Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulinko huijatuksi Amazonissa vai mitä ihmettä?

Vierailija
17.12.2022 |

Tilasin tuotteen Saksan Amazonista jokunen kuukausi sitten. Myyjänä ei ollut Amazon, mutta tarkistin että suurin osa myyjän palautteista oli positiivisia.

Tuotetta ei alkanut kuulua ja laitoin viestiä myyjälle. Lupasivat lähettää uuden ja pyysivät ilmoittamaan, jos alkuperäinen ilmaantuu. No ei koskaan ilmaantunut kumpaakaan ja laitoin uudelleen viestiä myyjälle. Tarkistin myös, että osoitetiedot sun muut on oikein ja pyysin myös myyjää varmistamaan, mihin osoitteeseen ovat lähettäneet ja onko paketeille seurantatunnuksia ja minkä firmat kautta ne tulee, eli mistä voin kysellä. En saanut näihin mitään vastausta ja tarjosivat lähettää taas uudelleen.

Siis onko tämä joku huijaus? Pakettia ei koskaan lähetetä? Myyjällä on kumminkin tuhansittain positiivisia arvosteluja, eli joku on vissiin tuotteensa saanut. Ja mikä pointti, koska tässä vaiheessa Amazon tarjoaa jo rahojen hyvitystä takaisin, eli tuskin myyjä tällä tiliä tekee? Ainut menetys on se, että olen odottanut pakettia turhaan useamman kuukauden. Onko muille käynyt näin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksan amazonin palvelu on ainakin nykyään luokattoman huonoa. Katso vaikka trustpilotista arvosteluja koskien kyseistä puljua. Itselläni jäi saamatta 3/5 viimeisistä tilauksistani, kunnes päätin lopulta päätin lopettaa siellä asioimisen. Ei vain muualta tahdo löytyä juuri niitä tuotteita joita halusin, siksi katsoin toimintaa noinkin kauan.

Mä tilaan kuukausittain tavaraa Saksan Amazonista ja ikinä ei ole jäänyt mikään tulematta. 

Mitä ihmeen tavaraa sä tarvitset noin paljon?

Vierailija
22/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiäkös sitä jostain halpamaasta tilaa itselleen muutama tuhat positiivista palautetta.

Tämä kävi kyllä myös mielessä eilen, kehitysmaat on täynnä populaa joilla älypuhelimet ja läppärit sekä myös botteja, netissä on ihan kaikki kaupan, niin tuotearvostelut kuin seuraajat ja tykkäykset. Onhan Jenkeissä ihan niitä firmoja, joilta jotkut tubettajat ostaa positiivisia kommentteja videoihinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiäkös sitä jostain halpamaasta tilaa itselleen muutama tuhat positiivista palautetta.

Eikös sannamariinillakin ollut kovasti intialaisia ihailijoita.

Vierailija
24/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksan amazonin palvelu on ainakin nykyään luokattoman huonoa. Katso vaikka trustpilotista arvosteluja koskien kyseistä puljua. Itselläni jäi saamatta 3/5 viimeisistä tilauksistani, kunnes päätin lopulta päätin lopettaa siellä asioimisen. Ei vain muualta tahdo löytyä juuri niitä tuotteita joita halusin, siksi katsoin toimintaa noinkin kauan.

Mä tilaan kuukausittain tavaraa Saksan Amazonista ja ikinä ei ole jäänyt mikään tulematta. 

Olen eri ja pyrin suosimaan kivijalkakauppoja, mutta ihan rehellisesti sanoen, monissa suomalaisissa kivijalkakaupoissa on huonot valikoimat, ei löydä tuotteita mitä etsii ja hinnat on tosi kovat myös. Palvelu tasolla, ettei myyjät viitsi aina edes tervehtiä asiakasta, saati että saisi jotain apua tuotteen valitsemiseen. Monesti pikainen googletus osaa kertoa enemmän kuin myyjä.

Vierailija
25/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tilatko Aasiasta mitään. Älkää tukeko Aasiaa ja Venäjää. Amazonilla myydään paljon laadutonta kiinatavaraa. Ostettaessa varmistus ettei myyjä ole A A S I A S T A. 

Vierailija
26/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri ja pyrin suosimaan kivijalkakauppoja, mutta ihan rehellisesti sanoen, monissa suomalaisissa kivijalkakaupoissa on huonot valikoimat, ei löydä tuotteita mitä etsii ja hinnat on tosi kovat myös. Palvelu tasolla, ettei myyjät viitsi aina edes tervehtiä asiakasta, saati että saisi jotain apua tuotteen valitsemiseen. Monesti pikainen googletus osaa kertoa enemmän kuin myyjä.

Naurettavaa. Siis onko sun ainoat vaihtoehdot kiinakrääsänder tai suomalainen kivijalkakauppa? 

Vierailija
27/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Siis onko sun ainoat vaihtoehdot kiinakrääsänder tai suomalainen kivijalkakauppa? 

Missä niin sanotaan? Välttelen Kiinan krääsää siinä määrin kuin se on nykyään mahdollista, mutta monet suomalaisissa kivijalkakaupoissa tehdyt tuotteet tulee myös Kiinasta. Niitä hintojahan ymmärtäisi jos olisi jossain muualla tehtyä laatutavaraa, mutta kun made in China ja moninkertainen hintalappu siihen lätkäistynä, eli maksat käytännössä vain myyjälle katetta, et laadusta.

Vierailija
28/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan viikottain Saksan amazonista. Koskaan ollut mitään ongelmia, mutta asunkin Saksassa. Voiska ongelma olla Suomen postissa?

Vierailija
29/30 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilaan viikottain Saksan amazonista. Koskaan ollut mitään ongelmia, mutta asunkin Saksassa. Voiska ongelma olla Suomen postissa?

Tämäkin epäilys heräsi, kun Postin kanssa ongelmia on aiemminkin ollut. Mutta ilman mitään seurantatunnusta on asian selvittäminen mahdotonta. Ap

Vierailija
30/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan eipä se paketti koskaan tullut. Rahat kyllä palautuivat tilille. Tiedä sitten mitä oikein tapahtui. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän