Maksupalveluyhtiö Klarna talous- ja oikeusvaikeuksissa
Ruotsin ammattiliitto haastoi talousvaikeuksiin joutuneen maksupalveluyhtiö Klarnan oikeuteen massapotkuista. Liiton mukaan sille ei ilmoitettu irtisanomisista, eikä mahdollisuuksia neuvotteluihin tarjottu. Klarna joutui yllättäen irtisanomaan ison joukon työntekijöitään sillä yhtiö on joutunut pahoihin talousvaikeuksiin.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/maksupalveluyhtio-klarna-oikeuteen-r…
Kommentit (85)
Eikö nyt juuri tarvita luottokortteja?
Lamalta kyllä vaikuttaa jos Klarnan tapaisella firmalla menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo yhtiö voi olla talousvaikeuksissa?
Klarna on mafiaa.
Eikös Klarna ole osa Nordeaa?
Katsokaa laskujanne, Nordeaan ne menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on mafiaa.
Ja Klarnako ei voi itse olla Nordean tai jonkun muun pankin asiakas? Jos siis ihmettelet Nordean tilinumeroa.
Olen ostanut tuhansilla euroilla Klarnan kautta ja hyvin on aina toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on mafiaa.
ihan samaa Velaksi elämiselle loppu. töihin paksukaiset jos ei ole rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi ikinä ottaa tuollaisilta firmoilta laskua. Joko maksaa ostoksen tilauksen yhteydessä ja luottokorttikin turvallisempi.
Mulla on ollut verkkokauppaostoja Klarnan laskulle tehtynä. Eikä mulla ole ollut koskaan mitään valittamista Klarnan suhteen.
Ennemmin otan Klarnalta kuin siltä toiselta ruotsalaiselta rahoitusyhtiöltä, mikäs sen nimi nyt olikaan... taisi olla collector...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on mafiaa.
No, mut siis eihän Klarna ole mikään pankki... jossakin klarnallakin on oltava pankkitili... Mutta se että se pankkitili on Nordealla (kuten väität) ei tarkoita, että Klarna olisi osa Nordeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on mafiaa.
No, mut siis eihän Klarna ole mikään pankki... jossakin klarnallakin on oltava pankkitili... Mutta se että se pankkitili on Nordealla (kuten väität) ei tarkoita, että Klarna olisi osa Nordeaa.
Tai nojaa, ehkä se Klarna voidaan pankiksi mieltää, kun se on rahoituslaitos, se antaa luottoa verkkokauppaostoksiin, tai jotain sellaista. Mutta kai se nyt jossakin mainittaisiin, virallisissa nettitiedoissa, jos Klarna olisi Nordean sivuliike tai tytäryhtiö.
Mulla menee mun puhelinoperaattorin laskujen maksuissa rahat Nordeaan, onko tää operaattori osa Nordeaa.
Onko itua linkittää sellaisia uutisartikkeleita, joita ei pääse lukemaan, ellei ole lehden tilaaja.
Mitenkähän tuokin artikkeli jatkuu niiden parin rivin jälkeen, jotka pääsee maksutta lukemaan.
Kiitos.
Klarnan kulut masksaa?
a) myyjä
b) joulupukki
c) sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi ikinä ottaa tuollaisilta firmoilta laskua. Joko maksaa ostoksen tilauksen yhteydessä ja luottokorttikin turvallisempi.
Mulla on ollut verkkokauppaostoja Klarnan laskulle tehtynä. Eikä mulla ole ollut koskaan mitään valittamista Klarnan suhteen.
Ennemmin otan Klarnalta kuin siltä toiselta ruotsalaiselta rahoitusyhtiöltä, mikäs sen nimi nyt olikaan... taisi olla collector...
Klarna uskoo vain yhteistyökumppaniaan, eli verkkokauppaan. En ottanut pakettia vastaan, koska piti olla pikainen toimitus, mutta tuli vasta reilun kuukauden päästä. Posti palautti paketin, mutta huijarifirma ei tunnustanut, että on saanut paketin takaisin. Vaikka Lähetin moneen kertaan postin seurantakuitit, niin ei auttanut. Klarna laskutti.
Tein rikosilmoituksen, niin jopa meni Klarnallekin perille. Lasku peruttiin.
Perseestä on. Tunkee väliin vaikka maksaa "käteisellä" pankkitililtä tai luottokortilla.
Ongelmien ilmetessä myyjäliike ei pienellä painetun mukaan vastaa enää mistään vaan taistelet ulkomaalaista huijaria vastaan.
Tilaus hajosi kuljetuksessa, myyjä myönsi mutta rahat jäivät klarnalle.
Kuukausien taistelu mutta Ruotsin kuluttajaviranomaisen avustuksella sain kuin sainkin rahani takaisin.
On muuten a.o. viraston suurin työllistäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on mafiaa.
Ja Klarnako ei voi itse olla Nordean tai jonkun muun pankin asiakas? Jos siis ihmettelet Nordean tilinumeroa.
En mä sitä tilinumeroa vaan kun lasku tulee, maksu menee tilille jonka nimi on Nordea Finans Sverige AB.
Vierailija kirjoitti:
Vierailij dea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on mafiaa.
Tai nojaa, ehkä se Klarna voidaan pankiksi mieltää, kun se on rahoituslaitos, se antaa luottoa verkkokauppaostoksiin, tai jotain sellaista. Mutta kai se nyt jossakin mainittaisiin, virallisissa nettitiedoissa, jos Klarna olisi Nordean sivuliike tai tytäryhtiö.
Mulla menee mun puhelinoperaattorin laskujen maksuissa rahat Nordeaan, onko tää operaattori osa Nordeaa.
Ei vaan se maksun saajan nimi on Nordea Finans eikä Klarna.
Tilinumerot voi olla vaikka missä ooopeessä, mutta SAAJAN NIMI ei ole Klarna vaan Nordea.
Vierailija kirjoitti:
Perseestä on. Tunkee väliin vaikka maksaa "käteisellä" pankkitililtä tai luottokortilla.
Ongelmien ilmetessä myyjäliike ei pienellä painetun mukaan vastaa enää mistään vaan taistelet ulkomaalaista huijaria vastaan.
Tilaus hajosi kuljetuksessa, myyjä myönsi mutta rahat jäivät klarnalle.
Kuukausien taistelu mutta Ruotsin kuluttajaviranomaisen avustuksella sain kuin sainkin rahani takaisin.
On muuten a.o. viraston suurin työllistäjä.
Olisin tilannut Sievishopista Utua laukun ym. mutta ongelma juuri ettei voi maksaa verkkopankin kautta heti! En halua mitään klaarnoja väliin ja se vaikutti sekavalta touhulta. Utua laukut käyttää hyviltä ja kotimaisilta mutta EI VOI TILATA kuin Normaali ostosta. Paytraril tai Checout kelpaa maksun välittäjänä. Ei siinä mitään muita välikäsiä kuten tili kläärä tarvita! Ne haluaa vain rahaa ja toisaalta jos saakin jonkun palauttaman tuoteeen. Nämä kaupat vaate,kengät ovat riski ostoksia. Kotimaisia suosinut ja ollut hyviä,kokemuksia liinavaate,vaate,kenkiä ym sekalaista kodin pien tavaraa postin kautta ei ole ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailij dea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on mafiaa.
Tilinumerot voi olla vaikka missä ooopeessä, mutta SAAJAN NIMI ei ole Klarna vaan Nordea.
Sä taidat nyt sekoitaa johonkin muuhun. Mulla ainakin saajan ninenä on aina KLARNA BANK. Joka kerta, kun maksan jotain Klarnalle, on se sitten kerta- tai erämaksu.
-eri vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailij dea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on mafiaa.
Tilinumerot voi olla vaikka missä ooopeessä, mutta SAAJAN NIMI ei ole Klarna vaan Nordea.Sä taidat nyt sekoitaa johonkin muuhun. Mulla ainakin saajan ninenä on aina KLARNA BANK. Joka kerta, kun maksan jotain Klarnalle, on se sitten kerta- tai erämaksu.
-eri vastaaja
En sekoita mihinkään, pitääkö tässä kohta kuvakaappaus ottaa!?
Sulla voi lukea se Klarna Bank, jos olet sen pankin sivulle tallettanut sen nimen laskusta suoraan tai jotain. Mutta lopulta se paikka minne se menee, on Nordea Finans AB. Tarkastele tiliotteelta laskua.
Vierailija kirjoitti:
Jos yritys on laittanut että maksutapa Klarna niin eikö voi silloin maksaa normaalisti suoramaksuna omalta verkkopankkitililtään ollenkaan? Jos ei näy muuta vaihtoehtoa? Eikö ole outoa toimintaa ja väärin? .Tänään viimeksi ostin ja sitten näin ensimmäisenä Klarna vaihtoehdon jossa oli ruskea ruksi ja ajattelin että mitä hittoa kun on sanottu että kaikkien pankkien verkkomaksu käy niin huomasin onneksi että oli kohta alapuolella jossa sitten löytyi normaali käytäntö Paytrailin kautta. Olin jo kuovuttaa koska oli epäselvää miten edetä. Tätä ennen on kaikki ollut käyttämissäni kaupoissa ok. Ei mitään Klarnaa tungeta eteen. Vaikeinta näyttää olevan ostaa kenkä ja laukkuliikkeistä koska Klarna. Tai ei sitten ole oma pankki verkkomaksu mahdollista. Isoissa kaupungeissa on ilmeisesti tarve ostaa alle 300 e pintavaate ostos osamaksulla. Muutama suomalainen yritys käyttää olevan tuuliajolla,nettisivut seilaa mitään oikeaa infoa ei ole eikä hyvää tavaraa. Woke tavaroita ei tartte tyrkyttää. Eikä pintamuotia.
Sievishopista olisin voinut ostaa kengät ja laukun mutta kun on KLARNA johon vipuun en mene. Onko Sievi ja utua ruotsalaisten omistama? On niitä pienempiä yrityksiä jotka tarjoa verkkopankki maksun ilman osamaksu tilejä. Marimekon tuloksetkin ollut jo vuosia ei normaaleille.
Vierailija kirjoitti:
Bubble management alkaa pettää kun taivas tulee vastaan. Ei toimi enää pörssiyhtiöllä.
Itse tilannut klarnan kautta noin 2000 euron edestä eikä tähän päivään mennessä ole tullut laskua. Mikäs siinä, ilmainen kelpaa aina.