Ei sääliä sähkölämmittäjille
Iät ja ajat nämä omakotitaloissaan asuvat ovat pilkanneet meitä neukkukuutioissamme asuvia. Nyt kun sähkön hinta on noussut, vaativat meitä veroeuroillamme heitä tukemaan. Jostain syystä minulta ei juuri sympatiaa, rahaasta puhumaakaan, näille sähkölämmittäjille riitä.
Kommentit (37)
Rouva Töölöstä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vaan mikään iso sähkölasku ole, halpa soppari voimassa vielä pitkään ja maalämpö sekä 2 takkaa. 2kk sähkölasku oli 80€. Siinähän asutte kuutioissanne, itse nautin omasta isosta talosta ilman naapureita.
Tämän kuutioasunnon hinnalla saisi ostettua 95% Suomen omakotitaloista.
Aika kallis kuutio. Suomessa on aika paljon omakotitaloja.
Vierailija kirjoitti:
17, niin, mutta ikävä kyllä senkin omistaa pankki et sinä.
Jos tykkää kuutiosta niin se on sillon ihan ok, itse arvostan sitä että minulla ei ole naapureita, voin tehdä pihalla mitä vaan mitä haluan ilman että kukaan näkee tai kuulee ja asuinneliöt ovat todella ruhtinaalliset. Kuka arvostaa mitäkin, sä varmaan sijaintia, mutta mä arvostan rauhaa kun ei ole edes työssäkäynti velvoitetta kun kaikki on omaa eikä velkaa.
Jostain syystä noita suuria, metsän keskellä olevia taloja saa pilkkahinnalla, kun kysyntää ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vaan mikään iso sähkölasku ole, halpa soppari voimassa vielä pitkään ja maalämpö sekä 2 takkaa. 2kk sähkölasku oli 80€. Siinähän asutte kuutioissanne, itse nautin omasta isosta talosta ilman naapureita.
Laskeskelin samaa. 95% Suomen omakotitaloista maksaa noin yli 100 miljardia euroa.
Hei AP, noin puolet asuntokunnista asuvat rivarissa tai omakotitalossa.
Eli: jos sinusta tuntuu siltä että tämä talossa asuuminen on joku erikounen juttu, niin se on sinun ongelma. Rivareissa ja taloussa asuvat kuuluu ihan Suomen perus keskiluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijainti maksaa.
Edelleenkään kaikki sähkölämmittäjät ei asu omakotitalossa. Mutta jos tästä haluat vahingoniloa tuntea, niin toki sen sinulle suon.
Vierailija kirjoitti:
Hei AP, noin puolet asuntokunnista asuvat rivarissa tai omakotitalossa.
Eli: jos sinusta tuntuu siltä että tämä talossa asuuminen on joku erikounen juttu, niin se on sinun ongelma. Rivareissa ja taloussa asuvat kuuluu ihan Suomen perus keskiluokkaan.
Miksi ne sitten vaikeroivat sähkönhinnan takia?
Ihmiset on ilkeitä ja epäempaattisia ihan sama missä luukussa tai lukaalissa asuvat. Surettaa. En pidä tästä maailmasta. Onneksi on elukoita seurana, koska ihmisistä alan saamaan tarpeekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijainti maksaa.
Ei mikään sijainti voin maksaa 100 miljardia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijainti maksaa.
Sähkölämmittäjäkö siellä saivartelee?
Kunhan kysyn. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijainti maksaa.
Sähkölämmittäjäkö siellä saivartelee?
Puulämmittäjä. Minun talon hinnalla saisi ostettua kolme autoa, ja vuoden bensat.
En tarvitse sääliäsi, maksan itse taloni sähkölaskun toisin kuin sinä vuokraluukkusi!
Kommunismi saa voimansa kateudesta, katkeruudesta ja pahantahtoisuudesta. Tuli vaan mieleen.
Asumistukielätti siellä huutelee
OKTasujat eivät asumistukia nostele
Miten se nyt menikään... suu säkkiä myöten ja muuttakaa halvempaan tai jokaisen oma valinta jne.
Valinnat ja typeryys ovat aina omia mokia. Syyllinen löytyy peiliin katsomalla.
Asun 80-luvulla rakenetussa omakotitalossa, joka lämpiää suoralla sähköllä. Piti olla pitkä kiinteähintainen ja edullinen sopimus, mutta toimittaja pani pillit pussiin kesällä. Nyt maksellaan sitten pörssihintoja.
Tämän Pohjois-Karjalassa sijaitsevan omakotitalon hinnalla saa ehkä kymmnen neliön kämpän pääkaupunkiseudulta. Jos tätä nyt joku edes koskaan ostaisi.
Marraskuun sähkölasku oli 700 €. Sisälämpötila 16, ja kaksi ilmalämpöpumppua puhkuu täysillä. Kertaakaan ei saunottu.
Olisi pitänyt osat ennakoida sähkön lähes 10-kertainen hinnannousu, myydä ajoissa ja muttaa kunnan elätiksi Etelä-Suomeen jo vuosia sitten. Oma moka.
Ei huolta sähkölaskusta kun emme olleet niin tyhmiä että olisimme laittaneet uuteen taloomme sähkölämmityksen.