Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä vuonna kaikki jouluruuat meillä on eineksiä. Suosituksia hyväksi havaituista?

Vierailija
17.12.2022 |

Ei huvita tehdä mitään itse. Esim laatikot, minkä firman ei eslaatikot olet havainnut hyviksi? Rosolli?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten tein itse laatikot, mutta nyt olen jo pitkään tilannut paikalliselta lounasravintolayrittäjältä joululaatikot.

Vierailija
42/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes viettää joulua, jos ei edes sitä vähää viitsi nähdä vaivaa?

Tarviiko sitten aina erikseen järjestää jotain vaivaa jotta voi viettää joulua? Ap

Miten juhla eroaa arjesta, jos vetää eineksiä pieruverkkareissa sohvalla? Kyllä tietty vaivannäkö kuuluu asiaan, että palkkioksi saa tyylikkään kodin, kauniit lapset ja herkulliset ruoat, eli joulutunnelman.

Kauniit lapset :D

Joo, no ehkä sellaiset hiljaiset ja huomaamattomat posliininuket vois mennäkin. Mutta mihinkähän ihmiset ne rumat lapsensa piilottaa joulun ajaksi, jotta saa sen oikean joulutunnelman? Sulla on varmaan antaa jotain vinkkejä mammoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan laatkot on hyviä, en minäkään niitä itse tee.

Vierailija
44/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sitten aina erikseen järjestää jotain vaivaa jotta voi viettää joulua? Ap

Miten juhla eroaa arjesta, jos vetää eineksiä pieruverkkareissa sohvalla? Kyllä tietty vaivannäkö kuuluu asiaan, että palkkioksi saa tyylikkään kodin, kauniit lapset ja herkulliset ruoat, eli joulutunnelman.

Tässä kysyttiin mitkä joulueinesruuat on hyviä, ei sitä mikä sinun mielestäsi kuuluu jouluvalmisteluihin. Voitko vastata kysymykseen tai mennä johonkin toiseen ketjuun jeesustelemaan, kiitos. Ap

Perunalaatikkoa ei valitettavasti saa valmiina hyvää. Se ei ole hyvää edes itse tehtynä, jos se tehdään etukäteen. Perunalaatikko kuuluu syödä heti, kun se tulee uunista sopivan löysänä. Toisaalta sen tekeminen on kiin helppoa, että muelellään sen tekee. Muut laatikot saa ihan hyvinä Saarioiselta.

No minun mielestäni ei ole helppoa! Ensinnäkin se tulikuumien perunoiden kuoriminen, ai ai. Sitten sopivan lämpöisen imellytyspaikan etsiminen, ja ajan arviointi, sitten paisto ( kuohuu helposti uunissa yli ja käryää)

Vierailija
45/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan tosissani, että onko ne laatikot pakollisia? Tykkäättekö niistä kaikista? Ja jos tykkäätte, miksi ihmeessä niitä syödään vain jouluna?

Meillä luovuttiin laatikoista jo vuosia sitten, kun ei niistä kukaan tykkää. Saarioista tuunattuna oli meilläkin aikanaan. Siirsin uunivuokaan, vähän voita sekaan ja korppujauhoa päälle.

Pakollisia? Kyllä on! Muuten tulee poliisi ja sakottaa laatikottomuudesta.

Itse ainakin tykkään lanttu-, peruna-, bataatti- ja punajuurilaatikosta. Ja voisin aivan hyvin syödä sitä muulloinkin, mutta eipä noita joululaatikoita saa kaupasta kuin joulun aikoihin. Ovat näes kausituotteita.

Tuota punajuurilaatikkoa en tosin nähnyt edes viime jouluna missään... harmi.

Vierailija
46/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suorittelee Saaroista, pitääpä varmaan kokeilla. Ajattelin käydä katsomassa joulutorilta jotain leipomuksia. Aika ihanan stressitöntä muuten kun ei tarvitse suunnitella tulevan viikon aikataulua ruuanlaiton ympärille. Ap

Minusta olisi rasittavampaa kierrellä joulutoreja ja markkinoita etsien tarvitsemaani.

Vierailija
47/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluaattona on -50% joulueines. Vink, vink.

