Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mmitä ihmettä, siis käyttääkö aikuisetkin nykyään jotain tiktokkeja?

järkyttyneen hämmästynyt
17.12.2022 |

Olen ehkä vähän liian tynnyreissä aikaani viettänyt, kolmekymppinen.
Eilen näin luokkakavereita pikkujoulun merkeissä, aikuisia perheellisiä ihmisiä.
Kaikilla puhelimet kädessä saman pöydän ääressä.
Kaikki esittelivät ja lähettelivät toisilleen tiktokkeja ja näyttivät julkaisemiaan instakuvia.
Siis koko tapaaminen, ja kaikki keskustelu meni siihen "ootteko nähny tän ja tän videoita?".
Aiheutin hämmennystä ja selkeästi epämukavuutta ihmisissä kun poistin instan muutama kuukausi sitten enkä ole vieläkään ladannut whatsappia takaisin.
En varsinaisesti paheksu mutta olen ihan tosi hämmentynyt. Olen ihan kokoajan luullut että tiktok on joku lasten uusi snäppi .
No tämä nyt on vaan minun elämääni, se siitä.

Mutta siis minulle tuli ihan oikeasti täysin yllätyksenä että aikuisten "keskustelukulttuuri" koostuu nykyään lyhyistä videoista ja emojeista.

Kun näimme syksyllä koululla, ihmiset vuorovaikuttivat vielä puhumalla ja katsoivat puhuessaan toisiaan silmiin.
Onko syksyn aikana tapahtunut joku älylaitevallankumous josta en ole kuullutkaan?
Ja mitä ihmettä, jäänkö nyt sitten kaikesta paitsi?
Apuva.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on ihan nykypäivää... kaikki sosiaaliset mediat yms. ovat aikuisten suosiossa... olen oldschool käytän enemmän youtubea...

Tä on niin ihana, et youtube on oikeesti aika oldschool. Muistan kun se "ilmestyi". Ja wikipedia, voi jösses.

Kohta on Tiktok oldschool jne jne. Nykyään viidessä vuodessa menee kaikki uusiksi, jos haluat pysyä trendien harjalla. Toinen vaihtoehto on haistattaa paskat noille sovelluksille ja käyttää juuri sitä mitä lystää. Itse jätän teinien harteille vaihtaa jatkuvasti uusiin.

Vierailija
22/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on koukuttava. Kaikki siellä on mummot mukaanlukien. Ei sinne pakko ole ite tiktokkeja tehdä.

En oo koskan kehdannut kysyä pitääkö olla oma tili jos haluaa tiktokeja nähdä. Esim. lehtiartikkeleissa nykyään usein upotettuja insta-tiktok-twitter -juttuja, mutta jostain syystä en näe niitä, tai saa auki selaimessa. Oon niin käsi että häääveeettttäääää.

Siksikin jättänyt somen omaan arvoonsa. Kun en vaan osaa.

Eli ei kaikki aikuiset käytä somea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä miksi kukaan haluaa katsoa ylipäätään näitä videoita. Siis joku tyyppi puhuu jostain aiheesta omia mielipiteitään? Miten ketään kiinnostaa jonkun randomin jaarittelut, etenkin kun asia on aina tosi pitkäveteisesti selitetty ja moneen kertaan toistetaan ja pahimmillaan kerrotaan samalla jotkut kumminkaiman kuulumiset (joskus olen yrittänyt etsiä esim tuotearvosteluja, ja luovuttanut kun jossain 5min videossa varsinaista asiaa on 30 sekuntia).

Siis mitä sieltä ylipäätään ihmiset katsovat ja miksi?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä