Vedätkö vessan joka pissan jälkeen?
Itse säästän vettä, eli käytännössä lorautan esim. puoli korkillista klorittia tai jotain muuta pesuainetta pönttöön ettei kusi haise ja vedän pöntön vain kerran tai kaksi päivässä, esim. täysistunnon yhteydessä.
Kommentit (18)
Vedän, koska muuten pönttö pinttyy likaiseksi
Tottakai vedän. En voisi jättää vetämättä ja pilata pönttöä.
Itse säästän vettä ja pesen vaatteita vain jouluna ja juhannuksena. Astiat tiskaan joka toinen vuosi. Suihkua en käytä lainkaan.
Minun lapsuuden kodissa oli niin köyhää, ettei vessaakaan saanut joka hädällä vetää.
Tietenkin. Hippi ei ymmärrä, että veden pitää kulkea putkistossa tai ne tukkeentuvat nopeasti. Eli väärää säästöä olla vetämättä.
Vedän vain osittain, jolloin lirahtaa ehkä pari litraa juomakelpoista vettä pönttöön.
Vaatii tietynlaista veto- eli nostonuppia ja sormiherkkyyttä.
Me kysymme aina toisiltamme onko pissalle menossa- jos molemmilla vessaan asiaa, jälkimmäinen vasta vetää.
Kloriitti on desinfiointiin, valkaisuun ja hajujen poistoon käytetty vahvan emäksinen aine. Päästessään vaikutuksiin lämpimän veden tai happamien aineiden kanssa, se höyrystyy tai vapauttaa myrkyllisiä kaasuja. Tämän vuoksi kloriittia käyttäessään tulee olla äärimmäisen tarkka, eikä sitä lähtökohtaisesti edes suositella kotikäyttöön.
Kloriitin tekniset tiedot:
GHS05 - syövyttävä: Kyllä
GHS09 - vaarallinen ympäristölle: Kyllä
H290: Voi syövyttää metalleja.
H314: Voimakkaasti ihoa syövyttävää ja silmiä vaurioittavaa.
H400: Erittäin myrkyllistä vesieliöille.
https://www.etra.fi/fi/kiilto-f-261-kloriitti-forte-10-l-10340008814
Jos ei oo sähköt poikki niin joo.
Kerran viikossa juhlallisin menoin.
Kannattaa kusta ainakin tarpeeksi sitten ettei vain heitä parin desin lurausta jotain akkuvettähi laihempaa. Itse olen paristi paahtaut ulos 1,6 litran annoksen, tosin kyllä laskin ne luontoon suoraan
Pöntössäsi lilluu kusen lisäksi siis kemikaalicoctail
Melkein pakko, koska muuten tulee ongelmia. Tämä on myös iso kaupunki.
Kannattais oikeestaan kusta luontoon aina sillon ku eivät satu ykkös- ja kakkoshätä samaan kertaan vaivaamaan
Oli kyllä mennä ja menihi hermot useasti kun siskoni lapset alle kouluiässä olivat senmosia polska-faneja että voi ettien että. Vaikka toinen ois otottanut vuoroaan oven takana ja tämä ensimmäinen pulauttanut arviolta kynnellisen virtsaa isoon phonelimeen niin se piti saada mellakoida pois näkyvistä. Sitten vielä paperiin kuivattiin jotain ja sekin piti erikseen polskaista poisa näkyvistä. En ymmärrä kuinka pikkalapset pitävät niin siitä järkystä metelistä joja vessanvedosta sikiää
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä mennä ja menihi hermot useasti kun siskoni lapset alle kouluiässä olivat senmosia polska-faneja että voi ettien että. Vaikka toinen ois otottanut vuoroaan oven takana ja tämä ensimmäinen pulauttanut arviolta kynnellisen virtsaa isoon phonelimeen niin se piti saada mellakoida pois näkyvistä. Sitten vielä paperiin kuivattiin jotain ja sekin piti erikseen polskaista poisa näkyvistä. En ymmärrä kuinka pikkalapset pitävät niin siitä järkystä metelistä joja vessanvedosta sikiää
Siinä on nappi jota painamalla tapahtuu asia. Aika iso osa lapsista tykkää painella nappuloita. Meiän kissakin tykkää vetää vessanpönttöä..
En mä vedä ollenkaan. Mun pönttä falskaa vettä koko ajan eikä viitsi korjaa. Meneehän siinä rahaa kirjaimellisesti kankkulan kaivoon mutta eipä tätä mammonaa hautaansa mukaan saa.
No hyi, tottakai vedän