Juu, ei niitä kalliita Saarioisen laatikoita viitsi normaalihinnalla ostaa...

Kannattaa ostaa hyvissä ajoin. Viime jouluna loppui kaupoista kesken jotkin laatikot.

Vierailija
48/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni suorittelee Saaroista, pitääpä varmaan kokeilla. Ajattelin käydä katsomassa joulutorilta jotain leipomuksia. Aika ihanan stressitöntä muuten kun ei tarvitse suunnitella tulevan viikon aikataulua ruuanlaiton ympärille. Ap

Minusta olisi rasittavampaa kierrellä joulutoreja ja markkinoita etsien tarvitsemaani.

Meitä on moneksi. Mieluummin kierrän hetken joulutorilla fiilistelemässä ja saamassa raitista ilmaa kuin väkertää kotona sisällä jotain ja sotkea paikat.

Vierailija
49/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikaisen ja teen helpotetusti itse.

Kaikki laatikoihin tarvittavat saa valmiina soseina. Sitten vaan muut aineet sekaan, ja voi jättää pois ne mitä ei halua, kuten minä en halua porkkanalaatikkoon riisipuuroa enkä muutakaan jatketta. Sekoitus ja uuniin. Ei ole sen vaikeampaa kuin eineslaatikon lämmitys, mutta maku aivan toista luokkaa.

Punajuuria saa vakuumipakkauksessa esikypsennettynä. Paloiksi ja aurajuuston ja kerman kanssa uuniin, ja siinä on ihana punajuuri-auralaatikko. No oliko hankalaa? Ei.

Vierailija
50/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kysyttiin mitkä joulueinesruuat on hyviä, ei sitä mikä sinun mielestäsi kuuluu jouluvalmisteluihin. Voitko vastata kysymykseen tai mennä johonkin toiseen ketjuun jeesustelemaan, kiitos. Ap

Perunalaatikkoa ei valitettavasti saa valmiina hyvää. Se ei ole hyvää edes itse tehtynä, jos se tehdään etukäteen. Perunalaatikko kuuluu syödä heti, kun se tulee uunista sopivan löysänä. Toisaalta sen tekeminen on kiin helppoa, että muelellään sen tekee. Muut laatikot saa ihan hyvinä Saarioiselta.

Oletpas sinä kaavoihin kangistunut. Kyllä saa hyvää perunalaatikkoa valmiinakin. Ja aivan hyvin sitä voi lämmittää uudellaan, oli sitten ei estä tai itse tehtyä. Ei se maku siitä järki. Tai jos kärsii, niin jotain teet väärin.

Minusta olisi suorastaan typerää tehdä joka päiväksi erikseen perulaatikot suoraan uunista pöytään nostettavaksi. Meillä ainakin syödään jouluruokaa useampana joulun päivänä kuin vaan aattona. Ja aattona on paljon parempaakin ja tähdellisempää tekemistä kuin perulaatikko :D

Vierailija
51/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten laatikot on kyllä hyviä. Monet Jouluruoat on tullut syöttyä eikä missään pitopalvelussakaan ole niin hyviä laatikoita kuin saarioisilla. Maistuvat todella makeilta monilla. Itse en ole tehnyt koskaan kun tykkään saarioisten laatikoista.

Vierailija
52/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einesjoulu.

Vierailija
53/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska nähtiinhän Jeesuksestakin vaivaa. Vanha perinne.

Vierailija
54/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitsi ja viitsi. Monilla aloilla joulun aika on vuoden tärkein sesonki esim. kaupan ala ja hoitoalallakin on jatkuva kriisi ja kiire. Ei vaan jaksa ja ehdi, kun työ vie kaikki mehut. Joulu voi myös mennä töissä. Säästyy sähköäkin, kun käyttää valmisruokia.

Saarioisten laatikot ja rosolli. Atrian laatikot eivät ole huonoja nekään.

Vierailija
55/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko punalaputettuja ja pakastimesta?

Tätäkö kysyttiin idiootti.

Minä kysyin, p*skansyöjä!

Vierailija
56/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oikaisen ja teen helpotetusti itse.

