Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mmitä ihmettä, siis käyttääkö aikuisetkin nykyään jotain tiktokkeja?

järkyttyneen hämmästynyt
17.12.2022 |

Olen ehkä vähän liian tynnyreissä aikaani viettänyt, kolmekymppinen.
Eilen näin luokkakavereita pikkujoulun merkeissä, aikuisia perheellisiä ihmisiä.
Kaikilla puhelimet kädessä saman pöydän ääressä.
Kaikki esittelivät ja lähettelivät toisilleen tiktokkeja ja näyttivät julkaisemiaan instakuvia.
Siis koko tapaaminen, ja kaikki keskustelu meni siihen "ootteko nähny tän ja tän videoita?".
Aiheutin hämmennystä ja selkeästi epämukavuutta ihmisissä kun poistin instan muutama kuukausi sitten enkä ole vieläkään ladannut whatsappia takaisin.
En varsinaisesti paheksu mutta olen ihan tosi hämmentynyt. Olen ihan kokoajan luullut että tiktok on joku lasten uusi snäppi .
No tämä nyt on vaan minun elämääni, se siitä.

Mutta siis minulle tuli ihan oikeasti täysin yllätyksenä että aikuisten "keskustelukulttuuri" koostuu nykyään lyhyistä videoista ja emojeista.

Kun näimme syksyllä koululla, ihmiset vuorovaikuttivat vielä puhumalla ja katsoivat puhuessaan toisiaan silmiin.
Onko syksyn aikana tapahtunut joku älylaitevallankumous josta en ole kuullutkaan?
Ja mitä ihmettä, jäänkö nyt sitten kaikesta paitsi?
Apuva.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan aikuisetki selaa tiktokkia. Siellä on ihan hauskaa juttua. Tykkään enemmän kuin instasta jne.

Vierailija
2/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan nykypäivää... kaikki sosiaaliset mediat yms. ovat aikuisten suosiossa... olen oldschool käytän enemmän youtubea...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi. Ajattelin joskus että putoan teknologian kärryiltä ehkä vasta viiskymppisenä mutta että jo!

Ap

Vierailija
4/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on koukuttava. Kaikki siellä on mummot mukaanlukien. Ei sinne pakko ole ite tiktokkeja tehdä.

Vierailija
5/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki käytä. Osa ilmeisesti käyttää. Emojeista en tiedä. :D Pidän pitkistä rauhallisista videoista itse vaikka puhetta englanniksi ja en halua levotonta melua. 

Vierailija
6/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hauskempaa kuin kuulla ap:n juttuja veneen pohjan tervaamisesta. Tai olla äänekkäästi samaa mieltä jonkun saatanan toimittajan kanssa.

Vierailija
7/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tik Tok on syöpää eikä sen käyttö ikää katso.

Vierailija
8/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää spekuloimatta - voisiko viimeaikojen koronaetäilyllä olla vaikutusta tähän kulttuurin murrokseen?

Aikamoinen harppaus kyllä, tuntuu etten ole vieläkään edennyt siitä kun sähköpostitse lähetettiin kiertokirjeitä ja e-kortteja.

Nyt sitten jokatoinen perheenäiti on sisällöntuottajainfluensserivloggaaja #hidastaelamaa.

Ja ite oon syntynyt vasta ysärillä.

Vierailija
9/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hauskempaa kuin kuulla ap:n juttuja veneen pohjan tervaamisesta. Tai olla äänekkäästi samaa mieltä jonkun saatanan toimittajan kanssa.

Mitä sä tarkoitat tällä kommentilla ? -ohis

Vierailija
10/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän miettiä mistä ennen juteltiin. Ei ehkä ihan venhoista sentään.

Mutta totta kyllä, olen himotylsä ja verkkainen enkä sopeudu enää tähän nykyaikaan.

Mistä tulikin mieleeni Markus Kajon loistava pakina veneiden tervaamisesta!

Ap

Vierailija
11/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta totta kyllä, olen himotylsä ja verkkainen enkä sopeudu enää tähän nykyaikaan.

Ap

Siis yksin kuunneltuna Kajo varmasti tippuu jollekulle. Mut mitä muuta keskusteltavaa tossa voi olla kuin käsikirjoituksen märehtimistä?

Vastaavasti tiktokkien tuijottelu on yhdessä kokemista, mikä taas on varsin väkevä sosiaalisuuden muoto. Videothan saa olla ihan mitä hyvänsä, yleensä toki pienimmän yhteisen nimittäjän mukaisesti, mut väliäkös tuolla.

Vierailija
12/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on ihan nykypäivää... kaikki sosiaaliset mediat yms. ovat aikuisten suosiossa... olen oldschool käytän enemmän youtubea...

Tä on niin ihana, et youtube on oikeesti aika oldschool. Muistan kun se "ilmestyi". Ja wikipedia, voi jösses.

Vierailija
13/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis yksin kuunneltuna Kajo varmasti tippuu jollekulle. Mut mitä muuta keskusteltavaa tossa voi olla kuin käsikirjoituksen märehtimistä?

Vastaavasti tiktokkien tuijottelu on yhdessä kokemista, mikä taas on varsin väkevä sosiaalisuuden muoto. Videothan saa olla ihan mitä hyvänsä, yleensä toki pienimmän yhteisen nimittäjän mukaisesti, mut väliäkös tuolla.

I rest my case. Siis siitä että tylsä olen.

Vierailija
14/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä.

Vierailija
15/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta ajanvietettä.

Vierailija
16/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan lukenut että ne tiktok-haasteet ois vaarallisia. En uskalla kokeilla.

Vierailija
17/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://en.wikipedia.org/wiki/TikTok

Kaikki vaan kiltisti antavat tietonsa kiinalaisille jotka sensuroivat TikTokkia. Lansimaiden TikTok on ihan erilainen kuin kiinalaisille itselleen suunnattu kanava, mutta hei, antaa menna.

Vierailija
18/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktok on niin lapsellinen nimi, että jo ihan sillä perusteella jätän edes kokeilematta.

Vierailija
19/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktok on niin lapsellinen nimi, että jo ihan sillä perusteella jätän edes kokeilematta.

Vauva-palsta sen sijaan on täysin ok.

Vierailija
20/23 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaan lukenut että ne tiktok-haasteet ois vaarallisia. En uskalla kokeilla.

Tuota noin, en ole yhtään vaarallista haastetta vielä nähnyt. Algoritmin mukaan se näyttää sulle semmosta, mitä haluatkin katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi