Miksi kukaan ei tule sinua auttamaan jos joudut uhriksi? Siksi kun auttaja on helposti syytettynä. Näin se menee. Valitettavasti.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin autan vaikka joutuisin vankilaan tai henki menisi. Leuhkikaa te muut miten hienosti alistutte hallitsijoiden käskyihin ja teette mikä on mukamas järkevää, vaikka pelkäätte ja olette raukkoja. Hävettää kuulua lajiin ihminen.
Hallitsijoiden? Ei kun äänestäjien. Te äänestitte tätä, rauhattomuutta ja hyvinvointivaltion ajasaloa, mahdottomien kustannuksien kautta. Nauttikaa nyt, ette te minun apua tarvitse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassahan on ymmärtääkseni vähän eri meiningit, siellä saa kai kotiin tunkeutujankin vaikka lasauttaa päiviltä siihen paikkaan eikä siitä joudu linnaan. Puututaankohan siellä sitten ahdistelutilanteisiinkin hanakammin, kun ei tarvi ritarin pelätä joutuvansa itse vankilaan.
Vain muutamassa osavaltiossa on näin, nk Castle Doctrine. Monissa on vielä pahempi meininki kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessahan se ei mene noin.
Olen puuttunut väkivaltaan kolme kertaa. Kerran vanhusta lyötiin ratikassa, huusin LOPETA!! Tekijä lopetti ja luikki ulos seuraavalla pysäkillä.
Kurvissa mies löi toisen maahan ja alkoi potkia. Juoksin paikalle ja huusin taas lopettamaan. Lopetti, poistui, marmatti mennessään.
Humalainen mies yritti raahata naista jonnekin, menin fyysisesti väliin ja käskin lopettaa. Jäi sönkkäämään, me muut poistuttiin paikalta.
Jostain kumman syystä en ole vielä ollut kertaakaan oikeudessa enkä maksanut yhtään korvauksia kellekään, vaan uhri on saanut apua ja väkivaltainen pelle on tullut järkiinsä.
Tiedän että meitä on paljon, jotka autetaan silloin kun tarvii.
N53
Koska olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen nainen, eikä todellakaan yhtään pelota mennä väliin jos jotakuta ahdistellaan. Päinvastoin. Ikinä ei ole tullut turpaan, ei ole ollut lähelläkään. Olen tosin itäsuomalainen alun perin, ja olen huomannut, että samantaustaisilla ihmisillä on samalla tavalla paljon matalampi kynnys mennä ihmisten kanssa naamakkain kuin länsisuomalaisilla tai varsinkin helsinkiläisillä, jotka ovat yleensä aivan paskkanjäykkiä kun pitäisi tehdä jotain. Kuuluu heillä varmaan kulttuuriin, että ihmisille ei saa puhua, eikä varsinkaan korottaa ääntä tai ottaa käsivarresta kiinni.
Kokeileppa googlettaa woman beaten. Siellä on materiaalia joissa naiselle on käynyt todella huonosti. Kaikki miehet ei jätä lyöättä naista tai tappamatta.
Ei niin, ei kaikki. "Ainoastaan" 95% miehistä jättää lyömättä naista, siinä missä löisivät miestä.
Tilanteessa missä ympärillä on useampi aikuinen ihminen, ei tarvitsisi kuin useamman yhdessä sanoa, että "lopeta tuo". Jos on uhka että puukot heiluu, soitetaan 112. Sanominen yleensä riittää, ei tarvitse käydä keneenkään käsiksi tai edes mennä sellaiselle etäisyydelle.
Olen itse tehnyt näin usein, jopa ihan yksin, enkä ole kokenut itseeni kohdistuvaa uhkaa tai joutunut käräjille.
T: keskikokoinen täti-ihminen
Tämä on sitä samaa vässykkäjuttua että mies ei voi auttaa vieraita lapsia kun tulee pedofiliasyyte.