Millainen on hyvä parisuhde?
Kertokaapa ihmiset sinkut ja suhteessakin olevat , mikä tai mistä tulee hyvä parisuhde? Mitä se vaatii?.
Mun mielestä parisuhde vaatii sen että tullaan ylipäätään toimeen toisen kanssa juuri sellaisena kuin se on.
Muistaa toista säännöllisesti, muistaa kertoa toiselle siitä tärkeydestään yms.
Rehellisyys on tosiaan yksi tärkeimpiä asioita joita vaaditaan suhteelta.
Luotettavuus (ettei heti tilanteen tullen petä toista , jos esim:riitaa yms...).
Onnellinen parisuhde on sitä kun toista katsoessaan tajuaa että tuossa on kaikki mitä tarvitsen (tilanteesta riippumatta).
Kommentit (3)
Kun molemmat kunnioittavat toisiaan.
En itse sanoisi, että onnellisen parisuhteen määritelmä on se, ettei haluaisi elämässä mitään muuta kuin vain sen kumppanin. Tai jos noin on, sitten en kai ikinä ole ollut onnellisessa suhteessa, koska minulla on elämässä muitakin toiveita ja unelmia kuin kumppani - ja nuorempana halusin vieläpä lapsiakin (nykyisin lapset siis jo on).
Hyvä parisuhde on sellainen, jossa on hyvä olla toisen kanssa. Tarkempia määritelmiä on vaikea antaa, koska eri ihmisille se tulee eri asioista. Mutta kyllä minusta se, että toisen kanssa on helppo ja luonteva olo, tuntuu siltä että kuulutaan yhteen, on voimakas tunne kumppanuudesta, jne. Minusta hyvässä suhteessa on samaan aikaan toisaalta rauhallinen olo ja myös intohimoa (kyllä, tämä on mahdollista). Ja yhteensopivuus on tärkeää, niin henkinen kuin seksuaalinen.
Sellainen, missä on hyvä olla.