Koira ei ole vauva
Älkää pukeko koiralle vaatteita, höpötelkö sille ja tehkö sille muita ihmisjuttuja. Koira on biologisesti susi. Sudet metsästävät laumoissa, syövät raakaa lihaa ja elävät karuissa oloissa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koira on vauva ainakin syntyessään ja jonkin aikaa senkin jälkeen. Ainakin muutaman viikon. Se on koiran vauva kuten ihmisvauva on ihmisten vauva. Jokaisella eläinlajilla on sen lajin vauvoja. Kissoilla kissojen vauvoja, hevosilla hevosten vauvoja, lehmillä lehmävauvoja, linnuilla lintuvauvoja jne.
Olen samaa mieltä.
Meidän koiravauvalla on ihka oma pehmoleluvauvakin, joka vinkasee, kun sitä vähän puristaa.
Koira on ikänsä vauva, jos sen pehmoksi kasvattaa. Meillä on ihan halinalle, joka pahoittaa mielensä jos hänelle ei lässytetä kuin vauvalle.
Meidän koira ilahtuu suunnattomasti, kun herätessä lepertelen sille.
Häntä vippaa ja silmät ja suupielet kääntyy hymyyn.
Rakkaus on käsittääkseni inhimillinen tunne ja ihmisellä aina ihmisarvo ,joka on erilainen kuin eläimen arvo, vegaanit voivat olla tästä ehkä eri mieltä. Koirat ovat suloisia ja monille ihmiselle tärkeitä , mutta ne ovat eläimiä ja ansaitsevat koiralle lajityypillisesti sopivan elämän.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on käsittääkseni inhimillinen tunne ja ihmisellä aina ihmisarvo ,joka on erilainen kuin eläimen arvo, vegaanit voivat olla tästä ehkä eri mieltä. Koirat ovat suloisia ja monille ihmiselle tärkeitä , mutta ne ovat eläimiä ja ansaitsevat koiralle lajityypillisesti sopivan elämän.
En ole vegaani. Palokoira ja pelastuskoira ovat arvokkaampia kuin rikollinen ihminen.
Koirani on vauvani <3 Ei siinä merkityksessä että olisin synnyttänyt sen, vaan hellitteöymielessä. Vauva, karvavauva, jne.. Rakkaalla "lapsella" on monta nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Koirani on vauvani <3 Ei siinä merkityksessä että olisin synnyttänyt sen, vaan hellitteöymielessä. Vauva, karvavauva, jne.. Rakkaalla "lapsella" on monta nimeä.
*hellittelymielessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan koiraani valtavasti, aivan yhtä paljon kuin ihmislapsiani ja se rakastaa minua yhtä paljon takaisin. Silitän, harjaan, supatan ja lepertelen ja yhdessä lenkkeillään ja leikitään. En olisi uskonut kuinka paljon iloa ja onnea voi saada koirasta. Koirani ei tarvitse vaatteita eikä sitä työnnetä kärryissä eikä se nuku sängyssäni.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta koirasi ei rakasta sinua vaan se on ehdollistunut sinua miellyttävään käyttäytymiseen, jotta saa herkkunsa. Tutkimusten mukaan koirat osaavat myös manipuloida ihmisiä, jotta saavat tavoitteensa eli herkkunsa.
Tuo on vanhanaikainen ihmiskeskeinen näkemys. Nykyään tiedetään jos, että kuten ihmisillä, myös koirilla oksitosiini on ratkaisevassa roolissa kiintymyksessä. Rakkauden ja kiintymyksen tunteet ylittävät lajirajat. Koira rakastaa ihmistään yhtä lailla kuin ihminen koiraansa.
Eli olet yhtä älykäs kuin koirasi jos olette samalla tietoisuuden tasolla?
Kyllä suurin osa ihmisistä on tyhmempiä kuin koira. Vai montako haukahdustavua puhut koiraa? Koira ymmärtää jopa tuhat ihmiskielen sanaa (nerokkaimmat yksilöt)
Käyn kylässä muutamassa skulaispaikassa. Kaikkimuuten ok., mutta siellä iso seeferi, joka saa vaan niitä kuivapapanoista. Kuulemma muusta maha menee sekaisin. Väliilä syö kuivana ja joskus ne veteen turvotettuna. Se eväs haisee niin paha alle etten voi kuvailla. Kyllä ne sitä remmi jatkeena ulkoiluttaa.. Kuuluu vaan kovalla lattiapinnalla kynsien rapse kun käy aina kupilla josko osi sitä samaa evästä tarjolla. Huohhhh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan koiraani valtavasti, aivan yhtä paljon kuin ihmislapsiani ja se rakastaa minua yhtä paljon takaisin. Silitän, harjaan, supatan ja lepertelen ja yhdessä lenkkeillään ja leikitään. En olisi uskonut kuinka paljon iloa ja onnea voi saada koirasta. Koirani ei tarvitse vaatteita eikä sitä työnnetä kärryissä eikä se nuku sängyssäni.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta koirasi ei rakasta sinua vaan se on ehdollistunut sinua miellyttävään käyttäytymiseen, jotta saa herkkunsa. Tutkimusten mukaan koirat osaavat myös manipuloida ihmisiä, jotta saavat tavoitteensa eli herkkunsa.
Tämä. Sama juttu lapsilla, ja teini-iässä on helvetti irti kun emää ei enää kumarretakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat kyllä rakastavat ihmistään, se on tutkittu ja mitattu.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kylässä muutamassa skulaispaikassa. Kaikkimuuten ok., mutta siellä iso seeferi, joka saa vaan niitä kuivapapanoista. Kuulemma muusta maha menee sekaisin. Väliilä syö kuivana ja joskus ne veteen turvotettuna. Se eväs haisee niin paha alle etten voi kuvailla. Kyllä ne sitä remmi jatkeena ulkoiluttaa.. Kuuluu vaan kovalla lattiapinnalla kynsien rapse kun käy aina kupilla josko osi sitä samaa evästä tarjolla. Huohhhh.
Miksi käyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyt?
Sukulainen, joka muuten ihan ok. En viitsi sanoa että tolla isolla koiralla pitäisi olla mailla asuminen missä saisi juosta ja tutkia luonaisesti luontoa. Juosta pehmeällä nurmikolla, raittiissa ilmassa missä ei ole ihmisten kemikaalien hajua ja kuivaa sisäilmaa. Miten nämä on jalostettu että eivät kestä tuoretta tai keitettyä sulatonta lihaa. Ei, en jaksa enempää. Eläimet eivät minun mielestä sovi neljän seinän sisälle.
Minun edesmennyt pieni pyllerö oli niin vauva ikänsä, että nukkumaanmenoaikana se nosti etutassut sängyn reunalle, josta autoin petiin pää tyynylle ja peitto korville.
Otin kesällä uuden koiranpennun, ja ensimmäistä kertaa kävi ilmiö, että pidin koiraa todellakin "vauvana" tullessaan. Olin erityisessä vauvamoodissa, kun juuri olin kasvattanut suunnilleen syliini syntyneet kissavauvat luovutusikään. Koiran kanssa syntyi hetkessä syvä yhteys, ja nyt kun "vauvani" on jo kasvanut nuoreksi raggariksi, tunnen edelleen, että minulla on sen kanssa poikkeuksellisen läheinen suhde, jota ei muitten koirien kanssa ole ollut. Eli kyllä vaan, koira on pentuna tavallaan vauva, mutta täysipäinen omistaja tajuaa, että koiravauva kasvaa aikuiseksi niin kuin ihmisvauvakin, ja koiralla tuo kasvuvauhti on paljon nopeampi.
Koira on mulle lenkkikaveri ja seuraa. Nukkuu samassa sängyssä ja on sohvalla aina vieressä. Tosi kiltti ja tottelevainen koira..
Syötän raakaa lihaa, mutta höpöttelen minkä kerkiän.
Kyllä koira on vauva ainakin syntyessään ja jonkin aikaa senkin jälkeen. Ainakin muutaman viikon. Se on koiran vauva kuten ihmisvauva on ihmisten vauva. Jokaisella eläinlajilla on sen lajin vauvoja. Kissoilla kissojen vauvoja, hevosilla hevosten vauvoja, lehmillä lehmävauvoja, linnuilla lintuvauvoja jne.