Onko tämä joululahja outo?
Jos olet antamassa lahjaa, josta et ole aivan varma voit kertoa mikä lahja on ja muut sitten peukuttavat ylös jos lahja on ihan hyvä ja alas jos se on outo, tai ei kovin hyvä.
Kommentit (264)
Luin vain otsikon, eli en tiedä mikä lahja, mut varmaan on, koska en usko et muuten sitä miettisit.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa
Raha joululahjana on tylsä.
Olen saanut aina aikuisena omilta vanhemmilta ja ymmärrän kyllä miksi. Eihän ne olis osanneet mitään ostaa, kun ei oikeestaan ole ollut toiveita. Omilta vanhemmilta raha on ok, muilta ei.
Tykkään kuitenkin enemmän saada oikean lahjan. Yllätyksen. Jotain, mitä en tiedä. Eikä tarvi olla kallista. Villasukat, suihkusaippuaa, jotain mistä tietää, että lahjan antaja on ajatellut mua ja tietää mistä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Olen myös ollut siinä käsityksessä, että joulutähti on erittäin myrkyllinen. Ainahan niistä varoitellaan. Koirat eivät syö kukkia, mutta kissat rakastavat niitä.
Kuluttaja-lehti: "Myytti joulutähden myrkyllisyydestä istuu sitkeässä kasvi ei ole vaarallinen"
Juttua löytyy lisää, jos on kiinnostunut.
Joulutähden syönti ei ehkä ole kuolettava, mutta ainakin se ärsyttää lemmikin suuta, aiheuttaa vatsakipuja ja oksettaa. Miksi kukaan ottaisi sellaista riskiä, että lemmikille tulee paha olo?
Valmiiksi raaputettu arpa, mutta jossa vitosen voitto, jonka voi käydä lunastamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saippua. Ihmiselle, jolla on jo kaikkea.
Mielummin ei mitään sitten. Laittaisin saippuan kiertoon tasan varmasti.
Saippua on loistava lahja. Käyttölahja.
Aina, kun voi laittaa omaa ostamistaan eteenpäin, on hyvä juttu
Saippua on loistava lahja PYYDETTYNÄ. Minulle voi antaa vaikka sata saippuaa, enkä kuvittele haisevani pahalta. Tiedän pitäväni hyvän huolen hygieniastani. Mutta ventovieraalle en kehtaisi antaa saippuaa. Minä olen itse ihan pyytänyt lahjaksi suihkusaippuaa, tosin sukulaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut tänä jouluna asiakkailta lahjaksi kuusi erilaista viinipulloa, mutta en ole juonut vuosiin enää alkoholia. Olen kierrättänyt pulloja siis samantien eteenpäin. Alkoholi ei ole hyvä lahja!
No onhan, koska pullot säilyvät ikuisesti ja ne voi lahjoittaa eteenpäin, jolloin itse säästää rahaa. Cheers!
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut tänä jouluna asiakkailta lahjaksi kuusi erilaista viinipulloa, mutta en ole juonut vuosiin enää alkoholia. Olen kierrättänyt pulloja siis samantien eteenpäin. Alkoholi ei ole hyvä lahja!
No onhan, koska pullot säilyvät ikuisesti ja ne voi lahjoittaa eteenpäin, jolloin itse säästää rahaa. Cheers!
Varmaan jokainen kuitenkin antaa mieluummin sellaisen lahjan, jonka tietää menevänsä lahjansaajan käyttöön, kuin että se annetaan tarpeettomana eteenpäin. Ideana lahjoissa on kuitenkin ilahduttaa sitä kenelle lahjan antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinitonkka. Ihmiselle jolla on jo kaikkea. Toinen vaihtoehto on joku Marimekon tarjotin tms
Alkoholi on ihan hyvä lahja jos tietään lahjansaajan siitä tykkäävän.
Kaffebulla kirjoitti:
Mites Hesen tai mäkkärin lahjakortit?
8-25 vuotiaille ihan kiva lahja. Summaksi ainakin 15 e.
Missä kylpylässä vietät joulun ?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kylpylässä vietät joulun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun voi laittaa omaa ostamistaan eteenpäin, on hyvä juttu
Lahjan kuuluu olla jotain ekstraa, ylellisyyttä. Ei mitään helvetin saippuaa tai hammastikkuja tai peräpukamavoidetta tai tamponeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinitonkka. Ihmiselle jolla on jo kaikkea. Toinen vaihtoehto on joku Marimekon tarjotin tms
Mielestäni alkoholi on huono lahja. Alkoholi on kuitenkin hermomyrkky, joten miksi joku antaisi myrkkyä lahjaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun voi laittaa omaa ostamistaan eteenpäin, on hyvä juttuLahjan kuuluu olla jotain ekstraa, ylellisyyttä. Ei mitään helvetin saippuaa tai hammastikkuja tai peräpukamavoidetta tai tamponeita.
Näin minunkin mielestä. Suihkusaippuat ja villasukat voi antaa vaikka lokakuussa, jos haluaa muille välttämättä jotain antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun voi laittaa omaa ostamistaan eteenpäin, on hyvä juttuLahjan kuuluu olla jotain ekstraa, ylellisyyttä. Ei mitään helvetin saippuaa tai hammastikkuja tai peräpukamavoidetta tai tamponeita.
Saippuasta löytyy kyllä todella hienoja luksusverioita. Uskon, että esim joku Diptyquen tai Aesopin saippua olisi monen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni alkoholi on huono lahja. Alkoholi on kuitenkin hermomyrkky, joten miksi joku antaisi myrkkyä lahjaksi?
Jos tiedän, että lahjansaajalla ei ole alkoholin käytön kanssa ongelmia niin kyllä minä voisin ihan hyvin esim. viininharrastelijalle ostaa jonkun kivan vuosikertaviinin. Samaten voin jouluksi antaa jotain laadukasta suklaata vaikka se ei niin terveellistä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vagisania
Kannattaisiko mielummin suorittaa se esileikki paremmin? Minä en ole ainakaan koskaan tarvinnut mitään lisäkosteutta, vaikka olen liki viisikymppinen.
Niin että jos sulla ei ole alapäässä iän tuomaa kuivuutta, et ymmärrä muilla voivan olla. Tuo ei ole mikään liukuvoide.
Itse olen innostunut jos olen saanut lahjaksi "edullisen" Doven tms. saippuan.
Ei kaikilla ole varaa yli kymppien lahjoihin, ajatus on tärkein mielestäni!<3
Sain myös tiukassa tilanteessa joskus ystävältä rahaa lahjaksi ja kortin: osta mitä eniten tarvitset nyt. Arvostin.<3
En muista saaneeni "huonoa" lahjaa..
Tai kenelle tahansa muumeista pitävälle!