Kuka enää lähettää perinteisiä joulukortteja?
Minä en ainakaan. Laitan sähköpostia vai Whatsapp-viestejä, ei kortteja. Ei huolta postituspäivämääärästä tai älytöntä viime hetken stressiä siitä, että pitää lähettää perheelle x kortti. Relatkaa ihmiset! Peace and Merry Christmas!
Kommentit (45)
En ole koskaan lähettänyt jouluna postikortteja sitten kun vanhempieni luota pois muutin 30 vuotta sitten. En tue postin bisnestä, kortit annan käteen.
Nimenomaan kortit minun on lähetettävä niille ihmisille, joilla ei ole mahdollisuutta ottaa vastaan mitään säköistä viestiä. Näppäin puhelimeen tai lankapuhelimeen ei mitään whatsuppeja lähetellä.
Muuten en suostu enää maksamaan postin kiskurihintoja, kun kortit on paljon halvempia kuin postimerkit🤨
Lähetän joulutervehdykset osin korteilla ja osin tekstiviesteillä.
Vierailija kirjoitti:
Joulukortit menivät roskiin siihen aikaan kun niitä sai ja itsekin lähetin. Aivan joutava tapa toivottaa kortilla hyvää joulua, kun voi tekstata tai soittaa. Paras tapa on soitto ja siitä kaikki ovat ilahtuneet.
Nyt täytyy kysyä, että milloin ja kenelle soitat? Perinteisestihän kortteja on lähetetty vähän harvemminkin tavattaville sukulaisille ja tutuille. Monella on aattona ja ennen sitä sen verran kiire, ettei mielellään kuluta aikaa puhelimessa.
Kyllä laitan joulukortteja lähes 100-vuotiaille sukulaisillemme. Pidän junttina ihmistä, joka ei muista kortilla iäkkäitä sukulaisiaan, kummejaan.
Kaunis ja viehättävä tapa, esim. vanhuksille kortit ovat tärkeitä.
Whatsapp on myös ihan kiva mutta ei se kortteja korvaa. Kauniit kortit ovat monilla esillä koko joulun.
Mutta kukin tyylillään.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen niin ei lähetetä joulukortteja.
Ansiosidonnaista leikattiin ja puoliso sanoi, että en saa lähettää enää joulukortteja.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin ja puoliso sanoi, että en saa lähettää enää joulukortteja.
No, lähetätkö?
Minä lähetän useita joka vuosi. Saan myöskin paljon. Kiva katsella niitä myöhemminkin ja muistella rakkaita ihmisiä. Esim. ulkomailla asuvat vanhat tutut kirjoittavat yleensä muutaman lauseen korttiin. Muutaman kortin olen säilyttänyt 40 vuoden takaa lapsuusvuosiltani. Aivan toista kuin kännykkäviestit, joskin niitäkin lähetän ja saan jonkin verran.
Laitan joulukortit kummitädille ja 3 kauempana asuvalle kaverille.
Minä. Monesti askartelen itse kortit jo syksyllä mökillä, nyt ostin kortit. Kalliiksi on mennyt, ennen lähetin n 50-60 korttia, iso suku kahdessa maassa, nyt lähetin vain 15 korttia, lähimmille sukulaisille ja ystäville. Tänä vuonna oli tosi nättejä kortteja kaupoissa, taidan ostaa ens vuoden kortit valmiiksi..
Laitan ja olen säästänyt kaikki elämäni aikana saadut kortit.
Tottahan toki lähetän ja onneksi saankin. Minulla on jokainen saamani joulukortti korjussa 60 vuoden mittaisen elämäni ajalta. Korjussani ovat myös vanhempani ja isän puolelta isovanhempien joulukortit. Tänä vuonna lähetän 71 korttia.
Lähetän joka joulu eräälle rakkaalle ystävälleni kymmenen joulukorttia.
En lähetä kortteja enkä käytä postin palveluja 🤗
Vierailija kirjoitti:
En lähetä kortteja enkä käytä postin palveluja 🤗
Eipä niitä postin palveluja voi pienillä paikkakunnilla käyttääkään, koska niitä ei enää ole.
Ulkosuomalaisena arvostan kaikkia Suomesta lahetettyja joulukortteja kovasti ja lahetan niita paljon itsekin. Kortit ovat osa joulun tunnelmaa ja esilla kotona muistuttamassa rakkaista. Viestit ovat toki parempi kuin ei mitaan mutta mieluummin ottaisin sen oikean kortin.
Postilla meni viikko postikortin toimittamiseen.Matkaa oli noin 100 km.