perille?
Pitääkö keksiä joku tekosyy kun "haluan olla kotona" ei ilmeisesti kelpaa syyksi .
Kommentit (9)
Vastaat ettet ole tulossa ja toivotat heille hyvää joulua.
On kyllä vastenmielistä. Mun on mentävä ukkoni sukulaisille, vituttaa jo lähtökohtaisesti. Onneks vain yksi ainoa ilta.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vastenmielistä. Mun on mentävä ukkoni sukulaisille, vituttaa jo lähtökohtaisesti. Onneks vain yksi ainoa ilta.
Et ole hyvin kouluttanut miestäsi. Otapa kunnon otteet jottei toiste tarvitse mennä.
Kenenkään ei ole pakko mennä kylään, jos ei halua, ei edes yhdeksi ainoaksi illaksi.
Yks u. R. P. O tekee näitä samanlaisia alotuksia, tai sit kaikilla tippuu äo näin joulun alla. Miten on?
Ihmeen vaikeaa se oman elämän eläminen joillekin
Käsittämätöntä miten jotkut selkeästi täysi-ikäiset eivät ole opetelleet oman elämän päätöksien tekemistä. Suomen kielessä ei edes kuulu sanoa, että joku käskee tai vaatii kylään! Pyytää kylään tai kutsuu! Vastaukseksi riittää kohtelias ei kiitos. Kasva aikuiseksi, Ap!
Sama ongelma. Siis mun miehellä, itse olen joutunut omalle perheelle sanomaan ei, koska mies ei osaa omalle perheelleen sitä sanoa... Joka joulu sama juttu, mies ei yksinkertaisesti osaa kieltäytyä vaikka itsekin haluaisi. Ja kyllä, ero on ollut mielessä ja tämä on yksi niistä syistä. Joulut on mulle nykyään pakkopullaa ja niitä edeltää aina riita...
Ei tarvitse keksiä tekosyitä. Vastaat, ettet ole tulossa ja se siitä.