Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pyykinpesukone voi hajota? Kertokaa omat kokemukset?

Vierailija
18.12.2022 |

Kiinnostaa tietää miten se kone voi hajota. Jos esim rumpu hajoaa, nii miten se hajoo? Sylkeekö ulos osia oven läpi vai mitä tapahtuu? Oon vaa vähä vainoharhainen oman koneeni kans nii haluan tietää mitä kaikkee voi olla odotettavissa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tvättmaskinen går sönder på det viset att den inte fungerar längre.

Lite andra också om det beror andra saken

Vierailija
22/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on semmone ongelma oman koneen kans että se hyppii ja seilaa pitkin vessaa jos on vähänki painavempaa pyykkiä, esim joku painava huppari, sit pyyhkeitä, tai pussilakana . Ne kun menee myttyyn palloksi siellä koneessa, alkaa järkyttävä pomppiminen. Joudun mennä pitelee konetta sillo. Pelkään että rumpu hajoaa ja sylkee osia mun päälle. Voiko se luukku aueta jos esim rumpu lähtee sijoiltaan? En halua jalkaan sitä ainakaa sillo ku oon siinä likellä :D koneen jalat joudun joka kerta ruuvata ja tasapainottaa sen hyppelemihtisen jälkeen, koska ne löystyy. Kone on pieni ja heppoinen 4kg.. vessan lattia vielä kalteva nii lähtee helposti seilaa paikoltaan.

Ap

Kone vaakasuoraan vatupassin avulla. Pitäisi tehdä jo käyttöönotettaessa. Jojainen koneen jalka on säädettävissä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpu jumpsahteli pesukoneen ulkokuorta vasten, pari kertaa pesin kolisevalla koneella pienillä linkouskierroksilla, mutta kolisi muissakin vaiheissa, kun esim. poisti vettä. Huomasin, että rumpu liikkui koneen sisällä, eli oli irti. En pessyt sen jälkeen.

Vierailija
24/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jos rumpu heiluu holtittomasti, voi jousitus olla rikki.

Vierailija
25/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pitkää kaikista hajoaa laakerit. Varoittaa etukäteen pitämällä yhä kovempaa meteliä.

Laakerit voi joko vaihdattaa tai ostaa uuden koneen.

Vierailija
26/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rummun kiinnitys repesi toiselta puolelta kokonaan irti, ei ollut korjattavissa. Yhdessä koneessa ohjelmavalitsin oli kulunut, piti aina muistaa käydä itse kääntämässä kiekkoa pari pientä napsua eteenpäin niin taas jatkui pesuohjelma sujuvasti.

Vierailija
27/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on semmone ongelma oman koneen kans että se hyppii ja seilaa pitkin vessaa jos on vähänki painavempaa pyykkiä, esim joku painava huppari, sit pyyhkeitä, tai pussilakana . Ne kun menee myttyyn palloksi siellä koneessa, alkaa järkyttävä pomppiminen. Joudun mennä pitelee konetta sillo. Pelkään että rumpu hajoaa ja sylkee osia mun päälle. Voiko se luukku aueta jos esim rumpu lähtee sijoiltaan? En halua jalkaan sitä ainakaa sillo ku oon siinä likellä :D koneen jalat joudun joka kerta ruuvata ja tasapainottaa sen hyppelemihtisen jälkeen, koska ne löystyy. Kone on pieni ja heppoinen 4kg.. vessan lattia vielä kalteva nii lähtee helposti seilaa paikoltaan.

Ap

Kone vaakasuoraan vatupassin avulla. Pitäisi tehdä jo käyttöönotettaessa. Jojainen koneen jalka on säädettävissä...

No eikö se niin sanonut tuossa tekevänsä usein? Vai mitä "tasapainottamisella" tarkoittaa?

Vierailija
28/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Koneissa on punainen valo ja kun se alkaa palaamaan niin kone on huollon tarpeessa. Huolto vaan maksaa usein 150 euroa ainakin joten ei kannata viedä huoltoon vaan ostaa uusi kone. Minun koneessa alkoi palaa vaan punainen valo, yritin käynnistää sen mutta ei voinut pestä enää pyykkiä. Totesin että ei huoltoon kannata viedä ja ostin suoraan uuden koneen. Se kone kesti 6 vuotta. Nyt mun uusi kone ollut käytössä 2 vuotta.

Mulla kesti edellinen kone 16 vuotta, nykyisellä mennään kahdeksatta vuotta. Pyykkiä pesen pari-kolme koneellista parina päivänä viikossa (työvaatteet/tummat/vaaleat/värilliset).

Vierailija
29/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele jos monen koneet hajoavat ennenaikaisesti, ensin on muistettava poistaa kuljetustuet, sitten tasapainottaa koneen jalat, ei sinnepäin vaan vatupassilla tarkasti, jos ei tehty kunnolla ja kone rämisee ja pompii, pahimmillaan käytännössä räjähtää. Muuta tärkeää on putsata sihdit joka pesukerran jälkeen, ja pestä kone ns, rumpupesulla kerran kuukauteen.

Jos nuo on laiminlyöty takuu ei korvaa.

Sitten on myös hyvä käyttää pesuainetta joka ei sakkaudu koneen pinnoille ja putkiin, mutta siitä ei ole helppoa saada tietoa, kaikki kehuvat omaansa.

Tietysti on ohjelmakortti joka ohjaa ohjelmia ja se viottuu jos huolto laiminlyöty, se on lähes koneenhintanen jos joutuu vaihtamaan.

Vierailija
30/39 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuului kauhea ääni, kun joku osa koneen sisällä possahti. Oli sitten sellaista valkoista muovisilppua possahduksen tuloksena, en muista mikä oli osan nimi. Hyvä kun siitä koneesta pääsi, hiton pitkiä ohjelmia joiden lämpötilasta ei mitään tietoa. Ne ohjelmat oli mm. verhot, vauvanvaatteet, lakanat, urheiluvaatteet, puuvilla..

Vierailija
31/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joku aiempi pesukone alkoi ensin sekoilla ohjelmissa. Laitoit vaikka 40 asteen tehopesun, niin yhtäkkiä huomaat koneen pyörittävän pitkää 60 asteen ohjelmaa. Loppujen lopuksi sitten pysähtyi kesken ohjelman ja jätti vedet koneeseen sisälle. Onneksi sentään saatiin lopulta luukku auki ja pyykit pois koneesta.

Vierailija
32/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä olleen pesukoneen rumpu halkesi takaa ja vuosi vedet lattialle. En tiedä oliko kyse siitä, että kuumeni liian paljon siihen, että laitettiin päälle liian kylmänä mökille tullessa, koska mökki kylmiltään talvet. Kotona oleva kone kestänyt yli 17-vuotta ja kerran vaihdettiin itse vain toinen pumppu ja tuostakin aikaa jotain 12-vuotta. 

Vierailija
33/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krääk. krääk, klonk, klonk,poks.

Tämä ääni enteilee pesukoneen viime hetkiä. Meilläkin ennen tasaisesti lingonnut kone viimeisen vuoden pomppi ja seilasi enemmän paikoiltaan kuin ennen. Ja voimakas ääni kieli siitä, että jokin rummun kiinnitysosa oli irronntu (eli jos on vaikka kiinni 4 mutterilla/ruuvilla/milläonkaan), niin oli varmaan kiinni kolmella sen viimeisen vuoden.

Sitten se hajoo niin, että ei jaksa enää pesuvesiä valuttaa pois ohjelman jälkeen. Kaksi pesukonetta hajonnut niin, että se ei vain jaksa. Vedet jäävät koneeseen.

Vierailija
34/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskunvaimentimet alkaa pettää. Kone alkaa täristä ja hyppiä. 

Korjaus maksaa 500, uusi kone 320 tarjouksesta.....älytöntä. 

Vierailija
35/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kauluskumi rikki, muuten hyvä ja kunnossa vaikka oli jo vanha kone. Tilasin uuden kauluskumin Saksasta ja sain sen vaihdettua itse. Meni sillä korjauksella muutama vuosi eteenpäin ennen kun hankittiin uusi kone.

Vierailija
36/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone pysähtyi kesken ohjelman eikä enää mennyt päälle. Luukku ei auennut kun valo paloi. Mies mietti että saa luukun kyllä väkisin auki mutta sitten tulee tulva.

Vierailija
37/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hajosi sillä tavalla ett äpyörittää vain ohjelmaa vaikka lopun elämänsä, muttei koskaan saa ohjelmaa valmiiksi. Siinä sitä ihmeteltiin kun kone pyöri kuudetta tuntia että mitä ihmettä. 

Vierailija
38/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottori väsyi, ei jaksanut pyörittää enää rumpua.

Vierailija
39/39 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesin purkutiiliä pesukoneessa. Heti hajosi. Paskan möivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan