Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka enää lähettää perinteisiä joulukortteja?

Vierailija
19.12.2022 |

Minä en ainakaan. Laitan sähköpostia vai Whatsapp-viestejä, ei kortteja. Ei huolta postituspäivämääärästä tai älytöntä viime hetken stressiä siitä, että pitää lähettää perheelle x kortti. Relatkaa ihmiset! Peace and Merry Christmas!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikortit maksaa paljon nykyisin samoin postimerkit. Itse nakkaan myös kortit suoraan roskiin. Mitä sillä kortilla muka tekee. Naurettava muinaisjäänne.

Vierailija
2/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa Postin vuoden paras sesonki. Vaikka kirjepostin määrä muuten väheneekin, joulukortit ovat sellainen jotka varmaankin loppuvat viimeiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartelen ja postitan joka vuosi joulukortit. Minulle rakas perinne.

Watsapit ei ole sama asia. En koskaan vastaa mihinkään kiertoviesteihin.

Vierailija
4/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Enkä stressaa. Tykkään tehdä, lähettää ja saada. Enkä pahastu, jos pois heitellään. En itsekään kaikkia säästele.

Vierailija
5/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postikortit maksaa paljon nykyisin samoin postimerkit. Itse nakkaan myös kortit suoraan roskiin. Mitä sillä kortilla muka tekee. Naurettava muinaisjäänne.

Samoin kertoi tekevänsä yksi entinen tuttavani.

Vielä kuulutti tätä ääneen.

Ehkei olis kannattanut, muut piti nolona ja ihan oikeutetusti...

Vierailija
6/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
7/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin 13 kpl. En stressannut asiasta millään tavalla.

Vierailija
8/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pitkäaikaisille ja tärkeille ystäville kortit. Muille toivotan joulut vain whatsapissa. On siinä kuitenkin selvä ero. Whatsapp-toivotukseen menee sekunti ja se on ilmaista. Korttien valitsemiseen, ostamiseen ja lähettämiseen on nähty selvästi enemmän vaivaa ja merkitkään eivät ole ilmaisia nykyään. Se viestittää minusta ihmislle että on tärkeämpi kuin se joka saa vain sen nopean ja ilmaisen whatsapp-viestin.

Vierailija
9/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä mitään stressiä tule, jos aloittaa ajoissa.

Aloittaja on vissiin sama, joka haukkuu kirjat, kirjahyllyt ja kaiken muunkin "vanhanaikaiseksi".

Mitä sitten;

Kyllä niistäkin saa tykätä.

Sitäpaitsi;

Oikea kortti on oikeasti henkilökohtainen ja ajatuksella valittu.

Se on sitä muiden huomioimista, josta nykyään on rippeet jäljellä.

Valitettavasti...

Vierailija
10/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole selvä, että itse maalatut ja kirjoitetut kortit on ylemmän keskiluokan ja yläluokan tapa. Rahvas lähettelee jotain tekstareita.

Vierailija
11/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortit menivät roskiin siihen aikaan kun niitä sai ja itsekin lähetin. Aivan joutava tapa toivottaa kortilla hyvää joulua, kun voi tekstata tai soittaa. Paras tapa on soitto ja siitä kaikki ovat ilahtuneet.

Vierailija
12/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähettelisi useampikin jos postitus ei maksaisi niin hitosti ja ne menis perille vielä samana vuonna.

Vierailija
13/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. En lähetä edes viestejä enkä halua saada niitä. 

Vierailija
14/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joulutervehdykset ja aina ajoissa. Monet myös saan. Parhaita ovat lasten omatekemät.

Vierailija
15/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan joulukortteja, niiden valitsemista ja niiden lähettämistä. Ystävä- ja sukulaispiirini on melko pieni ja lähetinkin vain 8 korttia, mutta mukavaa se on silti!

Vierailija
16/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Lähetän joka vuosi japanilaisen, itke kirjoitetun ja kuvitetun (monistan sen ja pidän alkuperäisen) joulukortin ystäville, kavereille, sukulaisille ja tutuille. Olen tehnyt näin, mitä, 13 vuotta. Ja jos postikortit ja -merkit ei nouse hinnaltaan korkeasti koulutettujen käsienheiluttajien lompakolle sopivaksi, niin jatkan perinnettäni. M27

Vierailija
17/45 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 🎄

Vierailija
18/45 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään lähetin, mutta en enää. On liian kallista. Ja ne ihmiset, joille eniten haluaisin lähettää kortin, ovat jo kuolleet.

Vierailija
19/45 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan muutaman.

Sydäntä särki, kun vierailin kaukana asuvan, iäkkään tätini luona ja hänellä oli laitettu vain se postinjakajan tervehdys seinälle, missä lapsena ollessani oli seinä täynnä joulukortteja 😥. Tämän jälkeen olen laittanut hänellekin kortin.

Vierailija
20/45 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan noin 10 joulukorttia postitse. Vanhempi väki, eli iäkkäämmät sukulaiset, arvostavat joulutervehdystä korttien muodossa.  Nuoremmalle porukalle lähtee jouluviestit lähempänä joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän