Paljonko teillä on mennyt joulilahjoihin?
Ja kuinka monelle olette ostaneet?
Mä oon ostanut kolmelle ja n. 1000 euroo menny.
Hirvittää.
Kommentit (78)
Kaupoissa menee taju kun ois niin paljon ihania lahjoja tarjolla.
Rahavarat vaan on rajalliset.
Johan joku keljuili tosta joulista, kirjoitusvirhe. Niitä täällä näkyy mut ei niihin tarvi takertua.
Ap.
Vasta tänään lähden osteleen, n.500 oon varannu.
Ei yhtään vielä. Lahjaksi annan rahaa nuorisolle ja yhteensä menee 300 eur
Ei olla noin 25 vuoteen ostettu lahjoja. Se tuntui tyhmältä, että olin opiskelija ja sain vanhemmilta rahaa, niin sitten olisin saaduilla rahoilla ostanut heille lahjoja. Lopetettiin tuolloin lahjat kokonaan.
Tosin siskolla on kaksi lasta. Heille laitan 100 euroa kummallekin. Helpolla pääsen.
~ 2150 tähän mennessä. Yleensä noin 200.
2 tonnia tähän mennessä tyttären ja omaan reissuun, retket, huvit, museot ja ruuat on vielä maksamatta.
Satanen autokoulurahaa ja suklaata veljentytölle.
Loppu oman perheen suklaisiin ja netflxiin.
50 e hopen joululahja keräykseen.
Ei senttiäkään, ostetaan pitkin vuotta sitä mitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hyvä osoitus siitä miksi alapeukutus pitäisi poistaa. Jotkut alapeukuttavat asiallisia kirjoituksia.
Tai alapeukutetaan juttuja joita ei itse ikinä tekisi, kuten 200 lahja ystäväperheeseen.
N.650€. Tyttärelle ja hänen miehelleen, pojalleni ja miehelleni. Äidille ostetaan siskojen kanssa kimpassa, samoin anopille kimppalahja. Varmaan yhteensä n.750€.
Tähän mennessä noin satanen puolisolle ostettuihin lahjoihin (kaksi vaatetoivetta) ja muutama kymppi neulelankoihin (neulon hänelle joululahjaksi villapuseron).
Aikuinen lapsi puolisoineen saa rahana 500 e tai lahjakortin samalle summalle haluamaansa liikkeeseen. Kummityttö 100 e (tai lahjakortin) ja molemmat hänen sisaruksensa 50 e (tai lahjakortin). Siinäpä ne sitten ovatkin. Yhteensä siis noin 850 e.
N. 400 euroa ja lahjat ostettu seitsemälle.
361 euroa joulunajan hotelliyöpymisiin.
Lapsille 6v, 4v, 1v en varmaankaan psta mitään. Isovanhemmat ja kummit ostavat kuitenkin.
30 euroa (siskon lapset 2 kpl) on mennyt. Lisäksi ostan suklaarasiat ystäville (15 euroa), teen tilisiirron teinille (200 euroa) ja ostan jotain pientä vielä hänelle lisäksi (n. 40 euroa). Yhteensä 285 euroa. Olemme sopineet ettei aikuisille osteta mitään sillä meillä kaikilla on jo kaikkea. Jouluruokaan menee myös vähän normaalia enemmän rahaa. Joulubudjettini on 400 euroa.
17 lahjottavia, lapsia, lapsenlapsia, ja lapsenlapsenlapsi. Kaikille yksi lahja, n 20 € arvoinen. Pieneläkkeellä olevalle mummille vuoden säästämisen jälkeen kiva etsiä jokaiselle sopiva lahja. Niinettä 350 €.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hyvä osoitus siitä miksi alapeukutus pitäisi poistaa. Jotkut alapeukuttavat asiallisia kirjoituksia.
Ja sinä olet yläpeukuttanut pelkkää paskaa - miksi yläpeukkua ei voisi poistaa?
Kolmessa vuodessa saa antaa tuon 5000€ verotta. Että ehkä ko. trolli antaa lahjan vain joka kolmas vuosi? Tai sitten makselevat veroa joululahjastaan.