Kaikki laatikoihin tarvittavat saa valmiina soseina. Sitten vaan muut aineet sekaan, ja voi jättää pois ne mitä ei halua, kuten minä en halua porkkanalaatikkoon riisipuuroa enkä muutakaan jatketta. Sekoitus ja uuniin. Ei ole sen vaikeampaa kuin eineslaatikon lämmitys, mutta maku aivan toista luokkaa.

Punajuuria saa vakuumipakkauksessa esikypsennettynä. Paloiksi ja aurajuuston ja kerman kanssa uuniin, ja siinä on ihana punajuuri-auralaatikko. No oliko hankalaa? Ei.

Tuleeko niistä sellainen määrä mitä syöt vain yksin? Tuskin. Turha vaiva.

Vierailija
57/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun mielestäni ei ole helppoa! Ensinnäkin se tulikuumien perunoiden kuoriminen, ai ai. Sitten sopivan lämpöisen imellytyspaikan etsiminen, ja ajan arviointi, sitten paisto ( kuohuu helposti uunissa yli ja käryää)

Ei niitä perunoita tarvi kuumana kuoria. Hyvin voi keittää kuorittuna. Imellytys tehdään uunissa (elektroninen paistomittari kertoo sopivan lämmön). Ei ole kyllä ikinä kuohunut yli. Teen lasagnevuokaan ja laitan puolilleen massaan. Mutta ei sitä tietenkään tarvi tehdä itse. Totuus se kuitenkin on, että valmiina ei perunalaatikkoa hyvänä saa.

Vierailija
58/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan tosissani, että onko ne laatikot pakollisia? Tykkäättekö niistä kaikista? Ja jos tykkäätte, miksi ihmeessä niitä syödään vain jouluna?

Meillä luovuttiin laatikoista jo vuosia sitten, kun ei niistä kukaan tykkää. Saarioista tuunattuna oli meilläkin aikanaan. Siirsin uunivuokaan, vähän voita sekaan ja korppujauhoa päälle.

Tietenkin tykkään oikeasti. Ei kai kukaan syö sellaista mistä ei tykkää? Lanttu on paras.

Vierailija
59/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas sinä kaavoihin kangistunut. Kyllä saa hyvää perunalaatikkoa valmiinakin. Ja aivan hyvin sitä voi lämmittää uudellaan, oli sitten ei estä tai itse tehtyä. Ei se maku siitä järki. Tai jos kärsii, niin jotain teet väärin.

Minusta olisi suorastaan typerää tehdä joka päiväksi erikseen perulaatikot suoraan uunista pöytään nostettavaksi. Meillä ainakin syödään jouluruokaa useampana joulun päivänä kuin vaan aattona. Ja aattona on paljon parempaakin ja tähdellisempää tekemistä kuin perulaatikko :D

Et ole selvästikään koskaan syönyt hyvää perunalaatikkoa :). Ja kyllä meillä sitä syödään useampana päivänä tietenkin, mutta parhaimmillaan se on silloin aattona tuoreena.

Vierailija
60/66 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näinhän se menee. Eineksiä ostaessa sitoutuu aina siihen, että ne syö vain ja ainoastaan pieruverkkareissa ja sohvalla. Missään nimessä niitä ei voi syödä pöydän äärellä.

Ja tottakai. Einesruoan ostaminen tarkoittaa myös sitä, että kotiaankaan ei saa koristella ja laittaa yhtään jouluksi. Joulukuusikin on varmaan silloin kielletty, eikö? Ja lahjat varsinkin! Eihän ne sellaiset sovi einesruoan kanssa, ei niin yhtään.

Luojan kiitos, ostan itsekin einesruoat jouluksi, niin ei tarvitse kaduilla iltaisin vaania noita kauniita lapsia ja kaappailla säkeissä mukaani. Säästyypähän sekin vaiva. Sillä eihän se joulutunnelma tule ilman kauniita lapsiakaan. Montako niitä tarvii olla? Ei taida yksi riittää, kun monikossa puhut...

Huomaatko nyt yhtään, miten typeriä juttuja suullat suustasi? Et osaa yhtään erottaa eri asioita toisistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi