Miksi jouluna pitäisi ostaa joululahjoja, meidän perhesssä on ajatus
että ostetaan jouluruokakassi jonkun tahon kautta sitä tarvitseville. Muutoin ollaan perheen kesken, lapsillekin tämä ok. Mummo antaa yleensä villasukat.
Kommentit (6)
Meidän perheessä on ollut sellainen ajatus jo vuosia, että isot teinit saavat jotain pientä lahjaksi ja vuoden aikana ostetaan sitten sitä mitä oikeasti tarvitsee. Jouluna yleensä ei ole mitään kovin ihmeellisiä toiveita ja tarpeita kenelläkään.
Mummoloihin ja parille lähinaapurin mukavalle mummolle viedään kukkaset. Ystäville ja sukulaisille laitetaan joulutervehdys lähempänä joulua, joillekin vanhemmille sukulaisille soitetaan ennen joulua ja jutellaan ajan kanssa kuulumiset.
Jouluna sitten syödään hyvin kaikille mieluisia ruokia ja otetaan rennosti.
Ilmoittaudun halukkaaksi ruokakassille!
Meillä taas ostetaan lahjoja ja hyvää ruokaa ja nautitaan yhdessäolosta. Kaupungin keskustassa näkee tarpeeksi sitä väkeä, jolle jouluruokaa tarjoaa jokainen taho, rotat ja linnut kiittävät puistoihin tyhjennetyistä ruokakassien sisällöistä.
Minusta on mukavaa nauttia myös perinteisistä juhlapäivistä. Ei joulunakaan tarvitse ostaa mitään ylimääräistä vaan sitä, mitä kukin muutenkin tarvitsisi. Eikä sen välttämättä tarvitse olla kallista.
Minusta on tekopyhää pahoittaa lapsen mieli ostamalla nallen sijaan vuohi Afrikkaan.
Mä ostan lahjoja vain lapsille ja jos itse tarvitsen jotain, ostan sen itselleni joululahjaksi.
Lapset saa pääosin kans lahjaksi jotain tarvitsemaansa ja jotain toivomaansa, yleensä ostan itse kalleimman toiveen ja muut on sit niitä tarvittavia asioita.
Kyllä meillä lahjat kuuluu jouluun. Aina kuitenkin varojen mukaan. Muiden kanssa on sovittu, ettei lahjoja. Näin ei tule niitä väkinäisiä konvehtirasioita tai joulukukkia -tai jotain turhia koriste-esineitä, jota taitaa kaikilla olla pilvin pimein.
Eihän kaikki edes vietä joulua.