Haluan lapseni päiväkotiin missä ei ole
rasisteja!Kuinka onnistuu, varsinkin täällä pohjoisessa?
Kommentit (7)
Helsingistä pois, kun halusimme kasvattaa lapsemme pohjoisessa terveemmässä ilmapiirissä. Ja jos totta puhutaan, niin on täällä, yllättävää kyllä, vähemmän rasismia kuin Helsingissä.
asukkaita hyvin monesta kultturista, samoin koko kaupungissa. En ole kyllä itse ainakaan mihinkään rasismiin törmännyt. Sulassa sovussa leikkivät lapset päiväkodin pihalla.
kuin, että täällä ei ehkä joudu niin helposti " pahoille teille " . Ja voihan tää ilmastokin kai terveempi olla, heh:)
joutuisi. Tuttu kun meni Merikarvialle sosiaaliduuniin, niin mikäs siellä käsiin räjähtikään kuin koko paikkakunnan laajuinen huumeongelma. Musta tuntuu, että enemmän pk-seudulla on mahdollisuuksia olla niiden " kunnollisten" nuorten kanssa kuin pikkukylissä, jossa kaikki menee jonossa vaikka kaivoon.
meikä muutti viisi vuotta sitten itä-suomeen. asuin ja opiskelin sitä ennen korkeakoulututkinnon ajan ja olin vähän aikaan töissä pääkaupunkiseudulla. kotoisin olen hämeestä.
itä-suomeen muutettuani olen ikäväkseni saanut huomata, että ihmiset ovat täällä rasisteja. työpaikalla kuulee toimitusjohtajan tasoiselta ihmiseltä todella omituisia rasistisia näkemyksiä. vaihtaa kuulemma lentokentällä jonoa, jos joutuu neekereiden kanssa samaan jonoon. ei oo ainut kommentti eikä ainut joka heittelee tuon tasoista läppää.
synnytyssairaalassa tutustuin äitiin, jonka kanssa olen nyt myöhemmin pitänyt yhteyttä. ihan mukava noin yleisesti ottaen. hän tokaisi kuitenkin tässä taannoin, että hänen lapsensa joutuvat menemään mutiaisten kanssa samaan päiväkotiin. tarkoitti, että kaupunkiin otetut pakolaislapset ovat hoidossa ko. päiväkotissa. oli sellanen kommentti, et meikä ei osannu hetkeen sanoa mitään.
surullista.
voi kun voisin tehdä oman pienen osani että tämä maailma olisi parempi paikka elää.
ainoa asia mistä mitään tiedetään ovat naapureiden asiat.
t. sieltä lähtenyt joka ei toivottavasti koskaan sinne palaa
opiskelijoiden, virkamiesten ja yksinhuoltajien lapsia. suosittelen lämpivästi.
t: akateeminen virkanais-mummoäiti