Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä vuonna kaikki jouluruuat meillä on eineksiä. Suosituksia hyväksi havaituista?

Vierailija
17.12.2022 |

Ei huvita tehdä mitään itse. Esim laatikot, minkä firman ei eslaatikot olet havainnut hyviksi? Rosolli?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes viettää joulua, jos ei edes sitä vähää viitsi nähdä vaivaa?

Tarviiko sitten aina erikseen järjestää jotain vaivaa jotta voi viettää joulua? Ap

Miten juhla eroaa arjesta, jos vetää eineksiä pieruverkkareissa sohvalla? Kyllä tietty vaivannäkö kuuluu asiaan, että palkkioksi saa tyylikkään kodin, kauniit lapset ja herkulliset ruoat, eli joulutunnelman.

Tässä kysyttiin mitkä joulueinesruuat on hyviä, ei sitä mikä sinun mielestäsi kuuluu jouluvalmisteluihin. Voitko vastata kysymykseen tai mennä johonkin toiseen ketjuun jeesustelemaan, kiitos. Ap

Perunalaatikkoa ei valitettavasti saa valmiina hyvää. Se ei ole hyvää edes itse tehtynä, jos se tehdään etukäteen. Perunalaatikko kuuluu syödä heti, kun se tulee uunista sopivan löysänä. Toisaalta sen tekeminen on kiin helppoa, että muelellään sen tekee. Muut laatikot saa ihan hyvinä Saarioiselta.

Oletpas sinä kaavoihin kangistunut. Kyllä saa hyvää perunalaatikkoa valmiinakin. Ja aivan hyvin sitä voi lämmittää uudellaan, oli sitten ei estä tai itse tehtyä. Ei se maku siitä järki. Tai jos kärsii, niin jotain teet väärin.

Minusta olisi suorastaan typerää tehdä joka päiväksi erikseen perulaatikot suoraan uunista pöytään nostettavaksi. Meillä ainakin syödään jouluruokaa useampana joulun päivänä kuin vaan aattona. Ja aattona on paljon parempaakin ja tähdellisempää tekemistä kuin perulaatikko :D

Et ole selvästikään koskaan syönyt hyvää perunalaatikkoa :). Ja kyllä meillä sitä syödään useampana päivänä tietenkin, mutta parhaimmillaan se on silloin aattona tuoreena.

Olen syönyt kuule monet ja monet kerrat hyvää perunalaatikkoa. Niin itse tehtynä kuin valmiinakin.

Siksi se onkin yksi lempparini joulun ruoista.

Tuo kommenttisi osoittaa taas täydellisesti sen, että näytät olevan hyvin kaavoihisi kangistunut, ja asetat mielelläsi itsesi muiden yläpuolelle, "kyllä MINÄ tiedän paremmin". Ei mikään miellyttävä piirre ihmisessä kumpikaan noista.

Yritä ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia ja heidän makumieltymyksensä ovat erilaisia. Ei se sinun perunalaatikkosi ja tapasi ole ainoa oikea tai paras.

Vierailija
62/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan tosissani, että onko ne laatikot pakollisia? Tykkäättekö niistä kaikista? Ja jos tykkäätte, miksi ihmeessä niitä syödään vain jouluna?

Meillä luovuttiin laatikoista jo vuosia sitten, kun ei niistä kukaan tykkää. Saarioista tuunattuna oli meilläkin aikanaan. Siirsin uunivuokaan, vähän voita sekaan ja korppujauhoa päälle.

Kyllä minä tykkään :) Ne simpukat, sushit, valkosipuliperunat sun muut mitä jotkut syö jouluna, on meillä muulloin kuin jouluna. Samasta syystä tulee syötyä laatikoita vain jouluna, kuten sima ja munkki vappuna, laskiaispulla kerran vuodessa jne. Ei mikään toki estäisi muulloinkin syömästä, mutta on kivaa kun on perinteitä ja jotain mitä on vain tietyn juhlan yhteydessä.

Ja vaikka valmisruokia syödään harvoin, meille ostetaan parit laatikot eineksinä ja osa tehdään itse. Ihan vain siitä syystä kun ovat kevyempiä ja parempia nuo tietyt valmiit. Tuhdit ja mauttomat itse tehdyt ei ole olleet sen parempia. Kuuluu meillä joulupöytään toki muutakin kuin pari valmislaatikkoa.

Jokainen syököön jouluna sitä mitä haluaa, typerää kai olisi vuodesta toiseen syödä jotain mitä inhoaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosollia ei saa hyvää valmiina kaupasta. Sitä kannattaa jatkaa itse suolakurkulla ja omenalla. Kymppi laatikoista kannattaa pysyä kaukana.

Vierailija
64/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on jo muutamana jouluna ostettutta einestä. Ihan helppoa ja stressitöntä. Saa keskittyä vain ja ainoastaan siihen joulun viettoon :). Sehän siinä on just parasta, rauhoittua vaan aloilleen ja syödä, ilman mitään turhaa vaivaa. Ja ruoka on ihan yhtä hyvää ja maistuvaa kuin itse tehtynäkin. Joten ei se kaikki väkertäminen ja kiire ole edes sen arvoista.

Vierailija
65/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Kymppilaatikot millaisia?

Tosi hyviä.

Ostan joka vuosi 😅

Vierailija
66/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan tosissani, että onko ne laatikot pakollisia? Tykkäättekö niistä kaikista? Ja jos tykkäätte, miksi ihmeessä niitä syödään vain jouluna?

Meillä luovuttiin laatikoista jo vuosia sitten, kun ei niistä kukaan tykkää. Saarioista tuunattuna oli meilläkin aikanaan. Siirsin uunivuokaan, vähän voita sekaan ja korppujauhoa päälle.

Minä tykkään lanttulaatikosta kinkun ja rosollin kanssa erittäin paljon.

Muita laatikkoja en ole laittanut, kun muut eivät erityisesti välitä.

On minulla yksin ollessani tullut myös ostettua porkkanalaatikkoa kun olen hyvällä alennuksella saanut, ja olen syönyt sitä ennen joulua tai sen jälkeen, esim. broilerin kanssa.

Voisin hyvin ajatella syöväni monta kertaa vuodessakin.

Minulla ei ole koskaan ollut sellaista sisäistä tai muutakaan pakkoa, että pitäisi syödä jotain mistä ei tykkää, kun on joulu tai pääsiäinen tai mikä hyvänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi