Leikkasin torkkupeittoon pään mentävän aukon
se on lämmin "pontso" pitää sisällä jos kylmää. Suosittelen sinullekkin paleleva ihminen.
Kommentit (23)
Monta talvea olen jo käyttänyt vastaavaa. Ostin palan fleeceä ja muotoilin siitä itselleni pontson, on hyvä tvn ääressä ja jopa neuloessa.
Mulla on jokin viitan ja pontson sekoitus joka olisi varmasti lämmin, mutta se on niin karkeaa että pistelee hirveästi jos vähänkin koskee ihoa. En ole edes herkkähipiäinen ja käytän villaa ihoa vasten. Sitä ei voi. Sain sen ja varmaan edellinen omistaja totesi myös että ei voi käyttää.
Minulla on muhkeita hupullisia fleece takkeja ja pitkiä veluuri takkeja jos alkaa viluttamaan. Miksi ihmeessä käytätte peittoja.
Tämä keksittiin jo Mexikossa. Vielä se öäåå roikkumaan siihen ja neppari niin saat edelleen pitää torkkupeittona kun kellistyt siihen.
Ai. Riittää paremmin kun vetää vain koko peiton päälle. Tosiaankaan huvita ku sohvalla maata kun on nii vilpoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keksittiin jo Mexikossa. Vielä se öäåå roikkumaan siihen ja neppari niin saat edelleen pitää torkkupeittona kun kellistyt siihen.
läppä, älä siis leikkaa kokonaan reikää iriti.
Pykäpistoilla voi viimeistellä se aukon ja läpän sitten.
Pontso, pontso! Oliko torkkupeitto fleekeä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jokin viitan ja pontson sekoitus joka olisi varmasti lämmin, mutta se on niin karkeaa että pistelee hirveästi jos vähänkin koskee ihoa. En ole edes herkkähipiäinen ja käytän villaa ihoa vasten. Sitä ei voi. Sain sen ja varmaan edellinen omistaja totesi myös että ei voi käyttää.
Minä käytän tuollaista kovilla pakkasilla ulkona. Koiran on päästävä kakkalenkille, niin vetäisen vielä takin päälle jättipontson, niin tarkenen paremmin. Se on sen verran iso, että ylettyy polviin asti, niin suojaa minulla pakkaselle herkät reisien etuosatkin (olen joskus palelluttanut ne, niin ottavat äkkiä ikävää pakkasessa).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tollanen ja onhan se lämmin mutta hitsin sähkönen. Saadaan koiran kanssa tällejä toisistamme ja hiukset pyrkii kattoa kohti.
Vielä parempi, jos sillä saa uusiokäyttöön +60C:ssa pesukoneessa huovutetun villaviltin.
Inkkarit keksi tuon jo tuhansia vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vielä parempi, jos sillä saa uusiokäyttöön +60C:ssa pesukoneessa huovutetun villaviltin.
Meilläkin mies tuikkasi kalliin villaviltin koneeseen, 60 astetta on esiasetuksena ja sillä hurautti menemään. Tuloksena tosi tiivis plätty, voisi käyttää koiran petinä.
Onpa mainio idea. Meillä on noita vilttejä niin paljon. Olisikohan hyvä leikata käsillekin aukot kuten kampaajan kaavuissa on? Niitä voisi käyttää tai olla käyttämättä tilanteen mukaan.
Kaveri antoi mulle Chilestä ostamansa tosi karkeasta villasta tehdyn takin, voisikin ruveta käyttämään sitä sisällä.
Mä tein kans Pentikin poropeitosta pontson. Hitusen hintava mutta tulipa sillekin käyttöä.