Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehesi tekee joulun eteen?

Vierailija
21.12.2022 |

Kiinnostaa mitkä asiat mies teillä hoitaa joulun laittamiseksi? Paistaa kinkun? Pesee lattiat? Hakee kuusen? Vai ei ehkä mitään?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa kinkun ja ravistaa matot.

Meillä ostaa maton ja ravistaa kinkun.

Vierailija
22/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin yhdessä ruokaostoksilla. Ei tässä muuta tarvitse tehdäkään. Normaalisti kotityöt tietenkin. Minä olen koristellut taloa sellaiseksi kuin haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivoaa, laitetaan yhdessä ruokaa ja ostaa lahjoja.

Vierailija
24/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasi joulupukin ja lahjat omalle suvulleen, mietti yhdessä minun kanssa mitä hankitaan lapsille. Suunnitteli yhdessä ruokalistan ja mitä tilataan kaupasta, kokkaa suurimman osan ruuista. Osallistuu siivoukseen vaikka hänen panos kyllä siinä on vähän pienempi kuin minun. Haki metsästä kuusen ja teki jäälyhtyjä. Minä olen lasten kanssa vastannut siitä siivous- ja koristelupuolesta enemmän, mutta kyllä mieskin siivoaa. Minun mielestäni tää menee aika tasan, molemmat vahvuuksiensa mukaan.

Vierailija
25/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan erillään. Järjestän kaiken kotonani yksin. Mies tulee luultavasti aattoiltana tänne valmiiseen pöytään.

Vierailija
26/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa ja kuorruttaa kinkun.

Kyllä osallistuu siivoukseenkin, mutta meillä ihan normi viikkosiivous. Kuusta ei hankita-

Vierailija
27/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Kuten en minäkään.

Vierailija
28/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa kinkun ja ravistaa matot.

Meillä ostaa maton ja ravistaa kinkun.

Meillä ottaa kinkun ja ravistaa siihen "matonsa".

Ehehehehe, osaatpas ollakin hauska.

Not.

Vierailija
29/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan semmoista jakaumaa olemassa, että miehet haluaisivat enemmän semmoista relaamis-tyylistä joulunviettoa ja naiset taas enemmän että pitää olla kaikki skenaarioon kuuluva ?  itse ja naisystäväni jakaudutaan just näin, kuten nekin joilta olen asiaa kysynyt. ja mode, koita pysyä pöksyissäsi, tämä on ihan ei-vihamielinen pohdiskelu joka ei hauku ketään.

Vierailija
30/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onkohan semmoista jakaumaa olemassa, että miehet haluaisivat enemmän semmoista relaamis-tyylistä joulunviettoa ja naiset taas enemmän että pitää olla kaikki skenaarioon kuuluva ?  itse ja naisystäväni jakaudutaan just näin, kuten nekin joilta olen asiaa kysynyt. ja mode, koita pysyä pöksyissäsi, tämä on ihan ei-vihamielinen pohdiskelu joka ei hauku ketään.

En usko, että on ihan noinkaan keskimäärin. Monesti naiset halua laittaa joulun lapsia varten ja siksi haluaa ne kaikki perinteiset tilpehöörit.

Vierailija
31/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppaa matot, paistaa kinkun ja tekee rosollin, ostaa osan lahjoista ja käy kaupassa. Meillä on vuosikymmenten aikana aika vakiintuneet rutiinit näissä jouluvalmisteluissa.

Vierailija
32/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee joka tapauksessa, ei se ole mieheni tekemisistä kiinni. Joulupukki lienee ainoa miesoletettu, jolla on joku vaatimus "tehdä joulu", muuten se on kalenteriin merkitty eikä yksilösuoritukset sitä siirrä.

Vierailija
33/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että on ihan noinkaan keskimäärin. Monesti naiset halua laittaa joulun lapsia varten ja siksi haluaa ne kaikki perinteiset tilpehöörit.

ei oo niitä lapsia ja silti?

Vierailija
34/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

että siis ei jakaudu, mutta jakautuu koska lapset?

Vierailija
35/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroi asunnon huolellisesti ja pyyhkii parketit nihkeällä liinalla. Kantaa ruokaostokset ja maksaa niistä osansa. Siivoaa pöydän ruokailujen jälkeen ja lataa tiskikoneen. Laittaa tilisiirrot lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

Minä pyyhin pölyt, pesen kylppärin, suunnittelen ja teen ruuat ja maksan niistä osani. Tyhjennän tiskikoneen. Laitan joulukoristeet ja hommaan joulukortit.

Vierailija
36/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme vietä varsinaista joulua yhdessä kotona, joten en odotakaan hänen tekevän mitään. Hän menee sisaruksilleen joulunviettoon, minä nautin joulun vapaista kotona.

Vietimme minun läheisteni kanssa "joulua" jo pari viikkoa sitten. Silloin puolisoni ihan omasta halustaan hoiti vähintäänkin puolet siivouksesta. Ruoanlaitosta vastasin minä, samoin ruoka- ja juomahankinnoista.

Pari edellistä joulua vietimme kaksin kotona ja silloin hän hoiti osuutensa siivouksista ja mm. ulkotulista. Lisäksi hän hoitaa meillä lintujen ruokinnan.

Vierailija
37/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty yhdessä lahjaostoksilla, tänään mennään yhdessä ruokaostoksille (pe jompi kumpi hakee kalat), mies pesi saunan ja kylppärin, kuten joka vuosi ennen joulua, mies on laittanut ulos pari valoa (maltillisemmin kuin aiempina vuosina sähkön takia), yhdessä vielä nopeat siivoukset. Minä teen joululaatikot ja jälkkärit, mies savustaa/laittaa kalat ja kinkun. Minä olen ollut pääasiassa vastuussa kodin koristelusta itsekseni, mutta aikalailla kaikki tehdään yhdessä! Eikä v***ta tai stressaa.

Vierailija
38/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa ja paistaa kinkun

Ostaa pojan kanssa kuusen. Tämä ollut perinne siitä lähtien kun poika oli pieni. Minua ei edes huolita mukaan. Koristelevat myös kuusen. Välillä kyllä mielenkiintoinen näköinen kuusi, mutta ri mua haittaa. Tää on heidän homma.

Siivoaa sitä mitä pyydän, esim. pyyhkii lattiat jne asioita joihin itse en taivu tän selkävamman takia.

Tekee piparitaikinan ja leipoo piparit pojan kanssa. Tämäkin vastaava perinne kuin kuusen kanssa. Tänä vuonna tämä jäi tekemättä kun ei ehdi.

Auttaa ruokien esillelaitossa.

Jeesaa myös siinä missä pyydän.

Vierailija
39/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää viinakännit heti aamusta ja röhnöttää sohvalla sammunneena. 

Vierailija
40/45 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa, hakee kuusen, siivoaa ja laittaa ruokia yhdessä minun kanssani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan