Miksi veroprosenttini laski?
Mitäs mulla nyt on mennyt ohi? Eilen tipahti uusi verokortti postilaatikkoon. Vaikka palkkani on noussut, veroprosentti laski kahdella prosenttiyksiköllä. Onko mulla jäänyt joku positiivinen uutinen välistä? Mitenkäs teille muille kävi?
Kommentit (26)
Eläkkeessä sama juttu. Nousi 6,8 % ja veroprosentti laski 1,5 %. Hyvä näin. Kerrankin. Vaikka turha sitä rahaa oikeastaan on minun tilini kautta kierrättää, olisivat voineet suoraan maksaa sähköyhtiölle ja Lidliin. .
No nytpä selvisi. Hienoa, Verohallinto.
Vuoden 2023 verokorteissa virheitä: Koskee lähes 600000:ta ihmistä katso, kuulutko joukkoon https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009272801.html
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joillakin vero kevennystä tulee ensi vuodeksi, juuri tuon muutoksen takia, kun kuntavero alenee ja valtionvero nousee.
Kuntavero akenee vähän yli 12 %, mutta vastaavasti valtionvero nousee.
Katelkekaapa omaa kuntaveronne prosenttia.
Ei minun kotikuntani kunnallisveron prosentti pienentynyt vaan on täsmälleen sama kuin ennenkin.
Mulla oli veroprosentiksi laitettu 0,5%.
Tilasin uuden ja siihen tuli 5%. Tämän vuoden veroprosentti oli 8%. Onkohan tuo vieläkään oikein.
Tulot ovat n. 21.000 €.
Niin tavallaan, mutta ei se pelkkä kuntaveron lasku niin helvetisti vaikuta, kun vastaavasti valtion vero nousee.
Kattele, verotiedoistasi, paljonko maksoit valtionveroa v. 2021.
Ja vertaa sitä sitten sitten siihen, mitä maksat valtinveroa, tulevana vuonna 2023.