Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan narsisti liehittelee suhteen alussa?

Vierailija
15.12.2022 |

Täällä kun kaikki tiedetään, niin kertokaapa narsistin käytöksestä.

Olen nimittäin taas tavannut "maailman ihanimman" miehen...
Lujaa on mennyt ja rakastuneita ollaan ihan korviamme myöten.

Mutta mutta... muutaman narsistisen miehen kanssa seurustelleena, olen huomaavinani tuttuja merkkejä menneisyydestä...

Hän "peilaa" minua erittäin taitavasti, ei ole mistään eri mieltä ja kertoessaan menneisyydestään, jutut aina hieman muuttuu...
Hän sanoo vain sellaisia asioita, joita haluan kuulla.
Lisäksi olemme hänen puheidensa mukaan tyyliin menossa naimisiin mutta minun olemassa olostani ei kukaan hänen ystävistään tai sukulaisistaan tiedä... jne...

Olemme olleet yhdessä kohta 3kk ja kertaakaan ei ole ollut erimielisyyttä mistään.

Olen keväällä lähdössä ulkomaille muutamaksi kuukaudeksi ja hän haluaa mukaani (työnsä on sellainen, että hoituu myös etänä)...

Epäilyttää viedä häntä keväällä kolleegoiden eteen, jos alkaakin narsisti rekkulointi siellä...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa hieman itsekin testailemaan:

Kerro itsekin jotain valheita ja katso peilaako mies asian ja vaihtaako omaa mielipidettä sen jälkeen kun kerrotkin erehtyneesi ("eikun en siis pidä sushista, tarkoitin intialaista").

Juttele miehen kanssa asioista/menneisyydestä myös niin, että hänen pitää itse kertoa oma mielipiteensä/kokemuksensa ennen kuin sinä jaat omasi. Ja tietty voit välillä kysellä menneisyydestä asioita ja tsekkailla, muuttuuko kertomukset koko ajan. 

Jos sinulla on kokemusta narsistinomaisesta käytöksestä, niin koita haastaa miestä sellaisilla tilanteilla, jotka heille on vaikeita. Esimerkiksi vitsaile hänen kustannuksellaan sopivassa tilanteessa ja katso miten hän reagoi.

Yleisesti kyllä iso varoitusmerkki on se, jos mies mielestään on kovin sitoutunut, mutta ei halua esitellä sinua kenellekään elämässään oleville ihmisille. 

Vierailija
22/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aila moni tervekin ihminen haluaa antaa hyvän kuvan itsestään suhteen alussa. Itse en ottaisi noin lyhyen tuntemisen jälkeen miestä mukaan työkommennukselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoi häntä jostain pikkuasiasta. Reaktio voi olla paljastava.

Vierailija
24/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin siitä on hänelle enemmän hyötyä kuin haittaa.

Vierailija
25/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on seurustellut jo muutaman narsistin kanssa, kannattaa olla ihan yksin. Narsistit syyttelee usein muita narsisteiksi.

Vierailija
26/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen tuo työmatkasi on? Teetkö pitkää päivää osana porukkaa vai olisivatko illat pääasiassa vapaata miehen kanssa kahdestaan seurusteluun, eli pitäisikö mies esitellä ja ottaa mukaan työpaikan sosiaalisiin kuviohin? Vaatisiko miehen mukaan ottaminen selkeästi suurta säätämistä esimerkiksi majoituksen suhteen ja olisiko miehellä halutessaan mahdollista kunnolla haitata työntekoasi?

Kannattaa alkuun ainakin kokeilla jotain baari-iltaa tai viikonloppureissua ilman miestä jonkun kaverin kanssa. Miten mies suhtautuu, ilmestyykö sattumalta itse paikalle tai nostaako jonkun shown siitä että teet suunnitelmia ilman häntä? 

Vierailija
27/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro itsekin jotain valheita ja katso peilaako mies asian ja vaihtaako omaa mielipidettä sen jälkeen kun kerrotkin erehtyneesi ("eikun en siis pidä sushista, tarkoitin intialaista").

Juttele miehen kanssa asioista/menneisyydestä myös niin, että hänen pitää itse kertoa oma mielipiteensä/kokemuksensa ennen kuin sinä jaat omasi. Ja tietty voit välillä kysellä menneisyydestä asioita ja tsekkailla, muuttuuko kertomukset koko ajan. 

Jos sinulla on kokemusta narsistinomaisesta käytöksestä, niin koita haastaa miestä sellaisilla tilanteilla, jotka heille on vaikeita. Esimerkiksi vitsaile hänen kustannuksellaan sopivassa tilanteessa ja katso miten hän reagoi.

Yleisesti kyllä iso varoitusmerkki on se, jos mies mielestään on kovin sitoutunut, mutta ei halua esitellä sinua kenellekään elämässään oleville ihmisille. 

Monesta muustakin syystä voi olla esittelemättä, esim että on sitoutunut, mutta haluaa edetä varovasti, koska on aiemmin satutettu. Ja kyllä, miehetkin haluaa edetä varovasti jos aiemmat suhteet ovat olleet huonoja.

Vierailija
28/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kritisoi häntä jostain pikkuasiasta. Reaktio voi olla paljastava.

Tällä perusteella ainakin aika moni nainen on narsisti. Esim pääministeri ei kestä ollenkaan kritiikkiä.

Vierailija
29/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesta muustakin syystä voi olla esittelemättä, esim että on sitoutunut, mutta haluaa edetä varovasti, koska on aiemmin satutettu. Ja kyllä, miehetkin haluaa edetä varovasti jos aiemmat suhteet ovat olleet huonoja.

Eihän tuo tietenkään mikään yleispätevä sääntö ole. Nyt kuitenkin ap:n mukaan mies on mielessään jo menossa naimisiin jne, että ainakaan varovasti etenemisestä ei ole kyse. Ja usein tuollaiset aiemmat satuttamiset tulee esiin jutteluissa, jos ne ovat syynä hitaasti ottamiseen tai esittelyjen puuttumiseen.

Vierailija
30/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.narsisminuhrientuki.fi/

Paljon tietoa aiheesta.

Vierailija
31/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että red flag on että ihminen sanoo haluavansa pitkäaikaista suhdetta mutta samalla vain kevyellä sitoutumisella. Näihin siirapin puhujiin ei kannata haksahtaa koska käyttävät muita ihmisiä hyväkseen oman niin hauraan minäkuvan ja heikon itsetuntonsa buustamiseen.

Vierailija
32/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni yksi parhaista päätöksistä kun yllättäen jätin narsistin kasvotusten. Eipä sanonut sanaakaan, kun pyysin kamojeni kanssa kyytiä kotiin.

Vierailija
33/35 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni yksi parhaista päätöksistä kun yllättäen jätin narsistin kasvotusten. Eipä sanonut sanaakaan, kun pyysin kamojeni kanssa kyytiä kotiin.

Itsenäinen nainen ja ero. Viimeiseen asti tarvitsee "narsisti" Miehen passausta.

Vierailija
34/35 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava Paula ja anorektinen lokki.

Vierailija
35/35 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan Ei na`resia huoli , vaikka kulkee myös homobaareissa etsimässä. On ruma, naama täys aknearpia ja terrro

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi