Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä vuonna kaikki jouluruuat meillä on eineksiä. Suosituksia hyväksi havaituista?

Vierailija
17.12.2022 |

Ei huvita tehdä mitään itse. Esim laatikot, minkä firman ei eslaatikot olet havainnut hyviksi? Rosolli?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan tosissani, että onko ne laatikot pakollisia? Tykkäättekö niistä kaikista? Ja jos tykkäätte, miksi ihmeessä niitä syödään vain jouluna?

Meillä luovuttiin laatikoista jo vuosia sitten, kun ei niistä kukaan tykkää. Saarioista tuunattuna oli meilläkin aikanaan. Siirsin uunivuokaan, vähän voita sekaan ja korppujauhoa päälle.

Mä tykkään niistä kyllä. Ei vaan tule tehtyä muulloin, ne kuuluvat vain jouluun samalla lailla kuin vaikka joulukuusi. Ap

Vierailija
22/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan tosissani, että onko ne laatikot pakollisia? Tykkäättekö niistä kaikista? Ja jos tykkäätte, miksi ihmeessä niitä syödään vain jouluna?

Meillä luovuttiin laatikoista jo vuosia sitten, kun ei niistä kukaan tykkää. Saarioista tuunattuna oli meilläkin aikanaan. Siirsin uunivuokaan, vähän voita sekaan ja korppujauhoa päälle.

Kuka sitä lanttulaatikko muuten viitsii syödä kuin jouluna? Kyllä se silloin menee alas kinkun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kymppilaatikot millaisia?

Vierailija
24/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten lanttu-ja porkkanalaatikot on meillä tuunattuna maistuneet parhaiten. Pieni perhe niin ei viitsi pientä määrää varten uunia lämmitellä. Noista saa oikein makoisat pieniin tarpeisiin.

Vierailija
25/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäistä määrää ei kannata alkaa itse tekemään. Saarioisten joulu ruuat melkein pääasiallisesti ostettu. Pikkasen voilla tuunattu laatikoita. Muutama voi nokare laatikon päälle.

Vierailija
26/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunrauhan julistus tälle palstalle nyt heti! Miten tevoitte riidan saada aikaan tästäkin aiheesta?

Vierailija
27/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulunrauhan julistus tälle palstalle nyt heti! Miten tevoitte riidan saada aikaan tästäkin aiheesta?

Yks apina räjähää jos se näkee täällä sanan "punalaputettu" ja alkaa haukkumaan ihmisiä.

Vierailija
28/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laatikot on jo kerran pakastettu ja sulatetaan kaupassa, joten ei kannata pakastaa uudelleen.

Vierailija
29/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka lanttulaatikko oli Hesarin testivoittaja, voitti Saarioisenkin.

Vierailija
30/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina Saarioisten lanttulaatikon. Tänä vuonna ajattelin ostaa myös porkkanalaatikon kaupasta. Kokkikartanon porkkanalaatikkoa olen kuullut kehuttava. Kokemuksia?

Vierailija
31/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes viettää joulua, jos ei edes sitä vähää viitsi nähdä vaivaa?

Tarviiko sitten aina erikseen järjestää jotain vaivaa jotta voi viettää joulua? Ap

Einesruoat ovat ihan hyviä myös jouluksi. On ainakin yksi stressinaihe vähemmän.

Miksi siitä ruoan laittamisesta tulisi stressiä?

Vierailija
32/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetisyyttä havaitsin, varmaan kun pakastettu ja sulatettu->sitte myyntiin. Ja saarioisen isot laatikot kyseessä.

Vierailija
33/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka lanttulaatikko oli Hesarin testivoittaja, voitti Saarioisenkin.

Googlasin huvikseni, ja Atrian valmistama laatikko on.

Vierailija
34/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne laatikot on jo kerran pakastettu ja sulatetaan kaupassa, joten ei kannata pakastaa uudelleen.

Ei kaikki ole. Mutta myyvät myös valmiiksi pakastimessa olevia, voi olla paras vaihtoehto mikäli tarkoitus ostaa etukäteen. Nyt jos ostaa varmaan päivämäärää riittää jouluksi saakka.

Tavalliset kermaperunat ja valmista joulukinkkua (niitä jotka päälle kympin kilo) varmaan ostasin jollen itse tekisi ruokia. Kohtuu varma vaihtoehto. Jos joku erityisesti pitää jostain jouluruoasta, sitten tietysti sitä mutta moniko pitää? Lanttulaatikko tuli tekastua ajan kuluksi vaikkei se nyt mitään herkkua olekaan. Pitäsköhän alkaa mennä johonkin joulumyyjäisiin niitä myymään niin voisi tehdä enempikin.  Jos sähkö vielä kallistuu lopetan kyllä uunin käytön.

Vierailija
35/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetisyyttä havaitsin, varmaan kun pakastettu ja sulatettu->sitte myyntiin. Ja saarioisen isot laatikot kyseessä.

Juuri noita laatikoita vartenhan kassoilla on pikkupusseja, ei sottaa sitten muita ostoksia (joita säästeliäät käyttää ihan kauppakasseina kun ostavat jotain muutamaa karkkipussia tai kaljaa kerrallaan.)

Vierailija
36/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko punalaputettuja ja pakastimesta?

Tätäkö kysyttiin idiootti.

Vierailija
37/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on sen vuoksi hyviä, että niitä syödään vain kerran vuodessa. Ei ne pakollisia ole, muuta itselöä ne kuuluvat jouluun. Kun laatikoita on montaa sorttia ja lisäksi karjalanpaistia ja kinkku ja lisäksi muut härpäkeet, niin hyvin maistuu.

Vierailija
38/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sitten aina erikseen järjestää jotain vaivaa jotta voi viettää joulua? Ap

Miten juhla eroaa arjesta, jos vetää eineksiä pieruverkkareissa sohvalla? Kyllä tietty vaivannäkö kuuluu asiaan, että palkkioksi saa tyylikkään kodin, kauniit lapset ja herkulliset ruoat, eli joulutunnelman.

Mulla ei ole lapsia ja kotikin ihan tavallinen.

Vierailija
39/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutamana jouluna tilannut paikallisesta lounasravintolasta pienet määrät. Ovat siis itse tehtyjä. Olen ostanut myös Saarioisten ja esim. tuunannut kermalla, voilla ja siirapilla.

Vierailija
40/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisin vain itselleni lanttu- ja perunalaatikkoa, kun kukaan muu ei meidän perheessä syö, ei mies eikä vauva tietenkään? Miksi nähdä sellainen turha vaiva? Helpompi ostaa kaupasta pienen laatikon ja syö mitä syö ja jos jotain jää vielä joulun jälkeen, niin biojätteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä