Siis täh? Ettekö käytä lainkaan hajuvettä jos imetätte/olette saaneet lapsen?!?
Viittaan tuohon " koska käytit ensimmäisen kerran hajuvettä synnytyksen jälkeen" -ketjuun. Kaikki kertovat, että lopettivat hajuveden käytön lapsen syntymään. Miksi ihmeessä?
Itse käytin hajuvettä jo laitoksella ja edelleen päivittäin. Ei ole tullut mieleenkään että se pitäisi lopettaa, koska minulla on vauva ja imetän. Ja tiedoksi, että vauva ei ole millään tavalla hylkinyt rintaa tai minua, vaikka tuoksunkin hyvälle.
Kommentit (15)
Hyvälle tuoksun kyllä, kun käyn suihkussa päivittäin ja käytän deodoranttia.
Usein kaupassa tms on naisia, jotka omasta mielestään varmaan tuoksuvat mielettömän hyvälle, mutta joilla todellisuudessa on lorahtanut parfyymia HIEMAN liikaa. Yök.
Enempi vaan sitä, että huolehdin hygieniasta ja käytän dödöä. Esikoiseni on allerginen lapsi, jolla myös astma, eikä näin ollen meillä hajusteita kaivata.
Pesen vauvan pyykit hajusteettomalla pesuaineella, vauvan rasvat ovat hajustamattomia, samoin shampoo. Miksi sitten altistaisin kuitenkin vauvani tuoksuille käyttämällä hajuvettä päivittäin, kotonakin?
Hajuste-allergia on aika yleinen vaiva, ja uskon että altistuminen hajusteille jo vastasyntyneestä asti lisää allergiariskiä. Samoin kun varhainen altistuminen nikkelille lisää nikkeliallergian mahdollisuutta, jne.
Näin minä ajattelen, ja siksi olen minimoinut hajusteiden käytön vauvan syntymän jälkeen.
kotosalla tuli oltua aika paljon alussa, joten siellä en käyttänyt kun deodoranttia.
kylään tai kaupungille mennessä sitten kyllä laitoin...
ja poika haisi sen jälkeen kun olisi parfyymitehtaassa ollut. Vauvoissa on ihana perustuoksu, ei tulisi mielenkään käyttää mitään hajusteita kun on oma vauva.
Joskus olen laittanut vähän tuoksua niskaan, jolloin vähän tuoksuu, mutta ei liikaa eikä tartu lapselle.
Vieraitakin kehotetaan " Tulethan tuoksuitta" .
ja käytän päivittäin töissä jne, muistaakseni käytin myös vauvan syntymän jälkeen, varmaan tosin vähemmän siinä kotona pyöriessä enkä suihkutellut rinnoille niinkuin nykyisin taitaa tulla suihkauteltua tuohon etumukseen jolloin sitä menee rinnoillekin.
ei sattunut ap: huonekaveriksi astmaatikkoa/allergista.
Sairaala on semmoinen paikka missä hajusteita ei saisi käyttää.
sitten kun aloin taas enemmän liikkua ulkona, aloin käyttää tuoksuja.
Omalla lapsellani on astma, joten laitan hajuvettä vain jos lähden johinkin erityisempään paikkaan esim. juhliin. Ja silloinkin laitan hillitysti. En käytä hajuvettä myöskään töissä, koska olen siellä ihmisten kanssa varsin läheisessä kontaktissa enkä halua, että kukaan kärsii tuoksuistani. Vauvaa imettäessä halusin olla puhdas ja olla käyttämättä ylimääräisiä tuoksuja.
Kyllä synnytyslaitoksen huoneissa saa varmasti käyttää ihan mitä vain itse sattuu haluamaan.
Alkaa nyppiä joka paikassa nukuvat " allergiset" , teatteriesityksissä ei saa käyttää edes savukonetta kun joku huomionhakija voi loukkaantua.
Totta helkutissa ymmärrän että joku on oikeasti yliherkistynyt ja allerginen, mutta ne jotka asiasta suuren haloon aina nostavat, ovat näitä wanna-be-sairaita usen, tiedätte varmaan tyypin, on jatkuvasti tilittämässä muille terveydentilojaan.
Ja koska halusin vauvan tuntevan äidin ihon turvallisen tuoksun.
Siinä sai tuoksut viskata roskiin. Niin paljon kun minä niistä tykkäisin..
Aikaisemmin ajattelin että hajusteallergia on vaan luulosairautta ja itsensä korostamista. Mutta niin se vaan minullekin tuli.
Kyllä sairaaloissa on myös synnärillä niitä tulethantuoksuitta-lappuja seinillä. Hyvä että on. Ihmiset ovat niin ajattelemattomia.
no minäpäs otan sitten ensi kerralla yöastian itselleni siihen sängyn viereen ;) Aina on sattunut niin pitkä matka vessaan ja sitten on vielä pitänyt jonottaa vaikka kuinka pitkään.
Eihän se sua haittaa jos vaikka huonekaveriksi satut. Sinähän et ole mikään huomionhakija joka tällaisesta voisi loukkaantua.. ja itsehän sanoit että uoneissaa saa käyttää ihan mitä vain itse sattuu haluamaan ;D
t. 11
Vierailija: