Onko tämä joululahja outo?
Jos olet antamassa lahjaa, josta et ole aivan varma voit kertoa mikä lahja on ja muut sitten peukuttavat ylös jos lahja on ihan hyvä ja alas jos se on outo, tai ei kovin hyvä.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Joku lahjoitus kehitysmaahan
Kehitysmaa ei, Ukraina kyllä
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis jouluinen kukka-asetelma.
Muistakaa jos perheessä on lemmikkejä niin useimmat joulukukat ovat myrkyllisiä. Muuten kiva.
Juu ei kukkia lemmikkiperheisiin! Jos kukkia haluatte viedä niin ruusut ovat turvallinen vaihtoehto.
Joulutähti ei ole myrkyllinen, se on hyvin ok lemmikkiperheisiin.
Ja toiseksi, miksi teidän joidenkin lemmikit söisivät kukkia ja kasveja...? Omat kissani ja koirani eivät ole ikinä keksineet tehdä sellaista.
Monien kasvien lehdet ja kukat voivat olla vaarallisia kissalle. Muun muassa joulutähti, hyasintti, amaryllis sekä lukuisat muut kasvit ovat erittäin myrkyllisiä, ja ne tulee ehdottomasti pitää kissojen ulottumattomissa. Myös kaikki liljakasvit, kuten narsissit, voivat vahingoittaa kissojen munuaisia.
https://evidensia.fi/hoitovinkit/kissalle-myrkylliset-kasvit/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoota ja hoitoainetta
Ei missään nimessä, ellet tiedä mitä merkkiä lahjansaaja käyttää. Väärät tuotteet saa tukan sekaisin. Joku laadukas käsivoide olisi mielestäni onnistuneempi lahja.
Tämä, ei kannata laittaa rahojaan johonkin väärän merkkisiin shampoihin ja hoitoaineisiin. Olaplexit ovat sen verran kalliita, että hukkaan menee hyvät rahat, jos ne eivät sovi.
En kehottaisi hankkimaan toiselle myöskään käsivoiteita, jos ei tasan tiedä mistä toinen pitää. Olen itse atoopikko ja en laita käsiini mitään haisevia ja ties mitä voiteita, vaan tiedän kokemuksen kautta sen merkin, mitä hankin itselleni.
Sama juttu on muissakin rasvoissa, eli jos ei tiedä toisen mieltymyksiä, niin jättäkää kauppaan.
Monet näistä ehdotuksista on joo vähän outoja, mutta silti mun mielestä ihan hyviä lahjoja, mikäli lahjanantaja tietää että -saaja tulisi lahjasta pitämään.
Olen myös ollut siinä käsityksessä, että joulutähti on erittäin myrkyllinen. Ainahan niistä varoitellaan. Koirat eivät syö kukkia, mutta kissat rakastavat niitä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä sama kun et antaisi lahjaa ollenkaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaa ei, Ukraina kyllä
Miksi kehitysmaat eivät kelpaa sinulle?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoota ja hoitoainetta
Uskon, että lähes jokainen nainen ilahtuisi setistä, jossa on kalliita hiustenhoitotuotteita, esim. Olaplex
No mä en ilahtuisi. En käytä hoitoaineita, shampoosta käytän aina samaa hajusteetonta luomushampoota. Hiustuotteen nimenomaan voi olla sellaisia, joissa monella on ne omat hyväksi havaitut suosikit, varsinkin jos on hajusteille herkkä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa jos perheessä on lemmikkejä niin useimmat joulukukat ovat myrkyllisiä. Muuten kiva.
Juu ei kukkia lemmikkiperheisiin! Jos kukkia haluatte viedä niin ruusut ovat turvallinen vaihtoehto.
Ja toiseksi, miksi teidän joidenkin lemmikit söisivät kukkia ja kasveja...? Omat kissani ja koirani eivät ole ikinä keksineet tehdä sellaista.
Jaa-a pitääpä käydä kunnon keskustelu kissani kanssa miksi hän haluaa syödä kasveja kun sunkaan kissa ei niitä syö.
Joulupukki käyttöön kahdeksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne kehitysapu varat harvoin menee sinne minne pitäisi ja vielä harvemmin auttavat niitä ihmisiä, jotka oikeasti ovat tarpeessa. Surullista, mutta totta, noissa maissa on paljon korruptiota ja jopa suurten järjestöjen toiminnassa voi olla kaikenlaista hämärää. Jos et mene sinne henkilökohtaisesti paikan päälle ja ojenna seteleitä kouraan jollekin köyhälle, niin se voi olla yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin jos tämä lahjansaaja on itse köyhä ja tarvitsee rahaa. Olisi vaan vettuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dildo
Seksileluja, samoin kuin alusvaatteita, voi lahjoittaa vain jos on lahjansaajaan sellaisessa suhteessa, että voisi katsella hänen käyttävän niitä. Siis ei dildoa siskolle tai ainopille, mutta omalle seurustelukumppanille kyllä, jos varmasti tietää hänen dildoista pitävän.
Mun mielestä myös tosi hyvälle ystävälle, jos nämä ystävykset ovat puhuneet ihan avoimesti seksuaalisuudestaan ja ystävä tietää että lahjansaaja tulisi siitä dildosta tai muusta seksilelusta pitämään.
Kaffebulla kirjoitti:
Olen myös ollut siinä käsityksessä, että joulutähti on erittäin myrkyllinen. Ainahan niistä varoitellaan. Koirat eivät syö kukkia, mutta kissat rakastavat niitä.
Kuluttaja-lehti: "Myytti joulutähden myrkyllisyydestä istuu sitkeässä kasvi ei ole vaarallinen"
Juttua löytyy lisää, jos on kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehitysmaat eivät kelpaa sinulle?
Ei kiinnosta ruokkia gepardihattuisten kyläpäälliköitten lapsilaumoja. Sinne on syydetty rahaa vuosikymmenet ja aina vaan kaikki on päin helvettiä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien kasvien lehdet ja kukat voivat olla vaarallisia kissalle. Muun muassa joulutähti, hyasintti, amaryllis sekä lukuisat muut kasvit ovat erittäin myrkyllisiä, ja ne tulee ehdottomasti pitää kissojen ulottumattomissa. Myös kaikki liljakasvit, kuten narsissit, voivat vahingoittaa kissojen munuaisia.
https://evidensia.fi/hoitovinkit/kissalle-myrkylliset-kasvit/
Joulutähti ei ole myrkyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vagisania
Kannattaisiko mielummin suorittaa se esileikki paremmin? Minä en ole ainakaan koskaan tarvinnut mitään lisäkosteutta, vaikka olen liki viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin lakanat
Ehkä jollekin yksinäiselle on ok yhdet pussilakanat, mutta pariskunnalle pitäisi ehdottomasti olla molemmille.
Sitten pitäisi vielä tietää käyttääkö pariskunta molemmat omia peittojaan vai onko heillä käytössä yksi iso peitto.
Entäs lahjansaajan maku? Finlaysonilla on todella rumiakin lakanoita, joita minä en ainakaan haluaisi käyttää. Sitä paitsi laskin joku aika sitten, kun lakanakaappia järjestin, että meillä on 14 eri pussilakanavaihtoehtoa parivuoteeseen. En siis haluaisi yhden yhtä pussilakanasettiä enää elleivät vanhat ala hajoamaan.
Vagisania