Onko vielä parisuhteita missä mies ei osaa kokata ruokaa
Tulee vain pöytään nauttimaan puolison vaivannäöstä. Ja kysyy vielä saako ottaa lisää
Kommentit (65)
Ap siis väittää että kaikki naiset osaa muutakin kuin lämmittää mikrossa.
Miehet osaavat paistaa pihvejä, tehdä hyviä lihapullia ja monelta onnistuu karjalanpaistikin. Naiset tekevät kaikenlaista vegepastaa, jossa otetaan purkista valmiita aineosat ja sitten kutsutaan tekemistä ruuanlaitoksi.
Melkein väitän, että on yleisempää ettei nainen osaa kokata alle 30 vuotiaissa?
Olen yksinasuva mies, joka ei osaa laittaa ruokaa kunnolla vielä edes 41-vuotiaana. Olen kyllä paljon yrittänyt, mutta en jostain syystä osaa laittaa hyvää ruokaa. Tai siis kyllä minä itse sitä syön, mutta en kehtaisi sitä kenellekään muulle tarjota. Koska en ole ole hyvä kokki, niin syönkin pääasiassa eineksiä, kuten makaronilaatikkoa, ranskanperunoita kalapuikkojen kanssa, pakastepizzoja tai joskus teen ihan helppoja ruokia kuten munakasta ja keitän makaronia.
Mun mies osaa tehdä ruokaa, ja oikein innostuessaan tekee hyvää ruokaa. Harvoin innostuu.
Kun on pakkopullakokkailua, niin tunkee kaikkeen grillimaustetta. Siis ihan kaikkeen, ja vielä runsaasti. On myös ainut tuntemani ihminen, joka mureuttaa sisäfileetä nuijimalla pihvit.
Jokainen osaa kun seuraa reseptejä. Minä en tee ruokaa, sovittu asia vaimon kanssa. Mä hoidan asunnon siivoamisen ja pyykkäämisen.
Vierailija kirjoitti:
onko vielä parisuhteita, joissa nainen ei viitsi käydä töissä vaan elää miehen ja yhteiskunnan siivellä?
Suomessa naiset ovat sina tehneet töitä. Samoja töitä, kuin miehet, mutta saaneet vain 1/2 palkasta, koska ovat naisia. ( ahtaajina , tehtaissa, maataloustöissä yms(. Tämän lisäksi naiset ovat tehneet kotityöt, hoitaneet lapsen ja tyydyttäneet miehen yöllä.
Nykyään ei naisten ole ookko mennä naimisiin, ennen oli, koska eivät muuten tulleet taloudellisesti toimeen. En yhtään ihmettele, että nuoret naiset eivät halua enää pariutua, tai perustaa perhettä, dillä parisuhde on edelleenkin naisille ns pjaska diili, varsinkin jos mies ei tee 1/2 kotitöistä ja lasten hoidosta. En yhtään myöskään ihmetteke, mikdi naiset haluavst erota ja myös ottavst sen eron.
Vierailija kirjoitti:
En edes antaisi naisen koskea sisäfileeseen tai arvokalaan.
Niin, olet näitä miehiä, jotka " kokkaa" eli paistaa ne pihvit ja kalan kerran vuodessa, muun ajsm ruuanlaiton hoitaa nainen. Pihvi ja kalakin valitaan, koska sinä haluat, naisen mielipiteillä ei ole väliä.
Minun mieheni ei juurikaan osaa eikä välitä opetella laittamaan ruokaa. Minä siis teen meillä useimmiten ruoan. Hän tekee vastaavasti enemmän kotitöitä, vastaa mm. useimmiten vaatehuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet osaavat paistaa pihvejä, tehdä hyviä lihapullia ja monelta onnistuu karjalanpaistikin. Naiset tekevät kaikenlaista vegepastaa, jossa otetaan purkista valmiita aineosat ja sitten kutsutaan tekemistä ruuanlaitoksi.
Hah, ei todellakaan aina. Minä olen meidän perheen lihanpaistaja. Kaikki siskoni myös hoitavat ruuan miehilleen ja osaavat paistaa pihvit sekä grillata. Yhden exän opetin paistamaan pihvit ja hän oppikin lopulta. Nykyinen ei tajua, vaikka kuinka monta kertaa pitäisin kokkikoulun.
Meillä mies ei tee kotitöitä lainkaan, mutta maksaa laskut. Sopii meille molemmille hyvin.
Mä en tee mitään sellaisella miehellä joka ei osaa ruokkia itseään. Onneksi sellaista ei ole tarvinnut katsella koskaan, mun kaikki poikaystävät ovat huolehtineet ihan itse itsestään ruoan, siivoamisen ja pyykkien suhteen. Mun mielestä on pahoja ongelmia ihmisellä jos nämä eivät suju.
Minulle on jäänyt sellainen vaikutelma, että ainakin osa naisista kokee lähtökohtaisesti uhkaavaksi, jos yksin asuva mies ilmoittaa tekevänsä ruokaa itselleen 1-2 kertaa viikossa (kerralla siis 2-3 päivän satsin), ja siihen päälle tarpeen ja fiiliksen mukaan kertoo leipovansa pullaa, piirakoita ja mitä nyt mieleen juolahtaa. Kiinnostus ravitsemukseen on mukava harrastus siinä missä vaikka postimerkkeily.
Kun kerran joskus nuorempana tuli kokin tutkinto suoritettua, miksi ei sitä hyödyntäisi kotosalla ollessaan? Vaikka siis nykyinen työ jotain muuta onkin.
Tulkintani on, että nainen kokee ruoan kanssa "kunnostautuneen" miehen kilpailijaksi itselleen. Olenkin miettinyt, kannattaako jatkossa jättää mainitsematta ruoanlaitto, ja painottaa jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on perinteiset arvot. Minä teen kotityöt ja tyydytän isäntäni ja isäntäni tuo ruoan pöytään.
Minkä maan perinteistä nyt puhutaan, Suomessa ei kotirouvakulttuuria ole koskaan ollut?
Mikä tämä on, että toisen annoksen ottaminen olisi jotenkin pahasta?