Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilkeät asiakkaat

Asiakaspalvelija
16.12.2022 |

Haluaisin puhua eräästä ihmisryhmästä. Nimittäin ihmisistä, jotka huutavat asiakaspalvelijalle niin kauan kunnes tämä on itkun partaalla ja suostuu sitten kiertämään sääntöjä huutavan asiakkaan miellyttämiseksi. Tämänkin jälkeen asiakas saattaa vielä jatkaa raivoamista tai vielä pahempaa, muuttuu haluamansa saatuaan hyvin mielisteleväksi ja kiitolliseksi. Jälkimmäinen on pahempaa mielestäni siksi, että osoittaa raivoamisen olleen nimenomaan pelkkää teatteria asiakaspalvelijan järkyttämiseksi. Nämä ihmiset tietävät täsmälleen mitä tekevät, he ovat oppineet että asiakaspalvelijoille saa ilkeillä niin paljon kuin sielu sietää eikä siitä koidu asiakkaalle seuraamuksia. (Moni tähän ihmisryhmään kuuluvista ihmisistä omaa seuraavat tuntomerkit: n. 40-60-vuotias, hyvätuloinen, asuu pk-seudun Kauniaisessa tai muulla snobialueella.)

Jos tunnistat kuuluvasi tähän asiakaspalvelijoita simputtavaan ihmisryhmään, HÄPEÄISIT!!! Olet narsistinen psykopaatti, mene terapiaan sen sijaan että jatkat viattomien ihmisten kiusaamista.

Erityisen pahalta tuntuu se, että tähän ihmisryhmään kuuluvat ihmiset ovat yleensä jo valmiiksi etuoikeutetussa asemassa ja siksi varmaan kokevat, että juuri heidän kohdallaan tulee joustaa jotta juuri he saavat haluamansa. Normaalit ihmiset ja varsinkin vaatimattomassa asemassa olevat ihmiset eivät yleensä pyri aiheuttamaan harmia asiakaspalvelijalle, tai osaavat ainakin kysyä nätisti haluamaansa ja eivät ala raivoamaan jos eivät sitä saa.

On epäreilua, että ne ihmiset jotka uskaltavat olla ilkeitä saavat röyhkeän käytöksensä ansiosta haluamansa, ja ne jotka ovat kohteliaita joutuvat tyytymään vähempään!! Kunpa kaikissa asiakaspalvelutyöpaikoissa otettaisiin se linja, että työnantaja on asiakaspalvelijan puolella ja antaisi luvan puolustautua ilkeää asiakasta vastaan. Tällä hetkellä tilanne on se, että jos huutava asiakas ei saa haluamaansa, niin siitä voi tulla seuraamuksia asiakaspalvelijalle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä palvelusta kyse?

Vierailija
2/4 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä asiakkaalla on burnout, stressi, hätä tai alkoholi. Myyjä voi poistuakin, sanoo nyt on kiire heippa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 20v asiakaspalvelussa eikä minulle ole huudettu.

Vierailija
4/4 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tuollaisessa tilanteessa asiakaspalvelija saisi vaan poistua paikalta tai laittaa puhelimen kiinni. Hieman noloa ois sille räkyttäjällekin kun esim. kassa vaan poistuis paikalta ja muut asiakkaat jäisi ilman palvelua.

Nämä räkyttäjät eivät ole yleensä varakkaita vaan antavat ymmärtää, että olevat, mikä on sinänsä jo aika koomista.