Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulinko huijatuksi Amazonissa vai mitä ihmettä?

Vierailija
17.12.2022 |

Tilasin tuotteen Saksan Amazonista jokunen kuukausi sitten. Myyjänä ei ollut Amazon, mutta tarkistin että suurin osa myyjän palautteista oli positiivisia.

Tuotetta ei alkanut kuulua ja laitoin viestiä myyjälle. Lupasivat lähettää uuden ja pyysivät ilmoittamaan, jos alkuperäinen ilmaantuu. No ei koskaan ilmaantunut kumpaakaan ja laitoin uudelleen viestiä myyjälle. Tarkistin myös, että osoitetiedot sun muut on oikein ja pyysin myös myyjää varmistamaan, mihin osoitteeseen ovat lähettäneet ja onko paketeille seurantatunnuksia ja minkä firmat kautta ne tulee, eli mistä voin kysellä. En saanut näihin mitään vastausta ja tarjosivat lähettää taas uudelleen.

Siis onko tämä joku huijaus? Pakettia ei koskaan lähetetä? Myyjällä on kumminkin tuhansittain positiivisia arvosteluja, eli joku on vissiin tuotteensa saanut. Ja mikä pointti, koska tässä vaiheessa Amazon tarjoaa jo rahojen hyvitystä takaisin, eli tuskin myyjä tällä tiliä tekee? Ainut menetys on se, että olen odottanut pakettia turhaan useamman kuukauden. Onko muille käynyt näin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuo myyjä siis pitää rahani, jos Amazon hyvittää ne takaisin? Muutenhan mitään järkeä koko touhussa ei ole.

Vierailija
2/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä maan Amazon?

Mä tilaan paljon Saksan Amazonista ja yksi tuote oli vähän pidemmällä toimituksella aikanaan, mut kyllä sekin tuli postilaatikkoon lopulta.

Seurantaa ei oikeestaan ollut. Tuli kai alkumatkan Saksan postilla ja siitä sit kirjepostina, ilman seurantaa postilaatikkoon.

Mullekin Amazon jo tarjosi rahoja takaisin. Odotin rauhassa ja tulihan se perille.

Onko sun paketti sitä kokoa, että vois tulla kirjeenä? Silloin ei välttämättä ole seurantaa ja voi olla hidasta, jos eksyy matkalla.

Yks tilaus oli kans hidas, mut se oli tiedossa, koska tuli USAsta. Siinä meni muistaakseni pari kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori, sulla olikin tuo Saksa tuossa.

Vierailija
4/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mene ohitse se valitusaika amazonin osalta jossain vaiheessa?

Vierailija
5/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä maan Amazon?

Mä tilaan paljon Saksan Amazonista ja yksi tuote oli vähän pidemmällä toimituksella aikanaan, mut kyllä sekin tuli postilaatikkoon lopulta.

Seurantaa ei oikeestaan ollut. Tuli kai alkumatkan Saksan postilla ja siitä sit kirjepostina, ilman seurantaa postilaatikkoon.

Mullekin Amazon jo tarjosi rahoja takaisin. Odotin rauhassa ja tulihan se perille.

Onko sun paketti sitä kokoa, että vois tulla kirjeenä? Silloin ei välttämättä ole seurantaa ja voi olla hidasta, jos eksyy matkalla.

Yks tilaus oli kans hidas, mut se oli tiedossa, koska tuli USAsta. Siinä meni muistaakseni pari kuukautta.

Saksan Amazon kyseessä. Aiemmin sieltä on kyllä kaikki tullut ihan perille, mutta siitäkin on jo vuosia kun viimeksi tilasin ja nykyään Amazon on ihan eri mesta. Täynnä Kiinan krääsää ja kaikkea epämääräistä. Monet brändit kuten Nike ei enää myy siellä ollenkaan, koska Amazon ei ole saanut feikkejä pois alustalta. Ap

Vierailija
6/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt se ainakin on auki ja tarjoaa rahat takaisin vaan klikkaamalla. Ap

7/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee mieleen, että jälleenmyyjällä on voinut olla toimitusvaikeuksia, ja että hän ei vain ole viitsinyt selvittää tilannetta asiakkaille sen enempää. Mutta kai kyseessä voi ihan puhdas huijauskin olla, eikä vain kyseenalainen optimismi tuotteiden toimituksen suhteen. Jälkimmäistä yhdistettynä tuotteiden vähäiseen saatavuuteen on kuitenkin ilmeisesti korona-aikana jonkin verran tapahtunut, esimerkiksi elektroniikan saralla.

Vierailija
8/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä on juuri tuollaisia huijareita liikkeellä. Amazon on aina palauttanut rahat joten en tiedä mikä juju niissä on.

Oliko tuote epäilyttävän halpa?

Vierailija
9/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sitten tehdä niin. Tuntuu että nää kiinalaiset vetkuttaa kunnes valitusaika on ohitse, esim. Aliexpressissäkin.

Vierailija
10/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan amazonin palvelu on ainakin nykyään luokattoman huonoa. Katso vaikka trustpilotista arvosteluja koskien kyseistä puljua. Itselläni jäi saamatta 3/5 viimeisistä tilauksistani, kunnes päätin lopulta päätin lopettaa siellä asioimisen. Ei vain muualta tahdo löytyä juuri niitä tuotteita joita halusin, siksi katsoin toimintaa noinkin kauan.

Vierailija
11/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon hoitaa ja jos ei hoida niin luottokorttiyhtiö kuittaa. 

Vierailija
12/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta itse olen tilannut paljon Saksan (ja aiemmin UK) Amazonilta ilman ongelmia... myös elektroniikkaa yms.

Vierailija
13/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan amazonin palvelu on ainakin nykyään luokattoman huonoa. Katso vaikka trustpilotista arvosteluja koskien kyseistä puljua. Itselläni jäi saamatta 3/5 viimeisistä tilauksistani, kunnes päätin lopulta päätin lopettaa siellä asioimisen. Ei vain muualta tahdo löytyä juuri niitä tuotteita joita halusin, siksi katsoin toimintaa noinkin kauan.

Mä tilaan kuukausittain tavaraa Saksan Amazonista ja ikinä ei ole jäänyt mikään tulematta. 

Vierailija
14/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta itse olen tilannut paljon Saksan (ja aiemmin UK) Amazonilta ilman ongelmia... myös elektroniikkaa yms.

Mä tilasin viime kuussa yli 2000€:n linssin kameraani. Kaikki sujui kuin elokuvissa, ei pienintäkään valittamisen aihetta

Vierailija
15/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ei ole saanut itse sitä tuotetta vielä eli ongelmia jälleenmyyjien/tehtaan välillä. 

Vierailija
16/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sitten tehdä niin. Tuntuu että nää kiinalaiset vetkuttaa kunnes valitusaika on ohitse, esim. Aliexpressissäkin.

Aliexpress ilmoittaa selvästi aikaikkunan, jonka aikana tuotteen pitäisi tulla. Jos ei tule niin välittömästi valitus sisään. Jos myyjä ja asiakas ei pääse yksimielisyyteen, niin Aliexpress tulee väliin ja hyvittää maksun jos tuote on jäänyt tulematta. Asia on vielä helppo tarkistaa toimituslogeista, joten mitään epäselvyyttä ei asiasta ole. 

Vierailija
17/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereita ei tulisi päästää nettiin...

Vierailija
18/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkös sitä jostain halpamaasta tilaa itselleen muutama tuhat positiivista palautetta.

Vierailija
19/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ei ole saanut itse sitä tuotetta vielä eli ongelmia jälleenmyyjien/tehtaan välillä. 

Miksi he ei sitten vaan sanoneet niin, kun laitoin viestiä ekan kerran? Ymmärrän kyllä, jos on toimitusvaikeuksia eikä mua haittaa odottaa vaikka vielä kuukausi, jos oikeasti saan tavarani. Mutta valehtelua, että on muka lähetetty en siedä. Ap

Vierailija
20/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aliexpress ilmoittaa selvästi aikaikkunan, jonka aikana tuotteen pitäisi tulla. Jos ei tule niin välittömästi valitus sisään. Jos myyjä ja asiakas ei pääse yksimielisyyteen, niin Aliexpress tulee väliin ja hyvittää maksun jos tuote on jäänyt tulematta. Asia on vielä helppo tarkistaa toimituslogeista, joten mitään epäselvyyttä ei asiasta ole. 

Alissa myyjät yrittävät suostutella odottamaan vielä, eikä kyllä mitään todistetta ollut lähetyksestä, kun seurannatkin saattoivat olla feikkejä, ainakin näin silloin kun itse vielä tilailin.

Vedotaan siihen että on se tulossa, odota vielä, olemme niin köyhiä ja tämä tuhoaa liikkeemme...

Ja hups, sitten onkin dispute-aika ohi, eikä se helppoa ole aina saada palautusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän