Onko mun hajuaistissa vikaa vai haiseeko ihmiset tavallista pahemmalle nykyään?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on aina ollut vaikeuksia peseytyä, mutta ilmiö on suorastaan räjäjtänyt käsiin tänä vuonna. Hiki ja lika haisee niin, että jää osalla leijumaan käytävälle!
Tämä koskee naisiakin yhtälailla. Osa miehistä tuoksuu edelleen huu maavan hyvälle.
Ap
Itse lisään listaan lemmikit. Täälläkin on kotitaloudessa kaksi suurehkoa paksuturkkista koiraa. Ei niitä pestä joka lenkin jälkeen, kuten ei talvivaatteitakaan. On luonnollista, että ajan mittaan esim talvitakki alkaa haisemaan enemmän tai vähemmän märälle koiralle, harmi vain, että oma nenä kummasti tottuu siihen omien koirien aromiin.
Jostain syystä ihmiset tosiaan löyhkäävät nykyisin useammin kuin ennen. Lialle, ummehtuneelle ja vanhalle hielle.
Pakko imeskellä Mynthoneita, kun eksyy julkisiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on aina ollut vaikeuksia peseytyä, mutta ilmiö on suorastaan räjäjtänyt käsiin tänä vuonna. Hiki ja lika haisee niin, että jää osalla leijumaan käytävälle!
Tämä koskee naisiakin yhtälailla. Osa miehistä tuoksuu edelleen huu maavan hyvälle.
Ap
Tämä se on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Ihmiset tuoksuu hyvälle, kun he kemiallisesti kyllästävät itsensä hajusteilla, silti monilla tosiasiallinen hygienia vaikka siellä jalkovälissä saattaa olla huonolla mallilla.
Osa taas on niin tarkkoja, että käyvät suihkussa 3-5 X vrk, tiedän useitakin tällaisia nuorempia miehiä.
Mä sanon kyllä ihan suoraan että hiustenpesuväliä olen harventanut. Vaatteet olen myös alkanut pestä kuudenkympin sijaan neljässäkympissä.
Näillä sähkönhinnoilla suihku kerran viikossa on varmaan kohta taas normi.
Olen huomannut. Koronan jälkeen olen aistinut kaikki hajut tosi terävästi. Vähän jo epäilin että olenko raskaana, vaikka se ei ole mahdollista. Alkuraskaudessa oli sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haise. Sulla on korona sotkenut hajuaistin.
Hyvä kommentti.
Sairastettu korona yleensä huonontaa haju-aistia.
Ei milloinkaan paranna sitä.
Siskoni sairasti kotona hoidettavan koronan, runsas vuosi sitten
Oli töistä sairaslomalla 14 päivää.
Hänellä hajuaisti koronan jälkeen oli mitätön.
Samoin koronan aikana, hänelle ei ruuassa ollut, juuri suurempia makuaistimuksia.
Sittemmin molemmat aistit ovat palauneet: Suklaa maistuu edelleen suklaalle.
Samoin koivuinen sauna vihta, tuoksui hänelle edelleen raikkaalta koivulta, juhannussaunassa 2022.
Kuten myös juhannusyön grillatut lihaherkut, tuoksuivat hänelle herkullisilta.
Koronan aiheuttamat maku-hajuaistien huonontumiset, ovat vain erittäin harvoille pysyviä.
Itse sairastin koronan ja haju- ja makuaistia ei ollut sairaana ollessa. Mutta heti parantumisen jälkeen (kun ei enää ollut kuumetta) kaikki hajut ovat tuntuneet tosi terävinä ja voimakkaina. Kahvi, mausteet, pakokaasut jne ja todellakin pahalle haisevat kanssaihmiset. Lieneekö koronan kanssa tekemistä sitten tai ei 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile, millä lailla pahalle? Hikeä sitruuna- vai p*skatwistillä?
Hiki sipulitwistillä on pahin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku uusi lääkitys? Haistoin erään lääkekuurin aikana asiat ihan erilailla kuin normaalisti. Se oli tosi outoa.
En käytä mitään lääkkeitä.
Ap
Nykyään on varsinkin nuorten naisten keskuudessa muotia olla pesemättä hiuksia.
On pakko säästää vettä, ei voi käydä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon kyllä ihan suoraan että hiustenpesuväliä olen harventanut. Vaatteet olen myös alkanut pestä kuudenkympin sijaan neljässäkympissä.
Näillä sähkönhinnoilla suihku kerran viikossa on varmaan kohta taas normi.
Mä aloin käydä suihkussa joka toinen päivä, ennen kävin joka aamu.
Menopaussiemännät haistaa kaikkea mahdollista pahaa nenässään, useimmat hajut on vain psyyken luomaa kuvitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on varsinkin nuorten naisten keskuudessa muotia olla pesemättä hiuksia.
Tämä. Pakkelikerroskin lääpitään naamasta jollain misellivesillä tai puhdistuspyyhkeillä, ja vettä pelätään yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä huomannut, taitaa se haju lähteä sinusta itsestäsi.
Miloin kävit hamasläkärissä? Oma suusi haisee ja tulee nenääsi. Myös nyt kun kosteat säät tupakoitsijoiden vaateet; metro / Pussi haisevat kuin kuollut raato!Heidän ominaishajunsa eli totuneet hajuun.Eivät itse haista sitä.Sama heidän parveke kalustet ymm.seinät kostealla sällä heidän parvekeilta leviää raadon haju muihin parvekeisiin. Muistkaa roskat viedä roskikseen.Kenenkään kissan omistajan ei pidä säilytää roskis parveke edes talvella,missä kissan kusi ja paska on..Haju leviää kaikialle myös.
Ei tämä vielä mitään, mutta odottakaas, kun aletaan kantaa paskapusseja roskikseen sähkökatkon jälkeen.
Kaupoissa on kuuma talvitamineissa. Hiki saa haisemaan.
Kyllä,ihmiset lihoneet,ja kaupoissa hikoilevat aina kun joutuvat kävelemään.
Koronisti Korona-evankelista kristiini kiuru