Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työt ei jakaudu tasaisesti, ahkerat uupuvat

Vierailija
19.12.2022 |

Onko kokemuksia tällaisesta, että työpaikalla osa käyttää aikansa juoruamiseen ja kahvitteluun, sekä töiden välttelemiseen. Tunnolliset työntekijät tekevät töitä muidenkin edestä kunnes uupuvat. Joillakin ei ole lainkaan työmotivaatiota, mutta elintason takia joudutaan käymään töissä. Miten teidän työpaikallenne työt jakautuvat?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työ"ei ole koskaan jakautunut tasaisesti!

Vierailija
2/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut noita töiden välttelijöitä, jotka ovat yrittäneet valikoida itselleen helpoimmat työt. Onneksi nämä karsiutuvat loppujen lopuksi pois, joko lopettavat itse tai sitten siirretään muihin kohteisiin.

Sitten on myös sellaisia, jotka ei töitä vältttele, mutta ovat niin hitaita, että toinen tekee tuplamäärän töitä samassa ajassa. Silloin tulee kyllä monesti mieleen, että mitä ihmettä sitä itsekään tässä hosuu, kun toinen saa saman palkan tehdessään puolet vähemmän töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse se joka on ottanut asenteen ettei työelämässä tarvitse enää olla se kympintyttö jota äiti vaati vaan voin tehdä ihan sen oman näköisen 6,5 suorituksen. Teen sen minkä 8h aikana ehdin ja pidän kaikki tauot minuutilleen. 

Vierailija
4/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut noita töiden välttelijöitä, jotka ovat yrittäneet valikoida itselleen helpoimmat työt. Onneksi nämä karsiutuvat loppujen lopuksi pois, joko lopettavat itse tai sitten siirretään muihin kohteisiin.

Sitten on myös sellaisia, jotka ei töitä vältttele, mutta ovat niin hitaita, että toinen tekee tuplamäärän töitä samassa ajassa. Silloin tulee kyllä monesti mieleen, että mitä ihmettä sitä itsekään tässä hosuu, kun toinen saa saman palkan tehdessään puolet vähemmän töitä.

Saatko nyt jotenkin paremman taivaspaikan?

Vierailija
5/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi työhullu halusi tehdä liikaakin töitä ja lopulta päätettiin jakaa tarkasti vastuualueet. Nyt kaikilla on töitä. 

Vierailija
6/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse se joka on ottanut asenteen ettei työelämässä tarvitse enää olla se kympintyttö jota äiti vaati vaan voin tehdä ihan sen oman näköisen 6,5 suorituksen. Teen sen minkä 8h aikana ehdin ja pidän kaikki tauot minuutilleen. 

Tämä. Seuraavaksi töihin 9.1.2023.

Kivaa joulunalusaikaa kaikille!

Vierailija
7/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se tosipaikka tulee jokainen on se yksi harmaanumero jossain papereissa, pelkkä kuluerä vaikka miten luulisi olevansa muita parempi työntekijä.

Vierailija
8/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Lento lähtee ylihuomenna ja takaisin töihin noin puolessa välissä tammikuuta. Antaa toisten rehkiä.

Vierailija
9/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tunnollisuutta polttaa itseään loppuun. Se on typeryyttä.

Vierailija
10/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Lento lähtee ylihuomenna ja takaisin töihin noin puolessa välissä tammikuuta. Antaa toisten rehkiä.

Teen kesät keikkaa suomessa ja talvet olen etelässä. Nyt joululomalla suomessa ja tammikuussa takaisin lämpimään.

Vierailija
11/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä, sanoi jo vanha kansa.

Vierailija
12/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työnkuva on määritelty aika tarkkaan, eikä ilman kovaa opiskelua ei voi toisen tonttia hoitaa, niin toisinaan töitä teen minä sen kymmenen tuntia päivässä, sitten toisena päivänä kahvittelen puolet päivästä ja juoruilen jos juttukumppani löytyy.

Vierailija
13/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä nämä "tunnollisimmat raatajat" ovat myös innokkaimpia saikuttajia. Mieli ja kroppa ei kestä sitä "aina sata lasissa" -asennetta. Joka vuosi meillä normaalit työntekijät saavat vuoden aikana kuitenkin enemmän aikaan kuin "tunnollisimmat raatajat".

Vierailija
14/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenten työura on maratoonilaji. Ei nopeasti itsensä loppuun ajava ole tekokas kuin pienen hetken. Kilpikonna voittaa lopulta jäniksen.

Vierailija
15/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaa ei haittaa itsensä burnoutiin ajavat. Ne putoaa pois työelämästä sairastuesaan. Tilalle voi aina palkata seuraavan adhd-hiiren. Bisneksen rullaa ja jälkeen jää loppuunpalaneita ihmisraunioita.

Vierailija
16/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me miehet tehdään tunnissa asia jota naiset koko päivän. Teillä siihen kuuluu valittamista ja uhriutumista. aivan kuten ap:lla.

Vierailija
17/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun me miehet tehdään tunnissa asia jota naiset koko päivän. Teillä siihen kuuluu valittamista ja uhriutumista. aivan kuten ap:lla.

Jos nyt eka pääsisit työelämään :D

Vierailija
18/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten joku toinen korjaa jälkiä päivän. 😂

Vierailija
19/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä, sanoi jo vanha kansa.

Eli viisaimmat istuu kotona jos tämä pitää paikkansa?

Vierailija
20/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on tehdä rauhassa kunnolla. Sama kuin älykkyystesteissä, saisin niistä paljon paremmat pisteet jos ei olisi niin kiire tehdä niitä tehtäviä, vaan saisi miettiä rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän