Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni monet ihmiset ovat tylsiä. Voiko se johtua siitä, että minut on mittauksissa todettu älykkääksi?

Vierailija
18.12.2022 |

Tiedän että tämä kuulostaa tökeröltä ja varmaan sitä onkin.
Koen olevani empaattinen ihminen ja hyvä ihmistuntija. Niin minulle on usein myös sanottu. Minulla on vilkas sosiaalinen elämä ja hyviä ystäviä.

Aika usein kuitenkin tunnen oloni yksinäiseksi jollain syvällä henkisellä tasolla sellaisissa arkisissa kanssakäymisissä. Koen monet keskustelut tylsiksi ja pinnallisiksi, vaikka muut osapuolet saattavat pitää ajatuksiaan hyvin originelleina ja oivaltavina.

ÄO:ni on mitattu olevan 144 Mensan testeissä. Eli en todellakaan ole mikään Einstein. Esim. yliopisto-opiskelijoissa tämä luku ei ole mikään harvinaisuus. Mutta kuitenkin olen sellainen, että hoksaan asiat nopeasti ja olen syvällisesti ja laaja-alaisesti kiinnostunut monista asioista. Teen parhaillaan väitöskirjaa.

Minulla on yksi tosi hyvä ystävä, joka on myös testattu ja hänellä on about samaa luokkaa ÄO. Hänellä tosin on paljon nopeammat hoksottimet kuin minulla. Mutta tosi usein oikein odotan, että pääsen keskustelemaan monista asioista hänen kanssaan. Korvamerkitsen kirjoja ja artikkeleita ja puheenaiheita ja toisillemme huikkailemme, että hei perehdy tähän, haluan keskustella tästä kanssasi. Lähipiirissäni ei ole ketään muuta oman siskoni lisäksi, jonka kanssa kokisin keskustelut näin stimuloiviksi. Ja hän on ihan eri alalla kuin minä, eli ei ole siitäkään kyse.

Sitten taas minua älykkäämmät ihmiset varmaan kuuntelevat minun jorinoitani että hohhoijaa, mitä ihmettä tuo luulee itsestään.

Voiko tällä yksinäisyyden kokemuksella ja jatkuvalla stimulaation tarpeella olla yhteyttä älykkyyteen? Vai olenko vain nirso ja leuhka ihminen?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta päätellen ÄO:n arviointi on mennyt yläkanttiin ja rajusti.

Vierailija
2/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs keskustelu. Sehän on sitä oikeaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta päätellen ÄO:n arviointi on mennyt yläkanttiin ja rajusti.

Tein tahallani hiukan clickbait-henkisen otsikon tälle aloitukselle. Se toimii :D

ap

Vierailija
4/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on ainakin tylsä eikä älykkyydestä tietoakaan.

Vierailija
5/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kertoa mutta kyllä suurin osa arkipäivän jorinoista on tylsiä ja pinnallisia meille tyhmillekin.

Vierailija
6/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mieluummin yksin, kuin joidenkin mielestäsi tylsien kanssa?

Vierailija
7/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on paljon tärkeämpää, että on yhteisiä kiinnostuksenkohteita.

Yksi kaverini kuuluu Mensaan. Olin kerran hänen bileissään, jossa oli useita Mensan jäseniä. En ole koskaan nähnyt yhtä montaa käytöstavatonta ihmistä.  Äly ei selvästikään takaa hyviä sosiaalisia taitoja.

Vierailija
8/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä huomaa, jos kohtaa "vertaisensa" keskustelijan. Älykkyyteen liittyy uteliaisuus ja avoimuus uusille kokemuksille. Älykkäitä yhdistää kiinnostus ja halu perehtyä laajasti eri ilmiöihin ja ymmärtää niiden mekanismeja.

Mutta äly ei suojaa ikävältä ja leuhkalta luonteelta :-)

Vierailija
9/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mieluummin yksin, kuin joidenkin mielestäsi tylsien kanssa?

En. Minulla on kavereita ja ystäviä monilta eri aloilta. En tiedä mikä heidän ÄO:nsa on eikä se kiinnostakaan, koska on paljon muitakin ominaisuuksia, jotka merkitsevät enemmän.

Mutta heidän kanssaan en keskustele kaikista aiheista yhtä mielelläni. Kuten aloituksessa kuvasin. En nauti siitä yhtä paljon.

ap

Vierailija
10/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensalaisen kaveri kirjoitti:

Minusta on paljon tärkeämpää, että on yhteisiä kiinnostuksenkohteita.

Yksi kaverini kuuluu Mensaan. Olin kerran hänen bileissään, jossa oli useita Mensan jäseniä. En ole koskaan nähnyt yhtä montaa käytöstavatonta ihmistä.  Äly ei selvästikään takaa hyviä sosiaalisia taitoja.

Kun kävin Mensan testeissä, seurasin hetken jäsenten meininkiä ja jotain siinä juttelin ja munulle jäi aika ikävät vibat. Sellaiset ylimieliset juuri. Sen jälkeen ei tullut minkäänlaista kiinnostusta profiloitua mensalaiseksi tai osallistua heidän toimintaansa.

ap

Vierailija
11/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan ihmiset todella ovat tylsiä

Vierailija
12/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla. Olisi kiva olla ihmisten kanssa, mutta suurin osa liian tyhmä. Jään mieeluummin yksin kotiin vaikka välillä tuntuu yksinäiseltä.

Älykkäiden seuraa tuntuu myös raskalta kun se on usein vain hetkellistä ja jään miettimään tätä sontakasaa nimeltään yhteiskunta ja sitten pudotus on aina niin kova.

Vierailija
13/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsiä? En edes jaksa rekisteröidä muita noin, huomaan vaan yleensä että suurin osa on saakelin tyhmiä, se kun näkyy ja kuuluu heti.

Vierailija
14/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, et sinä älykäs ole, samanlainen uniikki lumihiutale sinä olet...

Vierailija
15/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot vammanen skitso. Sä luulet olevas älykäs, kun oikeesti olet itsekäs, skitso narsisti. Lisätään vielä tunnevammainen.

Onnea. Olet harhainen jos kuvittelet itsesi muiden yläpuolelle. Sitä kutsutaan myös bibolaarisuudeksi. Googlaa vaikka huvikses!

Vammainen, skitso, narsisti ja bipo samassa viestissä vasta onkin kypsää kommentointia :D taisi tämä aloitus vähän mennä jollain tunteisiin :D

Mutta aapeelle. Ei ihminen ole välttämättä tylsä vaikka hänen ÄO olisi alhaisempi. Avaa silmiäsi vähän!

Vierailija
16/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten tehtävänä on siis olla älyllisesti stimuloivia sinua kohtaan. Vastuutat heitä tylsyydentorjujina. Miksi näin?

Vierailija
17/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että kiinnostuksen kohteesi ei ole valtavirtaa. Haluatko mennä sellaisiin yksityiskohtiin kaikessa, että suurin osa ihmisistä tylsistyy sellaiseen tietonörtteilyyn, vaikka toisaalta taas itse tylsistyt liian pintapuoliseen asioiden käsittelyyn? Onko sinulla erittäin hyvä muisti?

Vierailija
18/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kuvittelee tänä päivänä olevansa vaikka mitä. Kaikki yrittää olla muita parempia, nokka menee sateeseen ja ikinä sinne yliopistoon ei silti ole koskaan kyetty tai edes haettu kun ei pää kestä lukemista.

Mutta sikti kuvitellaan ilevansa maailman seitsänäs ihme ja muut tyksiä.

Olet säälittävä luuseri

Vierailija
19/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisenkin ihmisen kanssa saa aikaan monipuolisen keskustelun.

Voit olla älykäs. Mutta itse tylsä ja huono keskustelija.

Et saa käännettyä tyhmimmän ihmisen kanssa keskusteluja pintaa syvemmälle, etkä löydä uusia aiheita.

Vierailija
20/80 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot vammanen skitso. Sä luulet olevas älykäs, kun oikeesti olet itsekäs, skitso narsisti. Lisätään vielä tunnevammainen.

Onnea. Olet harhainen jos kuvittelet itsesi muiden yläpuolelle. Sitä kutsutaan myös bibolaarisuudeksi. Googlaa vaikka huvikses!

Vammainen, skitso, narsisti ja bipo samassa viestissä vasta onkin kypsää kommentointia :D taisi tämä aloitus vähän mennä jollain tunteisiin :D

Mutta aapeelle. Ei ihminen ole välttämättä tylsä vaikka hänen ÄO olisi alhaisempi. Avaa silmiäsi vähän!

Sieltähän taas tuli älynväläys, voi tsiisus tätä porukkaa täällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi